
Pedesti po redu Međunarodni filmski festival u Torontu (TIFF) je zvanično počeo, a filmski svet već bruji o ostvarenjima koja će obeležiti kraj godine i sezonu nagrada. Neka od njih imala su svetsku premijeru upravo ovde, dok su druga stigla nakon odjeka iz Venecije i Telluridea. Jedno je sigurno – ovi filmovi oblikovaće razgovore u mesecima koji dolaze.
Couture
Najnoviji film režiserke Alice Winocour, sa Angelinom Jolie u glavnoj ulozi, imao je svetsku premijeru u Torontu i već se opisuje kao njeno najličnije ostvarenje do sada.
Jolie tumači Maxine Walker, američku rediteljku koja tokom Pariskog Fashion Week-a saznaje da boluje od raka dojke. Paralelno sa njenom pričom odvijaju se životi još dve junakinje – mlade manekenke iz Južnog Sudana i ambiciozne šminkerke iza kulisa revija. Njihove priče ukrštaju se u atmosferi glamura i haosa, dok svaka od njih pokušava da pronađe snagu u sopstvenim krizama.
Film nosi snažan emotivni naboj, a Jolie, čije je lično iskustvo sa gubitkom majke i bake zbog raka dojke dodatno oblikovalo njenu igru, daje jednu od svojih najupečatljivijih interpretacija.
Hamnet
Chloé Zhao, dobitnica Oskara za „Nomadland“, režirala je adaptaciju romana Maggie O’Farrell. Film je već prikazan na Telluride-u, a na TIFF-u je nastavio da oduševljava kritičare.
Radnja je smeštena u Englesku 16. veka i prati Williama Shakespearea (Paul Mescal) i njegovu ženu Agnes (Jessie Buckley) nakon tragične smrti njihovog sina Hamneta. Smrt deteta, veruje se, bila je inspiracija za nastanak „Hamleta“, a Zhao na dirljiv i vizuelno raskošan način istražuje kako gubitak može oblikovati umetnost i ljudsku povezanost.
Film je dobio epitete „razoran“ i „radikalno ženski“, a izvedbe Buckley i Mescala ocenjene su kao najbolje u njihovim karijerama.
Hedda
Sedam godina nakon saradnje na „Little Woods“, Tessa Thompson i rediteljka Nia DaCosta ponovo udružuju snage u novoj ekranizaciji Ibsenove drame „Hedda Gabler“.
Radnja je preneta u 1950-e godine, gde Thompson tumači složenu i nemirnu ženu koja tokom večernjeg prijema manipuliše svojim gostima, nastojeći da pronađe izlaz iz okova braka i društvenih očekivanja.
DaCosta donosi moderan i vizuelno raskošan pristup klasiku, u kojem kroz Heddu istražuje teme ženskog identiteta, želje, queer pripadnosti i moći. Kritičari ističu da je film istovremeno veran originalu i duboko savremen, sa upečatljivom glavnom rolom Tesse Thompson.
Roofman
Derek Cianfrance, poznat po filmovima „Blue Valentine“ i „The Place Beyond the Pines“, ovog puta donosi istinitu priču koja zvuči gotovo neverovatno.
„Roofman“ prati Jeffreyja Manchestera, pljačkaša koji je bežao od zakona krijući se u prodavnici igračaka Toys “R” Us. Film kombinuje kriminalistički zaplet sa emotivnim slojevima i neočekivanim trenucima humora.
U glavnim ulogama su Channing Tatum i Kirsten Dunst, čija hemija na ekranu daje posebnu toplinu i duhovitost ovoj napetoj, ali i dirljivoj priči.
Christy
Sydney Sweeney debitovala je u ulozi koja bi mogla da joj donese nominaciju za Oskara. Biografski film „Christy“ prati Christy Martin, legendarnu bokserku i pionirku ženskog boksa, poznatu i kao „The Coal Miner’s Daughter“.
Priča prikazuje njen put od skromnih početaka u Zapadnoj Virdžiniji do svetskog ranga, ali i borbu sa zavisnošću, nasilnim brakom i ličnim identitetom.
Kritičari su posebno istakli Sweeney, koja je prošla kroz fizičku transformaciju i donela autentičan, snažan i ranjiv portret sportistkinje čija je životna borba prevazilazila ring.
TIFF 2025. već je jasno pokazao koji će filmovi obeležiti predstojeću sezonu nagrada. „Couture“, „Hamnet“, „Hedda“, „Roofman“ i „Christy“ izdvojili su se kao dela koja spajaju umetničku viziju i snažne glumačke interpretacije, a zajedničko im je to da preispituju ljudsku ranjivost, snagu i sposobnost transformacije.
Foto: Courtesy of TIFF