Harper's Bazaar Srbija

REVOLUCIJA NA POMOLU: Gucci traži manje revija i modu bez sezona

Sve glasnijim zahtevima za preobražaj modne industrije pridružio se Alesandro Mikele, kreativni direktor kompanije Gucci, odlukom da  ukine sezone u kolekcijama, a da ih predstavlja na pistama samo dva puta godišnje. 

– Napuštam preživeli ritual sezonskih kolekcija i revija kako bih dobio nov rezultat – objavio je Mikele na Instagram profilu italijanskog megabrenda. Sada se već može govoriti o pokretu mode bez sezone, što znači da se klijenti mogu fokusirati na stilove odeće koje vole, umesto da ažuriraju garderobu najnovijim trendovima. Prvi korak je napravio Saint Laurent, kada je oborio tradicionalni kalendar modnih događaja i objavio da neće učestvovati na septembarskoj Nedelji mode u Parizu. Pandemija virusa covid-19 protresla je svet mode do srži. Svi brendovi, bili oni veliki ili mali, osetili su potrebu da preispitaju tradicionalni sistem – postavljen mnogo pre ere interneta i globalizacije – koji je dugo upravljao ovom industrijom, od postavki revija do rasprodaja. Forum predvođen belgijskim dizajnerom Drizom van Notenom i grupom koju je pomogao Business of Fashion, takođe su objavili predloge za preobražaj poslovanja u modi. Ostaje ključno pitanje: ko će im se pridružiti? Saint Laurent i Gucci pripadaju francuskom konglomeratu Kering. Njihov konkurent LVMH, najveći konglomerat luksuza u svetu, sa brendovima Louis Vuitton, Dior, Fendi i Celine – upadljivo ćuti.  

Priredila: Milica Đorđević

Foto: Instagram

Najnovije