Harper's Bazaar Srbija

Da li će Instagram preuzeti fashion week-ove?

Sa milionima klijenata u karantinu, socijalnim distanciranjem i zabranama putovanja, industrija luksuza doživela je najveći potres od kada postoji. Tradicionalne revije su otkazane, neke moćne kuće, poput Saint Laurenta, odriču se već i jesenjih nedelja mode, a svi brendovi, veliki i mali, razmišljaju o selidbi kolekcija u virtuelni prostor. Karantin je primorao milione korisnika društvenih mreža da prihvate video zapise kao zamenu za stvarne događaje.

 

Kampanja brenda Dolce&Gabbana SS 2020

Ono što je nekom kriza, drugom je prilika. Digitalne platforme su nam otvorile prozor u svet, i na to se mora ozbiljno računati. Najbolja prilika smeši se Instagramu. Ova platforma je već neko vreme podjednako omiljena brendovima, influenserima i modnim klijentima.  Njihovo odeljenje za modna partnerstva upravo je objavilo uputstvo kako se postavljaju virtuelne revije. Šalju se pozivnice, pozivaju influenseri da snimaju backstage intervjue. 

REVOLUCIJA NA POMOLU: Gucci traži manje revija i modu bez sezona

Marc Zuckerberg, osnivač Facebooka, kojem pripada i Instagram, najavio je nove opcije za šoping. To znači da će modne revije koje se postave na ovu platformu dobiti i veće mogućnosti za prodaju kolekcija. Digitalne nedelje mode uveliko se planiraju. Instagram je prvi u redu da prigrabi i njih.

Kao što je elektronska trgovina počela da razara klasične robne kuće i smanjuje potrebu da kupujemo sve pod jednim krovom, tako i Instagram smanjuje potrebu digitalnih nedelja mode da okupe sve brendove na jednom mestu i u isto vreme. Nudi brojne, a maštovite inovacije dizajnerima da prikazuju kolekcije kad god i gde požele. A sve to će kupcima biti na raspolaganju uz pomoć nekoliko klikova.

Sa  revije Gucci AW2020, Fashion Week Milano, 20.februar ove godine 

Da ne bude zabune: pandemija ne znači kraj modnim događajima uživo. Digitalni svet nije dorastao magiji tradicionalnih revija. Jer, one su oduvek bile parada za slavne ličnosti, moćne igrače industrije, influensere i sve druge koji kreiraju ukus klijentele. Samo oni su u stanju da zavrte ringišpil snova na kojem počiva moć mode – da odevne komade i aksesoare pretvore u predmet želje milona kupaca.  

U Instagramu tvrde da nisu zamena za tradicionalnu reviju. – Ali želimo da učinimo sve što možemo da nađemo rešenje u ovim vremenima, i nadamo se da je to dobro mesto za početak – stoji u njihovom priručniku.

Upravo u ovom saučesničkom stavu  stavu leži upozorenje da svet mode više neće biti isti. Lako je zamisliti da će dizajneri kao što je, na primer, Virgil Abloh, kreativni direktor za mušku odeću u Louis Vuitton, otvoriti novu stranicu istorije mode tako što će se povezati sa virtuelnim koncertom Travisa Scotta u video igri Fortnite, koja je privukla 12 miliona igrača – za narednu reviju svoje kuće. Zašto bi se promoter streetstylea vraćao na stari koncept modne piste? 

Virgil Abloh, kreativni direktor za mušku odeću u Louis Vuitton

Ako se ne može tvrditi da će Instagram ovladati nedeljama mode, onda je izvesno da će bar sezonu ili dve brendovi na ovoj platformi istraživati nove mogućnosti za predstavljanje kolekcija. To je ono revolucionarno iskustvo koje će promeniti način na koji su nedelje mode do sada funkcionisale.  

 

Priredila: Milica Đorđević

Foto: Instagram, Profimedia

Najnovije