Harper’s BAZAAR x Monize: Imposible is possible!

Donosimo vam prvu Fashion MidJourney naslovnicu na Balkanu - u glavnoj ulozi model Maja Mihajlović, u haljini brenda Monize.

Dress: Monize, Ear cuffs: GOLDY, Rings & bracelets: Ringeraja

Više ne morate da putujete na daleke egzotične destinacije, kako biste oživeli svoju modnu viziju i poslali javnu društvenu poruku kroz fashion prizmu, dovoljno je da upotrebite savremenu AI tehnologiju!

Predsatavljamo vam autentičan digital cover i fashion editorijal koji sinergiše MidJourney svet poznatog američkog dizajnera i profesora arhitekture – Joshue Vermilliona, za lokalni brend Monize.

Naslovna strana i editorijal sa manekenkom Majom Mihajlović u glavnoj ulozi, nose jedinstvenu poruku da je u današnjem vremenu nemoguće moguće!

Dress: Monize

I desi se AI! Svakim danom sve je izvesnije da živimo u sci-fi filmskim momentima i da naš imaginarni svet lako oživi, pogotovo u modnim editorijalima. Pored digitalne mode za kreiranje sajber odevnih komada, tu su i MidJourney svetovi koje kreiraju svetske arhitekte. 

Moramo priznati da je AI faktor uneo kolektivni strah, ali svetla budućnost postoji ukoliko prigrlimo neminovne tehnološke inovacije i iskoristimo njihove prednosti. Danas nemoguće postaje moguće, što na delu pokazuje Monize fashion vizija, u kojoj mašta postaje viralna, ali kreiranje opipljivih odevnih komada i dalje ima ultimativno prvo mesto na tronu modne industrije.

Dress: Monize, Ear cuffs: GOLDY, Rings & bracelets: Ringeraja

Glavno pitanje ostaje, da li će AI dizajn da nas zameni u kreativnom procesu? Jedno je sigurno, a to je da je ljudski DNK inovativnosti i želje ka napretku utkan u ovaj mehanizam, a fuzija je neminovna. Kada već danas dobijamo mogućnost stvaranja novih Dune svetova, hajde da ostanemo verni hand made sašivenoj odeći za koju znamo da stoji vredan rad ruku lokalnih žena iz Zrenjanina, kao i ideja, upornost i ljubav dve mlade i inovativne Monize devojke – Adrijane Grahovac i Maje Mihajlović.

U intervjuu sa jednom od začetnica brenda Monize i manekenkom Majom Mihajlović vodimo vas kroz filozofiju nove digitalne naslovnice Imposible is possible.

Dress & coat: Monize, Ear cuffs: GOLDY, Rings & bracelets: Ringeraja

Kako biste opisali DNK Monize brenda?

U sam DNK Monize brenda utkano je jedno jako prijateljstvo, ljubav prema modi, esencija šika, smelosti i mnogo pažnje. U isto vreme, tu je i parola manje je više i pomalo hand made resa. Monize predstavlja lepu devojku koja je najbolji prijatelj. Ona je verovatno jedna od najpopularnijih i najljubaznijih ljudi koje ćete sresti. Čuvaće vaše tajne, biće tu za vas kada ste sami ili tužni. Ako ikada naletite na Monize, trebalo bi da je upoznate jer će vam obogatiti život – i to sa pravim životnim vrednostima!

Dress & coat: Monize, Rings & bracelets: Ringeraja

Ispričajte nam nešto više o Monize fashion razvojnom putu. 

Sama ideja o osnivanju i razradi brenda desila se tokom nedavne pandemije koja je zadesila ceo svet. Mnogi od nas su ostali bez poslova i primanja, sa viškom vremena proizvoljnim za korišćenje “u četiri zida” pronašle su se dve bliske prijateljice sa zajedničkom vizijom. Adriana i ja smo ovaj period iskoristile stvaralački produktivno. Prethodnih godina imale smo praksu da ukoliko idem u neke hladnije krajeve, Adriana bi mi uvek kreirala custom made topli, ali stajliš kaput za kojim su se svi okretali. Tako je i za proslavu mog rođendana, kada uvek kaže: “Tvoje je da spremiš neutralne cipele i zažmuriš, a ja ti smišljam kreaciju za tvoj poseban dan!” Nekoliko dana kasnije, oblačim savršenu, kao salivenu haljinu za kojom zastaje dah. Kada sam joj postavila pitanje zašto svoj talenat ne podigne na viši nivo, ona mi je odgovorila: “Talenat je zanemarljiv bez inspiracije i pokretača, da li smo u ovome zajedno?” Moj odgovor je očigledan.

Usledilo je mnogo uzajamnog truda, neprospavanih noći, dani i sati rada, grešaka, pokušaja, uspeha i neuspeha, i sve nam to tek predstoji. To je sve očekivano sastavni deo zajedničkog građenja brenda koji je potekao iz jedne male radionice u Zrenjaninu, a koji korak po korak teži da osvoji svet pod parolom da je sve moguće u životu ukoliko to zaista želite i radite na tome.

Dress, bleyzer & coat: Monize

Digitalna naslovnica je nastala u sinergiji sa poznatim američkim MidJourney dizajnerom Joshua Vermillion. Kako ste došli do ove inovativne ideje koju ste plasirali na magazinskom fashion polju među prvima?

Ova ideja je nastala pre nekoliko meseci negde oko 2 sata posle ponoći – očigledno da je tačno nepisano pravilo da tada nastaju najkreativnije, ali verovatno i najkomplikovanije zamislim, pogotovo kada se sastanu tri maštovite žene. Adriana, stiliskinja Ana Ostojić i ja provodile smo sate brainstormingujući, dok smo u isto vreme testirale benefite Midjourney-ja, chat GPT-a i druge AI tehnologije u kreativne svrhe koje su tek osvanule. Tako je spontano nastala ideja da spojimo nešto što još uvek nije viđeno u modnoj industriji, sinergija nove i stare realnosti nas je odvela u ovu avanturu koja je bila izazov za svakog člana tima ponaosob.

“Imposible is possible!”, poruka je koju šaljete ovim editorijalom. Danas je opšta svetska debata kako će AI uticati na razne industrije – smatrate li da će AI unaprediti ili ugroziti modnu industriju?

Ono što je evidentno jeste da će AI svakako ugroziti potrebu za ljudskim faktorom i radnom snagom, kako u modi, tako i u drugim delatnostima. Na nama je zadatak da realnost današnjice i budućnosti iskoristimo na najbolji mogući, kreativni način i da se potrudimo da robot nikada ne zameni potrebu za čovekom, a sa druge strane da više cenimo realan ručni rad. To je upravo jedna od namera ovog projekta. Hajde da povežemo realni lik sa veštačkom inteligencijom generisanim pozadinama. Hajde da iskoristimo Midjourney benefit i pošaljemo poruku da danas možete da se nalazite u bilo kom okruženju, gde god poželite i da ništa nije nemoguće. Promene su neminovne, i ne možemo to da izostavimo, a sve možemo da preživimo makar uslovi delovali nemogući poput oluje u pustinji. Svojim uticajem možemo da ih lako pretvorimo u lepotu ukoliko imamo pozitivan stav. We will survive princip sinergišemo sa Imposible is possible.

Dress & coat: Monize, Ear cuffs: GOLDY, Rings & bracelets: Ringeraja

Kao model Maja Mihajlović ušli ste u MidJourney desert svet koji podseća na Dune atmosferu i poslali poruku da je realna žena ipak relevantnija naspram AI modela. Koliko je bilo zahtevno ovakvo fotografisanje, koje se zasigurno razlikuje od svih drugih kampanja koje ste slikali?

Čovek je stvorio robota, a ne robot čoveka. Ako toga budemo svesni i ukoliko to budemo propagirali kroz izabrane kanale uticaja na društvo, nećemo dozvoliti da budemo zamenjeni i pokoreni kao ljudska vrsta. Samo fotografisanje nije bilo toliko zahtevno, ali meni jedno od najinteresantnijih zahvaljujući fenomenalnom timu vrsnih profesionalaca u svom poslu, a celokupan hrabar projekat apsolutno to dokazuje! Pre nekoliko meseci, na samom početku začetom idejom, nisam zamišljala da će ceo tim uložiti toliki napor u ostvarenje zamisli finalnog rezultata. Naravoučenije, samo trud, upornost i neodustajanje mogu da savladaju sve, pa i nama nepoznanicu zvanu veštačka inteligencija.

Dress: Monize, Ear cuffs: GOLDY, Rings & bracelet: Ringeraja

Monize je postao brend prepoznatljiv po svojim kaputima i haljinama. Smatrate li da će realan dizajn odeće i hand made detalji uvek pobeđivati digitalno kreiranje odeće, koje postaje sve popularnije, a i propagira održivost?

Monize je slow fashion brend koji se zasniva na mnoštvu handmade detalja i komada, čiji svaki komad pronalazi svoj put iz male krojačke radionice pune ljubavi i kreative, a to je nešto na šta ni jedna digitalizacija neće uticati, jer postoje niše koje to obožavaju i cene. Nadam se da će se u budućnosti ova mantra proširiti i na modne mase. Bilo digitalni ili fizički dizajn odeće je samo delić procesa stvaranja gotovog proizvoda kao i građenja modnog brenda. Digitalno kreiranje podržavam u segmentu olakšavanja nalaženja rešenja, ali ne i u domenu ubijanja kreativnosti i mašte, ali održiv princip danas u modnoj industriji ima mnoge perspektive. Jedna od mojih preferiranih je upravo faktor ljudskog rada kako kroz ideju, tako i kroz ručnu realizaciju.

Imate tendenciju da proširite brend na američko tržište. Recite nam nešto više o ovom, ali i o budućim Monize i ličnim projektima?

Kada je stigla prva porudžbina kaputa za Floridu, negde prošle godine u junu, shvatile smo da je širanje na američko tržište sigurno jedan od narednih koraka. Takođe, teaser i kampanju najave brenda sa prvih nekoliko izrađenih kaputa smo fotografisale u New York-u. Ovaj projekat je takođe izveden u saradnji sa MidJourney ekspertom iz Los Angelesa. Volim da kažem da je moda izabrala mene, a sada već decenijsko iskustvo u modnoj industriji me je opet spontano dovelo do američkog tržišta koje je izabralo stil i vrednosti koji su deo mene, pa i brenda. Monize je poprimio velike simpatije ljudi iz SAD, te želimo da naše komade učinimo dostupnim i na tom tržištu na kojem se mnogo cene handmade produkti.

Dress, bleyzer & coat: Monize, Ear cuffs: GOLDY, Rings & bracelets: Ringeraja

Team credits: 

Photo: Mirko Tabašević @mirkotabasevic

Art direction & styling: Ana Ostojić @ana0stojic

Animation: David Gažo @studio_ctrla @davidgazo_

Model: Maja Mihajlović @majamiihajlovic, Marina Masowietsky Management @mcmmgmt / Los Angeles

Midjourney designer: Joshua Vermillion @joshuavermillion

Postproduction & retoucher: Luka Ukropina @luka_ukropina

Make-up: Marija Stošić @marijastosicmua

Hair: Dragan Taubner za Balmain Hair @uhstaubner

Contributors: Miloš Mirković @mirkovicmilos Željko Belić @zeljko.b

Dresses, blayzer & coat: Monize @monizeofficial @adrianagrahovac

Ear cuffs: GOLDY @goldyjewelry

Rings & braclet: RingeraJA @ringeraaja

Najnovije