Za vitku figuru je potrebno pozitivno stanje uma!

Iako do leta ima mnogo vremena, nikada nije rano niti prekasno da počnete sa menjanjem svojih navika da biste postigli željeni izgled tela.

Treba imati na umu da je svačije telo drugačije i da vam možda neće biti potrebno mnogo vremena kao vašoj prijateljici ili obrnuto. Postavite svoje ciljeve i budite uporni, a sledećih nekoliko koraka će vam pomoći da pored fizičkog rada, odnosno vežbanja, poradite i na svojoj psihi koja ima i te kako važnu ulogu na vašem putu do cilja.

- Svaki dan napravite pauzu od 10 minuta u kojoj ćete u potpunosti smiriti telo i disati duboko. Ovako se smanjuje nivo hormona kortizola, koji je poznatiji i kao hormon stresa. Kada je njegov nivo minimalan, mršavljenje je zagarantovano;

- Imajte istu rutinu svake večeri i imajte od sedam do osam sati sna. Nedovoljno sna utiče na porast nivoa kortizola, zbog kojeg nam telo traži mnogo ugljenih hidrata.

- Zapišite vaše fitnes i ciljeve za gubitak težine. Povedite računa da budu realni i pametni i postavite ih na mesta pored kojih stalno prolazite kako biste ih stalno imali na umu.

- Nagradite sebe svaki put kada postignete deo cilja. Ovako podižete sebi motivaciju!

- Koristite pravilo 80/20 kada je u pitanju ishrana. Na primer, tokom radnih dana se strogo pridržavajte zdrave ishrane, a za vikende dozvolite sebi malo oduška. Naravno u svemu treba imati granice, pa ne zaboravite na to.

- Pripremite obroke unapred i na taj način izbegnite stres oko razmišljanja šta ćete pojesti i kada ćete stići da napravite željeni obrok. Izdvojite jedno veče u nedelji za pripremanje obroka koji će vas uvek čekati.

- Sačekajte 20 minuta nakon obroka i pre uzimanja dodatka, jer je toliko potrebno mozgu da dobije informaciju da niste više gladni.

- Konzumirajte vlakna – makar 30g dnevno!

- Držite emocije pod kontrolom. Emocije često znaju da budu okidač za preterano konzumiranje hrane. Budite pozitivni i stalno razmišljajte o stvarima koje vas čine srećnim, videćete koliko će vam biti bolje.

- Neka vam treninzi budu raznovrsni – izbegnite dosadu i napravite od svakog treninga mini zabavni program sa tegovima i spravama na kojima radite.

- Budite fleksibilni! Život nikada neće biti previše lagodan, i to što ste nekoliko puta skrenui sa puta, ne znači da treba u potpunosti da odustanete!

V.R.

Pročitajte još

Pročitaj još