3 „zen“ principa koja će vam pomoći da promenite svoj pogled na svet

Vreme je da promenite svoj pogled na svet i postanete srećniji, a to možete postići sledeći tri „zen“ principa.

Koliko puta ste čuli da svaki dan treba živeti kao da je poslednji i pokušati da izvučete maksimum iz života? Verovatno često, ali svakodnevni život nas tera da ovo zaboravimo.

Vreme je da promenite svoj pogled na svet i postanete srećniji, a to možete postići uz ova tri „zen“ principa.

Mushin: oslobodite svoj um

„Mushin“ znači "um bez uma" - odnosno da vaše misli ne treba da određuju emocije ili kritike. Možda zvuči čudno, ali koliko često donosite zaključke kada sretnete nekoga prvi put ili se suočite sa nekom novom idejom ili izazovom? Donošenje zaključaka bez stvarnih dokaza verovatno će vas poslati u pogrešan smer. Ali vežbanjem Mushina, možete osloboditi svoj um i izbeći donošenje pogrešnih odluka. Zato sledeći put kada se susretnete sa novim problemom, ponašajte se objektivno.

Zanshin: svest i prisustvo

„Zanshin" znači da ste svesni okoline i da ste prisutni u svakom trenutku. Važno je obratiti pažnju na sve radnje, jer se pokazalo da oprez povećava produktivnost. Uživanje u najmanjim stvarima u životu može vam doneti više radosti i pomoći vam da uredite svoje misli.

Sticanjem znanja i svesti uspevate da smanjite jaz između „ideala“ i „stvarnosti“, što smanjuje stres koji možete osećati kada ne ispunite svoja očekivanja. Zato sledeći put kada obavljate kućne poslove, poput pranja posuđa, osetite hladnoću vode i miris deterdženta. Fokusirajte se na sjaj posuđa. Budite prisutni u bilo čemu što radite, bilo da je to veliki ili mali kućni posao.

Satori: prirodno stanje uma

„Satori“ je savršena harmonija između tela i uma i to je nešto što morate živeti svaki dan. Ovo je situacija koju možete povezati sa detinjstvom, kada vam je um bio potpuno „čist“ i otvoren za nove podsticaje.

Vežbanje Satorija je izuzetno teško sa svim distrakcijama sa kojima se svakodnevno suočavamo. Jedan od najboljih načina da se to postigne je meditacija. Pokazano je da meditacija smanjuje stres i anksioznost, istovremeno povećavajući vašu sposobnost da se brže koncentrišete i učite, a može čak i da ojača vaš imunološki sistem.

Ostati smiren možda zvuči teško, ali zapravo je prilično lako. Sve što treba da uradite je da udobno sednete leđima okrenutim prema zidu, zatvorite oči i duboko dišete kroz nos. Počnite tako što ćete ostati u ovom položaju pet minuta i ako vam je teško da ostanete koncentrisani, fokusirajte se na neki prirodni objekat koji volite, na primer to može biti predivan cvet ruže. U trenutku ćete osetiti divljenje i osetićete smirenost.

harpersbazaar.gr

Pročitaj još