Harper's Bazaar Srbija

"Gabrielle Chanel and Cinema" istražuje duboke veze dizajnerke u Holivudu

Pogledajte najnovije poglavlje iz kratkometražnog filma „Inside Chanel“.

Gabrielle Chanel imala je jedva deset godina kada je 1895. godine predstavljen prvi komercijalni film. Tada je nova tehnologija ostavila neizbrisiv trag u njenom umu. Kretanje slika je bilo ključno za Chanelovu viziju, jer je dizajnerka oslobodila žene od njihovih prethodnih ograničenja korišćenjem pozajmljenih silueta od muškaraca. A žena Chanel, bila na ekranu ili ne, uvek je bila žena u pokretu.

“Gabrielle Chanel i Cinema”, najnoviji deo serije Inside Chanel, dublje se uvlači u to nasleđe.

“Danas se moda kroz kinematografiju može nametnuti”, rekla je pametna dizajnerka 1931. godine, a ona bi mudro koristila medije da poveća domet svog brenda. Iste godine, Chanel je otputovala u Holivud kao gost filmskog magnata Samuel Goldwyna. Njegov zahtev? Da Chanel oblači glumice, među kojima su Gloria Swanson, Marlene Dietrich i Greta Garbo. U tom trenutku, Chanel je već radila za nekoliko francuskih filmova (bila je odgovorna za uber pariski beret-trench combo koji je nosila Michelle Morgan u Port of Shadows). Međutim, Chanelovu estetiku Tinseltown je smatrao previše minimalističkom, nespojivom s prevladavajućom estetikom zaslepljivanja. Neustrašiva u svom viđenju, Chanel je jednostavno spakovala torbe i uputila se kući, ali ne praznih ruku. Chanel je angažovala režisera Roberta Bressona da fotografiše njene fine modele nakita i nastavila je da kreira kostime za filmove legendarnih reditelja kao što su Luchino Visconti i Alain Resnais.

Bila je to Resnaisova Last Year in Marienbad (1961). Komadi iz njene Haute Couture kolekcije oblačili su glumicu Delphine Seirig koja je doživela totalnu fizičku i gesturalnu transformaciju za film.

Između Gabrielle Chanel i ove nove generacije filmskih stvaralaca i glumica umetnički dijalog je bio plodan, čak vrlo često prijateljski. “Chanel me je naučila svemu, a da mi nikada nije dala savet. Chanel nije modni dizajner kao ostali … To je elegancija koja još više privlači um nego oči“ – rekla je Romy Schneider kada se na ekranu pojavila u filmu Boccacciou ’70 (1962), gde se CHANEL pojavljuje u svakoj sceni: od odela do torbe, bisernog nakita i dvobojnih cipela, parfema N°5 , to je pravi manifest koji se razbija sa talentom Romy Schneider kao glumice i sa CHANEL-om.

Od zlatnog doba Holivuda do francuskog Novog talasa i avangardnog bioskopa, otisak Gabrijele Chanel utisnuo je moderne filmske ikone u znak modernosti. CHANEL-ov stil ostaje zauvek utisnut u zasluge ženskih života, kako na pozornici, tako i na ulici.

Pogledajte video u nastavku.

Najnovije