
Miu Miu već decenijama ume da obične komade pretvori u predmete želje. U rukama Miuccije Prade, ragbi majica postaje sofisticirani klasik, baletanke dobijaju punk karakter kroz kopče i nitne, a minice postaju još smelije, pokrećući rasprave o ženskoj seksualnosti i ageizmu. Sada brend istu strategiju primenjuje i u svetu lepote – kroz novi miris Miu Miu Beauty Miutine eau de parfum. Ovo je prvi parfem nakon potpisivanja licence sa L’Oréal Group 2024. godine i zvaničan povratak modne kuće u beauty sferu.
Miutine je neočekivani obrt u okviru gurmanske kategorije: miris sa notama jagode i smeđeg šećera koji nosi sve kodove Miu Miu estetike – bezvremenski i bez izvinjavanja, intelektualan i ironičan, mladalački u duhu, a istovremeno ozbiljno promišljen u strukturi i dizajnu.

Izbor gurmanske baze ne iznenađuje. Ova olfaktorna kategorija – zasnovana na jestivim, najčešće desertnim notama – danas je među najpopularnijim i najtraženijim, posebno kod mlađe publike. Podaci kompanije Spate pokazuju da je potraga za “gourmand fragrances” na Google-u porasla za 85,9% u odnosu na 2024, dok je na TikToku zabeležen skok od 179,1%, sa prosekom od 17,9 miliona nedeljnih pregleda.
Ali Miu Miu nikada ne ostaje na očekivanom. Kao i sa školskim suknjama ili visećim privescima na torbama, brend uzima nešto što se često smatra naivnim i pretvara ga u sofisticiran modni i mirisni manifest. Za to je angažovan Dominique Ropion, legendarni francuski parfimer zaslužan za klasike poput Frederic Malle Carnal Flower, Viktor & Rolf Flowerbomb i Thierry Mugler Alien.

Njegov zadatak bio je da stvori miris koji oslikava univerzum Miu Miu – razigran, buntovan i ženstven, ali istovremeno profinjen. Na vrhu kompozicije je Mara des Bois jagoda, francuska sorta poznata po intenzivnom ukusu i mirisu, dok bazu čine smeđi šećer i senzualne ambarne note. Da bi sve dobilo eleganciju, Ropion je dodao gardeniju, koja se na molekularnom nivou prepliće sa jagodom i naglašava njene zelene tonove. Oko tog spoja izgrađena je klasična chypre struktura – sa jasminom, turskom ružom, mahovinom i pačulijem – koja parfemu daje snagu, kontrast i napetost. Upravo ta kombinacija odvaja Miutine od prosečnog gurmanskog mirisa i uzdiže ga u rang Miu Miu estetike.
Mirisni doživljaj započinje toplim tonom džema od jagode, obogaćenim crnom ribizlom radi autentičnosti. Cvjetne i drvenaste note unose prizemljenost, dok završnica u znaku pačulija i ambre ostavlja neodoljivu toplotu koja obavija kožu, jednako zavodljivu kao i toffee nijanse bočice.

Za lice kampanje izabrana je glumica Emma Corrin. „Podseća me na leto – ima te cvetne i voćne tonove, ali i toplinu vanile, pa je nosiv tokom cele godine,“ kažu. Nakon dugogodišnje saradnje sa Miu Miu, Corrin ističu da je rad na ovom projektu za njih velika čast: „Suština Miu Miu-a je u individualnosti i izražavanju sebe, a ovaj parfem i kampanja to savršeno prenose.“
Ropion priznaje da nije imao određenu reviju ili komad u mislima, ali je uspeo da prenese ono što čini Miu Miu jedinstvenim: radost, eleganciju i suptilne istorijske reference. Miutine je podjednako nosiv kao utilitarne jakne modne kuće i upečatljiv kao njeni prepoznatljivi printovi – završni detalj svakog stila, bilo da se prepoznajete kao “Miu Miu devojka” ili ne.

Na francuskom jeziku, miutine znači “pobuna”. A ovaj miris, sa svojim buntovnim šarmom i intelektualnom lakoćom, predstavlja savršen novi početak za Miu Miu.
Foto: Courtesy of Miu Miu