Natečenost tokom vrućine - kako se izboriti i koji su glavni razlozi

Edem je akumulacija krvne plazme iz limfnih i krvnih sudova u međućelijskom prostoru. Oticanje može nastati iz različitih razloga, od neadekvatnog unosa vode do hroničnih bolesti. Leti se otok može javiti čak i kod onih ljudi koji se sa ovim problemom ne suočavaju u neko drugo doba godine. Razlog tome je, po pravilu, vrućina, neudobna odeća i obilje letnjih zabava.

Zašto se edem češće pojavljuje leti?

Visoke temperature su uvek veliki stres za telo, pa se trudi da tkiva ohladi zadržavajući u njima tečnost. Suprotno popularnom verovanju, otok se javlja upravo zbog nedostatka vode, a ne obrnuto. Čak i ako pijete više tečnosti nego što je potrebno, telo se lako može osloboditi viška. Kada je, naprotiv, malo vode, kako bi se izbegla dehidracija, ćelije će pokušati da je drže što većom.

Kako se nositi sa ovim?

Ostanite hidrirani

Leti iz očiglednih razloga gubimo vodu brže i u velikim količinama, pa je prvi korak ka rešavanju problema natečenosti održavanje normalne telesne ravnoteže vode. Pokušajte da pijete najmanje dva litra čiste vode dnevno, bez čaja, kafe ili sokova. Naprotiv, posle šoljice kapućina vredi popiti i jednu „kaznenu“ čašu pored dnevne norme: kofein dehidrira telo, što opet dovodi do stvaranja edema.

Izaberite udobnu odeću i obuću

Pored toga, stručnjaci ne preporučuju nošenje uske odeće, uskih cipela i potpetica na vrućini - ovi odevni predmeti ometaju normalnu cirkulaciju krvi, što takođe dovodi do edema. Naravno, ne podstičemo vas da odustanete od mogućnosti da zablistate na zabavi u vašoj omiljenoj haljini, ali za svakodnevno nošenje bolje je dati prednost nečemu udobnijem.

Redovno pratite svoju ishranu i vežbajte

Vežbanje i ishrana takođe igraju važnu ulogu u borbi protiv edema. Vežbanjem se poboljšava cirkulacija krvi i, što je još važnije, limfna drenaža, pa ne bi trebalo zanemariti barem elementarnu vežbu ujutru. Ako govorimo o ishrani, ovde nema tajnih lekova: manje masnih, prženih i slanih jela. Poslednji obrok treba da bude najmanje 3 sata pre spavanja, a bolje je prestati da pijete tečnost jedan sat ranije. Ako se pridržavate svih ovih jednostavnih pravila, natečenost će se primetno smanjiti.

 

Pročitajte još

Pročitaj još