Svakodnevno smo okruženi neverbalnim jezikom proizvoda i korporativnom vizuelnom komunikacijom. Francuski fotograf Vincent Gapaillard je od ove tematike napravio umetnost. Vrlo sofisticiranim senzibilitetom, on je produkte nekih od najpoznatijih brendova učinio umetnički rafiniranim. Njegov najveći broj klijenata tiče se domena mode i lepote, međutim, čuveni foto-reporter prošlog meseca našao se u Beogradu gde je radio na kampanji za čuveno premium pivo Kronenbourg 1664 Blanc. Gapaillard je savršen primer modernog romantičara koji svakodnevicu gleda na drugačiji način i od nje pravi bajkovitu pozornicu.
Vaš fokus nije na modelima, nego na samom proizvodu. Koliko je izazovno ovekovečiti komercijalni proizvod i time preneti filozofiju brenda? Komunikacija brenda u većini slučajeva zahteva određeni spektar boja i atmosferu koji ne zavise samo od izgleda i energije modela. Mnogo stvari može da se iskomunicira putem proizvoda i to tako što ćemo oko njega stvoriti svojevrstan univerzum, razviti naraciju, upotrebiti različit simbolizam i maštu. Na primer, imao sam priliku da realizujem dva digitalna filma sa kompanijom Stink Paris za parfem kuće Chloé. Prvi projekat smo osmislili kao Chloé atelje u kom se nalazi obilje poklona. Štene psa dolazi u atelje i igra se sa poklonima. Za drugi film fokusirali smo se na drvenog konja u izlogu butika, koji u nekom trenutku oživi i počinje da galopira u snegu.
Na koji način pristupate svakom projektu? Kako izgleda kreativni proces? Radim skice svakog kadra, pravim tablu sa svakom scenom i slikama koje mi služe kao referenca. Njih delim sa ostatkom tima, kako bi znali u kom pravcu idemo, a nakon toga zajedničkim snagama razvijamo koncept koji se podešava u skladu sa željama klijenta.
Vaš rad je upečatljiv zbog vrlo jasnih, čistih linija i poetike raspoloženja… Šta sve to govori o vama kao osobi? Upravo tako! Moj rad je refleksija moje ličnosti, makar kada je reč o tom poetskom aspektu. Inspiriše me pregršt stvari, od prirode do mojih dečjih uspomena. Što se čistih linija tiče, rekao bih da je to estetika koja je trenutno aktuelna.
Jeste li vi taj koji razvija atmosferu za svaki projekat i proizvod ili je to pak na klijentu? Zaista nema pravila, ali iskustvo me je naučilo da su manji brendovi otvoreniji da mi prepuste potpuno razvijanje koncepta i komunikaciju. Sa većim, internacionalnim brendovima, njihova komunikacija je već unapred isplanirana od strane sektora za marketing i agencije koja je zadužena za kreativu. Razvijanje ideje za projekat radimo na osnovu unapred postavljenih smernica i to u bliskoj saradnji sa brendom, njihovom agencijom i timom koji se bavi produkcijom.
Da li je saradnja sa brendom Kronenbourg 1664 Blanc bio prvi put da radite sa kompanijom koja proizvodi pivo? Na koji način vidite pivo kao premium napitak? Jeste mi prvi put da radim sa proizvodom ovog tipa i zaista mi je čast zbog ove saradnje sa Kronenbourg 1664 Blanc. Njihovo pivo zamišljam kao refleksiju francuske kulture uživanja i umetnosti hedonizma.
Možete li da izdvojite uspehe u karijeri na koje ste posebno ponosni? Zaista mi je drago što sam imao priliku da radim sa modnim kućama o kojima ceo svet mašta. Sam pomen brendova kao što su Chanel, Hermès, Louis Vuitton, Burberry, Gucci i Chloé za mnoge ljude je magičan. Takođe se trudim da razvijam umetničku fotografiju, kao što je to bio slučaj u gradovima Falez i Aržentan u Normandiji. Pošto se bavim fotografisanjem biljaka, u saradnji sa institutom koji se bavi istraživanjem flore, sastavili smo spisak biljaka koje više ne postoje u Parizu. Zasađene su u posebnom rezervatu za biljke i kada izrastu, ja ću ih fotografisati. Ideja je da fotografije stavimo na bilborde i da na virtuelan način te biljke vratimo u grad.
Detinjstvo ste proveli između Pariza i Kariba. Na koji način je to definisalo vašu estetiku i inspiraciju? Vrlo! Od kada sam počeo da se bavim fotografijom, oduvek sam tražio najlepša i neuobičajena mesta koja mogu da posluže kao pozornica za savršenu sliku. Prošle zime sam bio na Baliju gde sam odseo u kolibi koja je poslužila kao foto-studio, usred pirinčanih polja koja sam fotografisao. Mnogo radim sa firmom za produkciju Stink, koja ima predstavništva po celom svetu, u Šangaju, Pragu i Parizu. Uvek sam otvoren za putovanja. vincentgapaillard.com
Razgovarao: Marko Mrkaja
Fotografije: Vincent Gapaillard