Da li povratak glamura najavljuje kraj pandemije?

Dizajneri i kreatori najavljuju novi talas glamura za 2021. godinu dok se potrošači pripremaju za ponovno oblačenje.

Glamur se vratio. Jeannie Lee, šefica ženske odeće u Selfridgesu je izjavila: „Moji klijenti žele da vide haljine. Žele da vide sjaj. Žele da vide štikle. Spremni su za oblačenje “. Dokazi? Sve je to na modnim pistama jesen/zima 2021. godine. Lee se osvrće na glamuroznu narandžastu haljinu od organze brenda Carolina Herrera iz tekuće sezone, koju je Selfridges upravo prodao VIP klijentu.

Sve je to i na društvenim mrežama. Od januara je porasla potražnja za raskošnim grudnjacima (+137 procenata), trakama za glavu sa perlama i perjem (+49 procenata) i metalima (+43 procenta), prema globalnoj modnoj platformi za kupovinu Lyst.

Ali dok su kupci spremni na dodir ekstravagancije nakon godinu dana života u bež trenerkama, oni ne moraju nužno da se odreknu udobnosti i svestranog oblačenja.

“Žene će apsolutno želeti da se oblače“, kaže kreativni direktor brenda Carolina Herrera, Wes Gordon, koji je za AW21 pokazao ukrase, haljine i svetle boje. „Ali mislim da se značenje zabavne odeće i komada za posebne prilike za 2020. i 2021. i dalje razlikuje od onoga što su značili 2019. i 2018.“

Postizanje ravnoteže između glamura i udobnosti

Sve je u ravnoteži. „Ako pogledate najnovije kolekcije luksuznih brendova, one ciljaju na glamur, ali teže i udobnoj interpretaciji, čineći svakodnevicu izvanrednom“, kaže Anita Balchandani, partner i šef EMEA mode i luksuza u McKinsey.

Wes Gordon je saglasan, za Pre-Fall, predstavio je haljinu do poda sa printom koja spaja glamur i funkcionalnost. „Ima svu dramu i eleganciju Herrere, ali na način da je možete nositi svaki dan. Prošlo je vreme kada su se žene osećale neugodno u haljinama i kada su tretirane kao papirne lutke.“

U kompaniji Schiaparelli, kolekcija AW21 bila je gotovo u potpunosti dizajnirana u crnoj, beloj i teget boji sa slojevitim nakitom, kako bi proizvela prazno platno nudeći maksimalnu svestranost klijentu, kaže izvršna direktorka brenda Delphine Bellini. „Siluete čine niz osnovnih predmeta koje svako može ulepšati ili ostaviti onakvima kakvi jesu“, kaže ona. „Od nadrealnih dragulja do bižuterije, detalji omogućavaju igranje u rasponu od diskretnog šarma do ekstravagantnijeg, istovremeno održavajući ravnotežu između njih.“

Platforme za kupovinu prijavljuju porast popularnosti trikotaže sa ukrasima, metalima ili izrezima. „Mnogo naših brendova večernje odeće prilagođava se trenutnoj klimi uvođenjem trikotaže i opuštenije konfekcije“, kaže Libby Page, iz Net-a-Porter-a. „Iako sam sigurna da su i dalje opčinjeni raskošom – kao i mi – protekle godine se pojavio obnovljeni fokus na udobnost za koji ne mislimo da će uskoro otići bilo gde.“

Pored trikotaže i jarkih boja, tradicionalni glamur vraća se i mini koktel haljinama sa ukrašenim gornjim delom i volumenom, kaže direktorka globalne kupovine Mytheresa Tiffany Hsu. „Tako ljudi počinju da vraćaju radost u svoje ormare“, kaže ona.

Londonski brend 16Arlington odavno je poznat po blistavom perju i šljokicama. Za SS20, brend je pronašao središnju tačku, prilagođavajući komade elastičnim pojasevima i predstavljajući trikotažu. „Videli smo da su svi naši glavni prodavci i kupci zaista uzbuđeni zbog ovoga“, kaže suosnivač Kikka Cavenati. „Očigledno je da još uvek imate perje i one elemente koji su prisutni u našoj DNK, ali to je lakši način za postizanje glamura.“

Iako je udobna odeća dobro prihvaćena, 16Arlington je takođe video priliv upita VIP klijenata za kompletne izložbene komade iz kolekcije AW21. „Postoji haljina koja je izrađena od perja od poprsja do poda“, kaže suosnivač Marko Capaldo. „Čak i kada smo je pokazali na pisti za SS20 nije kupljena, jer su svi igrali na sigurno. Sada, kako se nadamo kraju pandemije, možemo videti apetit za tim pravim ekstremnim komadima.“

Energija optimizma je u vazduhu

„Definitivno raste osećaj optimizma za novu sezonu“, kaže Natalie Kingham, globalna direktorka kupovine u MatchesFashion-u. „Mislim da ćemo ovog leta prihvatiti glamurozne, živopisne komade, ali u opuštenijim siluetama.“

Svestranost je postala integralna nota asortimana proizvoda tokom pandemije, kaže Aoife Byrne, viši analitičar za modu i maloprodaju u Edited-u. Primećuje porast potražnje za glamuroznim bluzama i pantalonama u asortimanu. „Topovi i bluze su svestraniji jer ih možete nositi na toliko različitih načina.“

Dojaka, koja je poznata po svojim haljinama sa izrezima, lansirala je setove tokom pandemije. „U poređenju sa SS21, [kupci] ponovo kupuju malo više haljina za AW21, što je dobro“, kaže Dojaka. „Ali i dalje kupuju ključne komade koje mogu nositi na različite načine.“ Haljine Dojaka koje grle telo pobednik su ove godine. Prodaja haljina za oblikovanje tela porasla je za 95 procenata u SAD-u i 44 procenta u Velikoj Britaniji u februaru, prema informacijskoj platformi za maloprodaju Edited. Mrežasti topovi su takođe trenutno najtraženiji stilovi na Lystu. Potraga za odećom sa izrezima porasla je za 57 odsto od početka godine.

Kreativni direktor Patou-a, Gijom Henri, nastojao je da svojim klijentima donese radost svojim kreacijama. Iako više voli da ne koristi reč „glamur”, Henri ubrizgava boju, perje i volumen u svoje kreacije.

Potrošači žele da investiraju

Širom sveta, kupci žele da ulažu u glamurozne komade koji će trajati više sezona, kaže Balchandani iz kompanije McKinsey. „Ovi komadi mogu biti fini nakit, dobar sat, ali ujedno i najbolji teksas na svetu. Sako ili pantalone koje možete nositi na mnogo načina u raznim prilika“.

Modni dodaci i obuća su sigurna opklada

Modni dodaci i obuća su sigurna opklada za brendove i trgovce koji traže opcije sa manje rizika. „Kupci [MatchesFashion] kupuju elegantan nakit i kultne potpetice“, kaže Kingham. Jedan brend koji je za MatchesFashion priredio poslasticu je Amina Muaddi, najpoznatija po bajkovitim visokim potpeticama. U SAD-u i Velikoj Britaniji, prodaja visokih potpetica porasla je za 32 procenta tokom poslednja tri meseca u poređenju sa prethodnim kvartalom, navodi Edited.

U kompaniji Net-a-Porter kupci takođe kupuju posebne komade finog nakita do ikoničnih potpetica, kaže Page. „Mislim da smo svi uzbuđeni zbog aksesoara koje smo čeznuli da nosimo čim ponovo uspostavimo neki privid normalnosti“, kaže ona.

Mytheresa je primetila da ljudi investiraju u modne dodatke kako bi im vratili glamur u život. Oni biraju komade koje vole da nose tokom letovanja – čak i ako još uvek nemaju odredište i određenu destinaciju.

voguebusiness.com 

Najnovije