Umetnost nošenja ruža

Anna Murphy, modni direktor publikacije The Times, govori o ličnom izrazu i nošenju jarkih boja na usnama

Postoje određene stvari koje su vezane za naše postojanje koje umeju da nam otežaju svakodnevicu, ali postoje i one druge koje i te kako umeju da je začine i naprave zaokret do druge dimenzije. Verujem da ruž spada u ovu drugu kategoriju. I zaista, u mom životu nanošenje ruža je jedan vrlo radostan momenat. Naročito sada kada sam prešla četrdesetu predstavlja mi pravi užitak i jedan od neizostavnih alata za postizanje svežeg izgleda.

Priznajem, ume da zvuči pomalo površno pridodati tako magična svojstva običnom potrošnom proizvodu koji stane u šaku. S druge strane, jedna posve jednostavna stvar, zaista može da napravi promenu u načinu na koji se osećate i izgledate, kao i da utiče na to kako vas drugi vide. Kažu da je Joan Collins jednom rekla: “Ruž najbolji kozmetički proizvod koji postoji.”

Andy Warhol, “Jackie”, 1963. godine

Koliko god da se osećate umorno i iscrpljeno, pravi izbor makeup proizvoda na licu može da napravi veliku promenu, a dobar izbor nijanse ruža zasigurno unosi svežinu u izgled. U ovo sam se sama uverila nebrojeno puta. Lako je muškarcima, oni verovatno nemaju ovih problema.

Dobar izbor makeupa ume da popravi svaki dan, raspoloženje i outfit. I podrazumeva se da na usnama budu jarke nijanse, a ne nude tonovi koji su toliko blizu boji naše kože da umemo da delujemo beživotno. Nama su potrebna osveženja sada više nego ikada, i nije ni čudo da su profesionalni šminkeri ispratili naše želje, pa na modnim pistama širom sveta modeli nose jarke crvene nijanse.

Ruž ima toliko potencijala zbog kojih je, verujem, bio pomalo i zapostavljen u umetnosti, ako se osvrnemo kroz istoriju. Kao da mu nisu iskazivali dovoljno poštovanja. Hvala Vorholu na njegovim portretima Merilin i Jackie sa jarko obojenim usnama, ali sem toga, nemamo se na šta puno osvrnuti. Kao da ruževi na usnama mnogim umetnicima odvlače pažnju, i baš iz tog razloga smatram ovaj proizvod važnim sredstvom za nas.

Izuzetak od gore navedenog je holandski fovista Kes van Dongen i njegov šarmantni portret The Corn Poppy iz 1919. godine, koji predstavlja savršeni primer stilizovanja šešira i ruža. Drugi izuzetak bi bila cenjena finska slikarka Helene Schjerfbeck, prepoznatljiva po svojim autoportretima i realističnim radovima. Ova velikanka često je sebe slikala sa jarkocrvenim usnama, a na ovom naročitom portretu deluje mi da je inspiraciju pronašla u kesici bombona sa ukusom jagode. Ova nijansa me veoma podseća na Chanel Rouge Allure Ink Fusion u nijansi Coral Peach.

Levo: Kees van Dongen, Le Coquelicot (The Corn Poppy), 1960. godina i (dole) Helene Schjerfbeck, The Family Heirloom, 1915. godina

Crveni ruž mi je pričinjavao naročito zadovoljstvo još otkako sam prvi put u svojim tinejdžerskim danima skupila hrabrosti da ga nosim. Sada, kada sam prešla četrdeset sedmu, i dalje se osećam srećnom i sigurnom sa tom bojom. To je najlakši način da sebe osvežim, podmladim i učinim zanimljivijom. Nemoguće je da izgledate turobno i nezadovoljno sa odgovarajućom jarkocrvenom nijansom na usnama.

Ceo članak možete pročitati u novembarskom izdanju magazina Harper’s BAZAAR Srbija.

Fotografije: PROFIMEDIA, PROMO

Pročitaj još iz kategorije Make Up