
Simon Porte Jacquemus je za svoju reviju proleće 2025. godine u Parizu odlučio da donese iznenađujući zaokret. Umesto svojih uobičajenih spektakularnih revija na egzotičnim lokacijama, ovaj put je odabrao intimno i jednostavno okruženje – stan Augustea Perreta, pionira art-deko arhitekture, na pariskoj ulici Raynouard. Ovaj prostor, koji je Perret dizajnirao za sebe i svoju suprugu, pružio je savršen okvir za reviju koja je bila suprotnost grandioznim manifestacijama koje Jacquemus obično priređuje.
Revija pod nazivom “LA CROISIÈRE” (“KRSTARENJE”) okupila je samo 40 odabranih gostiju, među kojima su bile Carla Bruni, Pamela Anderson, Tyla… Gosti su sedili na neskladnim stolicama, smeštenim po stanu, dok su uživali u reviji koja je delovala kao živopisna umetnička instalcija – minimalna, ali uzbudljiva.





Sam dizajner je izjavio da je ova revija bila prilika da se “obnaži” pred publikom, pokazujući svoje radove u najčistijem mogućem obliku, bez suvišnih ukrasa. „Želim da se obnažim pred vama, bez ikakvih dodataka, samo naše siluete u ovom intimnom prostoru,“ rekao je Jacquemus, vraćajući se jednostavnosti u kojoj je moda otkrila svoju suštinu.


Kolekcija proleće 2025. bila je hommage prošlim vremenima, a posebno inspirisana 50-im godinama, sa jednostavnim, ali efektivnim krojevima. Dvoredni blejzeri besprekorno su se slagali sa oštrim plisiranim pantalonama, dok su minimalistički kaputi, zategnuti u struku, ležali savršeno na lepršavim, dugmićima ukrašenim pantalonama.


Ova kolekcija bila je ispunjena kontrastima: od elegantnih formalnih kaputa koji su se kombinovali sa kratkim šortsevima, do ženstvenih krojeva koji su isticale figuru – suknje niskog struka i haljine u stilu starog Holivuda. Čitava revija je nosila snažnu poruku o čistoj eleganciji, a “gole” haljine, koje su nosile Adriana Lima i Tyla, bile su najdrastičniji izraz Jacquemusove filozofije otkrivanja i intimnosti.
















Međutim, osim modnih komada, Jacquemus je predstavio i novitet u svojoj saradnji sa Nike-om: renovirani “Moon Shoe,” koji je prvobitno predstavljen 1972. godine. Ovaj model, sada u zlatno-žutoj boji, sa prepoznatljivim Waffle đonom, donosi savršen spoj sportskog nasleđa i luksuznog modnog izraza, potvrđujući da Jacquemus majstorski spaja prošlost i sadašnjost, funkcionalnost i estetsku vrednost.


Jacquemus je uspeo da spoji minimalizam sa nostalgijom prema prošlim vremenima, stvarajući kolekciju koja nije samo vizuelno snažna, već nosi i duboku poruku o vremenu, prostoru i samoj prirodi mode. Povratak jednostavnosti dokazao je da moda može biti upečatljiva i bez suvišnih komplikacija, a Jacquemus je još jednom potvrdio svoj status jednog od najinovativnijih dizajnera današnjice.
Foto: Profimedia