Harper's Bazaar Srbija

Zašto Gen Z obožava Old Money estetiku?

Mlađe generacije opsednute su tihim luksuzom.

Vikend provode krstareći Francuskom rivijerom, letnje noći ispijajući šampanjac na Bahamima, Božićne praznike skijajući na švajcarskim Alpima, a uobičajena popodneva na ogromnim imanjima sa štalama punim rasnih konja… tako bi otprilike trebalo da izgleda život onih koji imaju “old money”, odnosno onih koji su nasledili bogatstvo svoje porodice staro nekoliko generacija. Old Money je nešto što fascinira vekovima, o tome su pisane knjige, snimani filmovi, sada i serije, a glavni akteri tih priča predstavljaju zlatni standard svega što se može postići u kapitalizmu. No, da li takvo mišljenje i odnos prema starom novcu imaju mlade generacije, tačnije predstavnici Gen Z? Jer, upravo oni su ti koji su na Instagramu i TikToku proslavili Old Money ili Quiet Luxury estetiku, čineći da ceo svet postane opsednut njom. 

U vreme nastanka ovog teksta #OldMoney ima 2,5 milijardi pregleda na TikToku, a #OldMoneyAesthetic i #OldMoneyOutfits – 946 i 222,5 miliona. Video snimci sa mladim ljudima, besprekorno odevenim na zadivljujućim lokacijama, postale su opšte mesto na aplikaciji.

Oksfordska definicija pojma Old Money predstavlja nasleđeno, a ne zarađeno, stečeno bogatstvo pa težnja za njim pripadnicima generacije Z izgleda besplodno, ali otkud onda da im je ta estetika postala privlačna, ali ne i taj životni stil? Njima se, jednostavno, dopada taj quiet luxury vibe, koji je u suprotnosti sa logomanijom i isticanjem toga koliko smo bogati već pre nošenje kvalitetnih i zaista skupih odevnih predmeta čvrstih krojeva, prirodnih materijala poput pamuka, vune i lana, svedenih boja, belih patika, trenčeva, kapri pantalona. 

Otkud onda genzerima novac, ako ga nisu nasledili? U skladu sa njihovim stavovima o tome da moda treba da bude održiva i o zaštiti planete i ekologiji, ide i old money trend – u potrazi sa savršenim komadima oni odlaze u second hand radnje i kopaju u potrazi za komadima koji mogu da traju godinama (kao i novac, mogu da se prenose iz generacije u generaciju), a nisu proizvodi fast fashion trenda. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jeanne (@jeanne_andreaa)

Modni stručnjaci tvrde da će tihi luksuz nastaviti da dominira u modnim krugovima, čemu su se priklonili i mnogi savremeni brendovi. Među glavnim predstavnicima ovog stila su Brunello Cucinelli, Loro Piana, Zegna i The Row, ali su se i mnoge modne kuće, poznate po svojim upečatljivim printovima i logotipima, prilagodili zahtevima tržišta i ponudili selekciju svedenih komada za odabranu klijentelu. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @olimpia.singer

Ako želite da se inspirišete nekim old money bogatašima, a da nisu fiktivni likovi iz serija i filmova (poput svih naslednika iz serije Succession ili Gossip Girl), razmišljajte o odeći koju je svakodnevno nosila Princeza Dajana, koju danas nosi Charlotte Casiragi, koju su na sebi imali dok su šetali ulicama Njujorka Caroline Basset i Kenedyy, koju je nosila Jackie O, ali i Gwyneth Paltrow na nedavnom suđenju. 

Tekst: J. M. 

Fotografije: Profimedia, Instagram 

 

 

 

 

 

Najnovije