Sardina print je najtrendi stvar za nošenje ovog leta

Motive inspirisane morskim plodovima danas nose kul ljudi

Foto: staud.clothing

Svaki istinski ljubitelj hrane zna da je leto sezona u kojoj se uživa u račićima, školjkama i ribi. Ipak, u poslednje vreme, deluje kao da se plodovi mora ne nalaze samo na tanjirima — već i na odeći. Ako ste u poslednje vreme boravili na društvenim mrežama, gotovo je nemoguće da niste primetili najezdu sardina iz konzerve i jastoga na komadima garderobe.

Mnogi brendovi, kako mode tako i dizajna enterijera, sve više u ponudi imaju proizvode sa “ribljim” dezenom – konzervama sardini, jastozima i šarama koje podsećaju na čitav okeanski svet. Jedan od njih je i Lisa Says Gah, američka indi marka, koja je lansirala ovog meseca svoju letnju kolekciju pod nazivom “Caviar Dreams”, a koja uključuje ručno crtane ilustracije tanjira sa škampima, ostrigama i, naravno, kavijarom.

Foto: Lisa Says Gah

Ipak, izgleda da je najdalje u ovom morskom ludilu otišao razigrani brend iz Los Anđelesa — Staud. Njihova Pre-Fall 2025 kolekcija prepuna je nautičkih detalja, od torbi u obliku ribe, do mrežastih pantalona. Posebnu pažnju privukle su njihove “Staudine” torbe sa motivima sardina, kao i haljine sa istom tematikom — koje su već osvojile srca fashion devojaka na mrežama,.

Ovaj trend postavlja pitanje: kada je moda postala toliko “fishy”?

Foto: staud.clothing

Tradicionalno, autohtoni umetnici u arktičkom regionu vekovima koriste riblju kožu za izradu odeće i aksesoara. A što se tiče samih motiva — modna industrija povremeno zalazi u morske vode. Još 1937. godine, Elsa Schiaparelli je sarađivala sa Salvadorom Dalijem na kultnoj “haljini sa jastogom” (koju je Daniel Roseberry referirao u kolekciji Schiaparelli Spring 2024).

„Mislim da su naši kupci privučeni smešnim, luckastim aspektima ovog trenda,“ kaže Grace Connaughton, urednica modnog sadržaja u brendu Larroudé. Ova obućarska kuća prodaje više modela sa motivima voća i jastoga. „Mislili smo da je to zabavan način da se dizajnira cipela. Moda ne treba da se shvata previše ozbiljno”.

U vreme kada su cene namirnica u porastu, hrana je postala simbol statusa i luksuza. Sve više brendova koristi je kao inspiraciju u dizajnu i kampanjama. Tako je On u svojoj futurističkoj kampanji “Zone Dreamers” prikazao Zendayu kako pozira naslonjena na džinovsku kesu sa natpisom “Cereal”. U beauty industriji, nazivi inspirisani hranom postali su standard — od “glazed donut” noktiju do “latte” nijansi šminke.

Iako se u medijima često priča o “smrti mikrotrenda”, teško je proceniti da li će neki estetski pravac zaista trajati ili ostati samo prolazni hir. Ipak, povratak “pescatarian-chic” estetike u vidu sardina i školjki u dizajnu, pred početak leta, mogao bi biti znak da ovaj morski pravac ima i dublji potencijal za ostanak.

Foto: Profimedia, Instagram Promo

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.