Harper's Bazaar Srbija

Zara prelazi na virtuelnu prodaju?!

Španski modni gigant Inditex, koga znamo kao vlasnika popularnog brenda Zara, odlučio je da fokus poslovanja stavi na on-line prodaju kako bi se izborio sa tržišnim haosom, nastalim usled pandemije covid-19. Kompanija je objavila da će zatvoriti između 1.000 i 1.200 prodavnica Zare, objavio je Guardian. Gubitke u klasičnoj prodaji beleže, uz Zaru, i drugi brendovi Inditexa, a to su Bershka, Pull & Bear i Massimo Dutti. Najviše radnji se zatvara u Evropi i Aziji, a samo u Velikoj Britaniji biće ih 107, i to uglavnom manjih. Veća prodajna mesta dobijaju novu ulogu, postaće distributivni centri za on-line prodavnice. Inditex će tako, posle restrukturiranja, umesto 7.412 radnji imati oko 6.900. Napominju da će “broj zaposlenih ostati stabilan”, a nude im i druge poslove u okviru kompanije, kao što je otpremanje robe kupljene on-line.

Inditex je jedan od najvećih proizvođača modne odeće na svetu. Od februara do kraja aprila je zbog zatvaranja radnji usled zaraze, doživeo pad prodaje od čak 44 posto, i spao na prihod od 3,3 milijarde evra. Kompanija je u prvom kvartalu fiskalne godine objavila gubitak od 409 miliona evra, a sve do 8. juna, četvrtina Inditexovih prodavnica je bila pod ključem.    

Za to vreme je, međutim, on-line prodaja je delimično nadoknadila posao, jer je porasla za 50 posto u poređenju s istim razdobljem tokom prvog tromesečja. U aprilu je bila veća za čak 95 posto. Sve ovo je uverilo Inditex da treba da pojača aktivnosti u virtuelnim prodavnicama da bi ušli među lidere on-line tržišta, ali i da bi se, kako poručuju, uspešnije borili protiv konkurencije. To su im, pre svega, Asos i Boohoo, čija je prodaja u Velikoj Britaniji čak procvetala tokom tekuće krize.

Inditex, sa vlasnikom i osnivačem Amanciom Ortegm, planira da potroši milijardu evra na poboljšanje on-line ponude do 2022. godine. Još 1,7 milijardi uložiće u bolju integraciju preostalih prodavnica sa vebsajtovima, kako bi se kupcima omogućila brža isporuka i praćenje kretanja pošiljki u realnom vremenu.

 

Priredila: Milica Đorđević

Foto: Profimedia

 

Najnovije