Udružuju se modni brendovi: rat protiv zagađenja i plastike

Burberry, H&M, L’Oreal, Inditex, Selfridges, Stella McCartney, Target i Unilever su odlučili da zajedničkim snagama urade nešto po pitanju zagađenja Zemlje.

Sada se nalazimo u 2018. godini i prema nedavnim istraživanjima, moramo da usporimo efekte klimatskih promena do 2030. godine ukoliko želimo da nam planeta “preživi”. Plastika je jedan od najvećih zagađivača i ako se nastavi proizvodnja ovog materijala, biće je više nego riba u okeanima do 2050. godine. Zbog ove “plastične krize”, poznati brendovi su potpisali sporazum “New Plastics Economy Global Commitment”. Dogovor, po kome je zadatak da se smanji plastični otpad i zagađenje u njegovom korenu, je kreirala Ellen MacArthur fondacija zajedno sa UN Environment.

Prvi korak je eliminisanje plastičnih pakovanja i plastike za jednu upotrebu kao što su slamčice i posuđe. Drugi je povezan sa inovacijom – da se sva plastika pretvori u razgradive materijale i ponovo upotrebljive do 2025. godune. Treći deo se tiče postojeće plastike i načina na koji se može nekoliko puta upotrebiti do trenutka kada se mora baciti. “Moramo pokrenuti uzvodno, uz izvor poplave. New Plastics Economy Global Commitment povlači liniju u pesku, sa biznisom, vladama i drugima širom sveta, ujedinjujući se iza čiste vizije kreiranja kružne ekonomije za plastiku”, rekla je Ellen MacArthur.

“Ne postoji brend koji može sam pokrenuti promenu unutar industrije. Moramo se ponašati kao jedan glas i New Plastics Economy Global Commitment je veliki korak u pravom pravcu jer će udružiti biznis i vlade na zajedničkom planu i vremenskom okviru”, rekla je Cecilia Brannsten, menadžer održivosti okoline za H&M, ističući važnost ove saradnje.

Bilo je vreme da se ovako nešto desi!

V.R.

Pročitajte još

Pročitaj još