Adriatic Luxury Summit

Budućnost luksuza kroz prizmu održivosti i inovacija

Sinoć je u novootvorenom hotelu St. Regis u Beogradu završen dvodnevni Adriatic Luxury Summit, jedinstveni događaj koji je okupio vodeće aktere luksuzne industrije iz regiona i Evrope. Pod pokroviteljstvom Adriatic Luxury Business Association (ALBA), ovaj prestižni samit pružio je platformu za umrežavanje, razmenu znanja i istraživanje globalnih trendova u luksuznom sektoru i ujedno pružio uvid u ključne trendove i izazove koji oblikuju luksuz u 2024. godini.

Konferenciju je svečano otvorila ministarka privrede Republike Srbije, Adrijana Mesarović, ističući značaj pozicioniranja Srbije i regiona na evropskoj mapi luksuza. „Naša zemlja, sa svojom dinamičnom ekonomijom i rastućim tržištem, postaje sve privlačnija destinacija za luksuzne investicije. Ovaj samit je dokaz da Srbija ima potencijal da postane centralna tačka luksuzne industrije u jugoistočnoj Evropi,“ rekla je Mesarović u svom uvodnom obraćanju.

Ministarka privrede Republike Srbije, Adrijana Mesarović

Dobrodošlicu učesnicima uputili su Ivana Laković, predsednica ALBA-e, i Marc de Rujiter, generalni direktor St. Regis Beograd, dok je ambasador Italije, Luca Gori ukazao na važnost jačanja saradnje između Italije i Srbije u luksuznom sektoru, ističući luksuz kao umetničku formu koja spaja zanatstvo, nasleđe i strast za izvrsnošću.

Dinamični paneli i inspirativne priče

Predsednica ALBA-e, Ivana Laković, predstavila je rezultate BCG istraživanja koje pokazuje tržište luksuza u regionu, ali i u svetu. Iako je rast ovog sektora u regionu opao sa 5,5 odsto na 2,8 odsto, ovo istraživanje predviđa godišnji rast za oko četiri odsto u naredne četiri godine. Proteklih nekoliko godina najveći trend u industriji luksuza predstavljaju personalizovani proizvodi, luksuzna i jedinstvena iskustva, a kod mlađih generacija jedna od presudnih stvari je održivost, bez koje, kako je Laković naglasila, „oni ne žele da sarađuju“.

Program je započeo panelom posvećenim socio-ekonomskim faktorima u širenju luksuzne industrije, gde su lideri poput Ivane Soković, Ostoje Mijailovića, Une Sikimić i Zorana Popovića razgovarali o izazovima i prilikama za rast sektora. Jedan od najinspirativnijih trenutaka bila je priča o uspehu Nine Montee Karp, prve žene unicorn u Americi, koja je prisutnima prenela svoja iskustva i izazove na putu do globalnog uspeha.

Panel posvećen luksuznim nekretnina zauzeo je centralno mesto i okupio stručnjake iz Porto Montenegra, MIA Investmenta, Dunavskih Visova, kao i Movenpick hotela u Kotoru koji su diskutovali o održivosti, inovacijama i integraciji lokalne kulture u luksuzne projekte.

Hotelijerstvo, putovanja i slobodno vreme bili su u fokusu sledeće diskusije. Mihailo Janković, Leandro Rattazzi, Stojan Vujko, Dragan Marković i Jiri Marek istakli su kako se luksuz transformiše iz vlasništva u iskustva, uz poseban akcenat na personalizaciju i održivost.

Paneli posvećeni luksuznim nakitima, satovima, parfemima, modi i beauty industriji okupili su vodeće vizionare iz renomiranih brendova kao što su Kazimirowa, DP Lux Grupa, Camillias Geneva, Radix i Global Fashion, uz predstavnike globalnih ikona poput Brunello Cucinelli, Zegna, BaseBlu, Brioni i Santoni, koji su stigli direktno iz Italije. Svoj doprinos diskusijama dao je i Branko Babić, osnivač PhiAcademy, koji je istakao značaj inovacija i posvećenosti detaljima u savremenoj industriji lepote i luksuza.

Posebnu pažnju privukla je modna revija „Od Caroline Astor do Beograda budućnosti“, koja je spojila srpsku modnu kreativnost i nasleđe globalnog luksuza. Dizajneri poput Igora Todorovića, Saše Milojkovića, Stefana Đokovića, Dragane Ognjenović, Aleksandra Zabunovića i mnogi drugi kreirali su modne kreacije inspirisane nasleđem Caroline Astor, pionirke luksuznog društvenog života.

Kraj dana bio je rezervisan za oglašavanje i kulturu u luksuzu na kome su diskutovali Slobodan Petrović, Ashok Murty, Ivana Mrđa, Dušan Reljin, kao i Nemanja Novaković.

Program je zaključen panelom o luksuzu u sportu, uz učešće proslavljenog teniskog šampiona Nenada Zimonjića.

Adriatic Luxury Summit je potvrdio poziciju Beograda kao ključne destinacije za luksuznu industriju u Jadranskom regionu, dok je ALBA još jednom osvetlila svoju ulogu lidera u oblikovanju budućnosti luksuzne industrije. Uz završni networking koktel, učesnici su imali priliku za povezivanje i planiranje budućih saradnji.

Foto: Stefan Burmazević, Monika Pavlović

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.