Harper's Bazaar Srbija

Kad ne vidite usne, najvažnije su oči

Ruževi su pali kao prve žrtve pandemije u kozmetičkoj industriji, ali zato “lepota iznad maske” beleži prodaju kao nikada ranije

Giganti poput L’Oreala udvostručuju proizvodnju šminke za oči

Težinu stare poslovice, da oči govore više od usana, doslovno je tokom pandemije osetila kozmetička industrija. Lako je bilo sa maskama za lice. Čim se saznalo da su jedina fizička prepreka koronavirusu, razna pokrivala za usta i nos doživela su renesansu, munjevito prešla put od medicinskog pomagala do modnog komada. Potom se prirodno nametnulo pitanje: ima li smisla šminkati se? Posledice su pale na teret čuvenim brendovima. Isprva je zabeležen drastičan pad prometa svih kozmetičkih proizvoda. Kako je pandemija odmicala, sve slabije je išla prodaja ruževa, ali zato potražnja za senkama, ajlajnerima, maskarama… u poslednje vreme neprestano raste.

U želji za povratkom u normalnost, prve su se snašle klijentkinje i počele da eksperimentišu s onim što se danas naziva “lepotom iznad maske”. Beauty influenseri su preplavili društvene mreže savetima kako što bolje istaći oči sada, kada su usta pokrivena. Video sa uputstvima ćete uvek naći na YouTubeu, ali je pravi šampion u tom poslu TikTok, sa fantastičnih 53 miliona pregleda raznih snimaka pod tagom #MaskMakeup.

Prodaja šminke za oči je poslednja tri meseca porasla za vrtoglavih 204 procenata u poređenju sa prethodnim godinama, objavila je agencija Kantar. Ruževi, sa druge strane, pali su kao prva žrtva pandemije u kozmetici. Amazon je zabeležio manju prodaju za 15 posto u kategoriji “nega i boja usana”, pa su zbog smanjene potražnje snižene i cene tih proizvoda, za skoro trećinu.

Influenseri su preplavili mreže savetima za lepotu pod maskom

– Zbog covid-19, ponašanje i prioriteti klijenata širom sveta se dramatično menjaju. Učestalost stavljanja šminke na usta opada, jer ljudi slabije izlaze napolje ili nose maske – rekao je Masahiko Uotani, generalni direktor Shiseido, pošto je ovaj luksuzni brend objavio najgore rezultate prodaje od recesije tokom 2000-tih.

Izraz “lipstick index” je izmislio Leonard Lauder, predsednik kompanije Estee Lauder još 2001. kako bi pratio prodaju ruževa tokom ekonomske krize. Njegovo predviđanje, da će prodaja šminke i proizvoda za negu usana rasti, pokazala se pogrešnom jer je tada zapravo pala za skoro 10 posto. Međutim, izraz se sada vraća kako bi opisao drugi savremeni fenomen – težnju klijenata da zadrže male znake luksuza u doba neizvesnosti. U intervjuu za magazin WWD, Lauder je rekao da koncept  “lipstick index” može otvoriti put novim verzijama dostupnog luksuza, jer se tokom pandemije kupci okreću proizvodima kao što su šminka za oči i nega kože. Tu je Lauder u pravu.

Alibaba samo u Kini, u prodaji ove kategorije, beleži mesečni rast od 150 posto. U međuvremenu, evropski brendovi kao što je L’Oreal, udvostručuju proizvodnju šminke za oči.

– Očigledno je: kada ne možete videti usne, oči postaju supervažne – rekao je Jean-Paul Agon, direktor poznate francuske kompanije. – Zato vidimo priliku u razvoju šminke za oči i proizvodima koji obezbeđuju  trajnost – istakao je on.

Lanac Amazing Lash Studios, sa više od 250 beauty butika u SAD, objavio je rast od 22 posto u digitalnoj prodaji od početka pandemije. Drugi, poput My Beauty Brand, beleže rast od 480 posto sa šminkom za oči, dok je kompaniji Tweezerman za 330 posto porasla prodaja uvijača za trepavice, objavio je britanski Telegraph. Pandemija je otvorila i novo tržište proizvoda zvanih “maskne” – nadimak za sredstva protiv akni i drugih oštećenja kože koje nastaju od nošenja maski. Na ceni je i sve što može doprineti ulepšavanju kod kuće. Aparati za naparivanje lica, te serumi koji sadrže vitamin C, bili su među vodećim trendovima u jeku samoizolacije, primećuje Business Insider.

I za kraj, evo jedne dobre vesti za ljubitelje šminke, a manje dobre za kozmetičku industriju. Konsultantska firma McKinsey objavila je izmeštaj kojim dokazuje da je briga o lepoti gotovo neuništiva. Ali, proći će još dosta vremena pre no što kozmetička industrija nadoknadi gubitke izazvane zatvaranjem prodavnica. McKinsey predviđa da će globalno tržište lepote – trenutno procenjeno na 500 milijardi dolara – opasti od 20 do 30 posto do kraja godine zbog koronavirusa.

Autor: Milica Đorđević

Fotografije: Instagram

Najnovije