Harper's Bazaar Srbija

Kada moderna tehnologija upozna modu: dugo očekivani debi Matthew Williamsona za Givenchy

Kada je Givenchy objavio ime naslednice Clare Waight-Keller, mnogi su izbor smatrali predvidljivim.

Nakon Kima Jonesa za Dior Men i Virgila Abloha u Louis Vuitton-u, novi smer LVMH bio je jasan – dizajneri balansiraju između luksuza i streetwear odeće. Čini se da je novi zadatak samo još jedan potez u ovoj igri, koji je bilo lako predvideti unapred.

Matthew Williamson je odavno poznat po svojoj strasti prema dodacima, pa čak je i razvio kopče na kaiševima i torbama za prvu kolekciju Kim Jones u Dior Men. Ali njegov debi u Givenchy-ju na kraju je pokazao nove aspekte tvorca. Dan pre lansiranja kolekcije, Matthew je na svom ličnom instagramu podelio jednu referencu – dodatak za glavu sa rogovima, u kojem se Naomi Campbell pojavila na modnoj pisti u debitantskoj reviji mode Alexander McQueena kao kreativnog direktora kuće 1997. godine. S druge strane, Matthew Williamson je izabrao prilično neobičan način da predstavi rezultate svog rada: putem Instagram priča na službenom nalogu kuće. Nema izvučenih mini-filmova ili tradicionalnih projekcija – samo snimci iz repertoara. Sada, kada se dizajneri međusobno prepiru kako bi izmislili nešto novo i prikazali novu kolekciju na neki neobičan način, takav lakonizam sam po sebi privlači pažnju. I na kraju, sama odeća.

Matthew Williamson veliki naglasak stavlja na tehnologiju. Pantalone izgledaju kao da su prekrivene ledenom korom, koja je već počela da puca, a bež večernja haljina podseća na zavoj iz daljine (sećate li se brenda Herve Leger iz 2000-ih?), ali nakon detaljnijeg pregleda ispostavlja se da je zamršeno ispreplitana od tankih vodoravnih traka tkanine. U kolekciji praktično nije bilo očekivane logomanije – samo nekoliko skromnih logotipa na torbama.

Katanaca je bilo u izobilju, koje Matthew Williamson, prema njegovom sopstvenom priznanju, namerava da koristi umesto logotipa i učini iste prepoznatljivim. Inspirisani su starom romantičnom pariskom tradicijom – turisti ih ostavljaju na mostovima u znak sećanja na put, a ključevi se bacaju u Senu. U kolekciji se koriste i kao dodaci za odeću i aksesoare (takva kopča na crnom muškom kaputu izgleda posebno originalno) i kao nezavisni nakit – na primer, minđuše.

Već pomenuti couture rogovi Alexander McQueena pojavili su se i na kapama. Matthew Williamson se nije ograničio na „britanski period“: u kolekciji postoje i reference na samog osnivača. Na primer, oštra, hipertrofirana ramena – poznato je da je Hubert de Givenchy posvetio posebnu pažnju ovom delu siluete.  Generalno, kolekcija nema određenu temu – ali to nije karakteristično za Williamsonov pristup. Više puta je priznao da svom timu ne postavlja neke obrise i istoriju, već stvara ovde i sada, prikupljajući ukupnu sliku od različitih elemenata.

Kakav će biti rezultat – videćemo za sledećih šest meseci, ali početak je obećavajući.

Najnovije