Harper's Bazaar Srbija

Prozračne siluete i cvetni otisci u optimističnoj novoj Valentino kolekciji

Cvet koji se probija kroz asfalt!

Revija Valentino uspela je da privuče pažnju i pre nego što je uopšte počela. Naravno, svake sezone bez izuzetka čekamo reviju legendarne italijanske kuće, ali ova je bila posebna: prvi put u istoriji, umesto tradicionalne revije u Parizu, Pierpaolo Piccioli odlučio je da zatvori Nedelju mode u Milanu. Međutim, pored neobičnog mesta održavanja, revija je imala i mnogo zanimljivosti.

Prvo, scenografija: revija je održana u napuštenom skladištu, koje je za događaj posebno uređeno egzotičnim biljkama – svojevrsnom metaforom života, koja se provlači kroz sve teške okolnosti, poput cveta kroz asfalt (u ovom slučaju betonski blok). Duž oboda improvizovane piste gosti su sedeli na sivim kockama na uvaženoj udaljenosti jedan od drugog, u skladu sa svim propisima. U centru sale bila je scena – pevač Labirinth, koji je ranije učestvovao u snimanju naslovne pesme za hvaljenu TV seriju „Euphoria“.

Revija je započela sa nekoliko monohromatskih setova – prvi je bio potpuno crn. I taman kad je već bilo moguće poverovati da je Pierpaolo Piccioli, koji obično izdašno koristi boje, ovog puta odlučio da deluje suzdržano, počeli su da se pojavljuju blicevi jarkih boja: zelena, žuta, ružičasta, ljubičasta. Vrhunac ovog postepenog otkrivanja bila je serija haljina sa cvetnim printom – vrlo logično kako za prolećno-letnju sezonu, tako i za opšti kontekst ove revije. Na kraju, ovaj proces je rezultirao nizom večernjih haljina u nijansama fuksije, svežeg zelenila, narandžaste, crvene i, opet, sa cvetnim printovima. Ovaj postepeni prelaz sa grube monohromatske i guste teksture na tanke tkanine, lepršave siluete i bogate boje svojevrsna je metafora za povratak u normalan život nakon svih nedaća pandemije.

Sve u svemu, sve su siluete opuštenije i lakše nego obično. Baletanke sa oštrim vrhom zamenile su visoke stiletto potpetice, a tokom karantina skoro svi dizajneri su ponovo procenili važnost udobnosti u odeći. Iznenađujuće je da je na reviji bilo mnogo pari farmerki. Očigledno je da je Pierpaolo, kao i svi mi, prepun nada i očekuje svetlu budućnost posle koronavirusa. I teško je ne zaraziti se njegovim optimizmom – dok gledamo reviju, želimo da obučemo najsvetliju odeću i ispratimo poslednje tople dane u godini.

Najnovije