
SInoć je objavljeno da Olivier Rousteing napušta Balmain, nakon 14 godina provedenih na mestu kreativnog direktora. Tokom svog mandata, nadogradio je temelje slavne couture kuće, pretvorivši ovaj istorijski francuski atelje u globalni brend.
Postavljen u aprilu 2011. u dobi od 25 godina, Rousteing, koji danas ima 40, bio je najmlađi kreativni direktor koji nije osnivač i koji je stao na čelo nekog velikog brenda još od Yvesa Saint Laurenta u Dioru. Takođe je bio prvi crni kreativni direktor koji je predvodio francusku modnu kuću u svim kategorijama. U eri izrazito čestih smena kreativnih direktora (samo ove sezone zabeleženo je više od deset novih postavljenja), Rousteing je bio jedan od najdugovečnijih u toj ulozi.

„Neizmerno sam ponosan na sve što sam postigao i duboko zahvalan svom izuzetnom timu u Balmainu, mojoj izabranoj porodici, na mestu koje mi je bilo dom poslednjih 14 godina“, naveo je Rousteing u zvaničnom saopštenju. „Dok gledam ka budućnosti i sledećem poglavlju svog kreativnog putovanja, ovo dragoceno vreme uvek će imati posebno mesto u mom srcu.“

Rousteing je studirao na Ecole Supérieure des Arts et Techniques de la Mode u Parizu. Iako mu je biografija pre Balmaina bila kratka, obuhvatala je pet godina u Roberto Cavalliju u Milanu, gde je od pripravnika sa 18 godina napredovao do pozicije glavnog dizajnera ženske mode. U Balmain je došao 2009. kao dizajner ženske ready-to-wear linije, a samo dve godine kasnije imenovan je za kreativnog direktora svih segmenata brenda — od prêt-à-portera i akcesoara do couture linije i beauty kolekcija.

Tokom godina u Balmainu, Rousteing je ostao veran kodovima koje je postavio osnivač Pierre Balmain — eleganciji i dramatičnoj ženstvenosti. Te siluete tumačio je savremenim pogledom, preciznim krojevima, naglašenim formama i raskošnim ukrašavanjem. Istovremeno je uveo duh pop kulture u kuću, privukavši pažnju zvezda poput Kim Kardashian, Gigi Hadid i Rihanne, koje su postale deo njegove #BalmainArmy. Zahvaljujući njegovom radu, brend je privukao i investicionu grupu Mayhoola for Investments iz Katara, koja je 2016. godine preuzela kompaniju u poslu vrednom oko 560 miliona dolara.

„Vizionarsko vođstvo Oliviera Rousteinga ne samo da je redefinisalo granice mode, već je i inspirisalo čitavu generaciju smelom kreativnošću, beskompromisnom autentičnošću i posvećenošću inkluzivnosti“, izjavio je Rachid Mohamed Rachid, izvršni direktor Mayhoola i predsednik Balmaina. „Neizmerno smo ponosni na sve što je postignuto pod njegovim vođstvom i radujemo se što ćemo videti kako će se sledeće poglavlje njegove karijere razvijati sa istim sjajem i strašću.“
Prema zvaničnom saopštenju Balmaina, odluka o razlazu doneta je zajednički, a nova kreativna struktura biće uskoro objavljena. Jedno je sigurno — Rousteing je postavio temelje koji će oblikovati budućnost ovog brenda još dugi niz godina.
Foto: Profimedia

