Harper's Bazaar Srbija

Pozorište lutaka i salon mode 50-ih u novom Moschino lookbook-u

Sa lutkama umesto vrhunskih modela!

Dok su neki dizajneri osmišljali i kreirali kolekcije najbitnijih osnovnih stvari ili eksperimentisali sa preispitivanjem kućne odeće, drugi su izabrali put eskapizma. Teško da ćete se iznenaditi ako kažemo da je Jeremy Scott odabrao drugu opciju za novu Moschino kolekciju.

Pošto se Scottovi izvori inspiracije obično kreću od lutki Barbie do Marie Antoinette, prva Moschino kolekcija od pandemije bila je nešto podjednako impresivno. Dizajner nije razočarao: prolećno-letnja prezentacija brenda iznenadila je i najprobirljivije modne snobove. Poput Marie Gracie Chiuri za Diorovu kolekciju za jesen/zimu, Jeremy Scott je svoju inspiracij potražio u Pozorištu mode, odnosno na izložbi lutaka. Nismo sigurni u uspeh ovog poduhvata, ali za netrivijalni rad definitivno dodeljujemo najveću ocenu! A takođe i za mukotrpan rad, jer je još teže na pravi način predstaviti haljinu na lutki, nego na živoj osobi.

U početku se može činiti da je dizajn predmeta u kolekciji zasnovan na banalnoj i već hiljadu puta prepričanoj priči o salonu mode 50-ih. Ali pažljivim ispitivanjem, otkrivamo potpuno neočekivane elemente dekonstrukcije. U početku su to samo šavovi prema spolja na suknjama i haljinama koje su navodno bile okrenute naopako, zatim haljina u duhu Diorovog New Look-a sa otvorenim gornjim slojem koji otkriva korsete. Ovaj pristup, po duhu vrlo blizak modnoj kolekciji Johna Galliana iz 2005. za Dior, otkriva potpuno novu iskrenost u modi trenutno, u ovo postpandemijsko vreme.

Dizajneri i krojači, koji su decenijama skrivali sve unutrašnje procese iza zatvorenih vrata ateljea kako bi dva puta godišnje pokazivali gostima modnih revija besprekornu konačnu sliku, više se ne boje da demonstriraju svoj mukotrpan i složen rad bez ulepšavanja, kao da nam poručuju da je to sada teško čak i onima koji svakodnevno stvaraju san i bajku.  

 

Najnovije