Injekcija fashion adrenalina: Debi Harrisa Reeda za modnu kuću Nina Ricci

Američki dizajner britanskog porekla predstavio je prvu kolekciju na Nedelji mode u Parizu.

Dvadesetšestogodišnji dizajner Harris Reed debitovao je juče u Parizu kao kreativni direktor modne kuće Nina Ricci.

– Odrastajući kao queer u Arizoni, francuska moda za mene je predstavljala beg od stvarnosti, istakao je Reed nakon revije koja je, kao i uvek kad je on u pitanju, bila više couture nego ready-to-wear.

Reed koji je poznat po polno fluidnom dizajnu, želeo je da njegova debitantska kolekcija za Ninu Ricci bude optimistična i, pre svega, ženstvena.

– U kolekciji za jesen 2023 želeo sam da se osvrnem na fantastičnu istoriju modne kuće Nina Ricci, dok istoremeno u nju ugrađujem kodove onoga što se danas smatra poetičnim, duhovitim I fluidnim.

Reviju je otvorila manekenka Precious Lee u polka dot gornjem delu od tila, sa ogromnom mašnom pozadi, a onda je usledio defile modela (ogrnutih plaštom inkluzivnosti): različite dobi, pola, nacionalnosti, izgleda. Sve je izgledalo dramatično, baš onako kako je osamdesetih i devedesetih godina za francusku modnu kuću dizajnirao Gérard Pipart, poznat po pretereivanju – nojevom perju, dramatičnim zlatnim plisiranim haljina, istaknutim, ogromnim topovima.  

Reed koji je, iako mlad, uspeo da izgradi ime u svetu mode, krajem prošle godine proglašen je jednim od 15 ljudi koji menjaju sadašnji modni svet. Dva modela iz njegove nove kolekcije zapravo su prikazana i pre Nedelje mode u Parizu – njegov sako  (sako brenda Nine Ricci) nosio je Harry Styles na Dodeli britanskih muzičkih nagrada, a njegovu jarko narandžastu kreaciju na sebi je imala Florence Pugh na Dodeli BAFTA nagrada.

Očigledno je baš to bilo na pameti francuskom brendu kada je angažovao Reeda kao glavnog dizajnera, da tradicionalnu francusku modnu kuću, sinonim za eleganciju i chic, približi novoj, mlađoj publici. Tradiciju Nine Ricci videli smo u simbolima golubica, cveća i jabuka koje je Reed koristio na printovima, ali i na pozivnicama za reviju, ali bile su tu i slike sa vremene nemačke slikarke Jeanine Brito, na kojima umetnica preispituje motive sećanja, snova i želje.

Reklo bi se – savršen spoj starog i novog, koji ćemo ove godine, bez sumnje, videti mnogo puta, posebno na crvenim tepisima.

Tekst: J. M. 

Fotografije: Profimedia 

 

Najnovije