Da li je tačno da unos velike količine vode hidrira našu kožu?

Rečeno nam je da je (minimum) 8 čaša vode dnevno ključ za mladalačku, jedru, čistu kožu, ali da li je zaista tako?

Većina poznatih ličnosti tvrdi da velika količina vode koju unose u svoj organizam „tajna je njihove sjajne kože“. Iako bismo želeli da verujemo da svakodnevno unosimo potrebnu količinu H2O, pitamo se: da li to zapravo doprinosi boljem zdravlju kože ili je u pitanju samo široko rasprostranjen mit koji smo prihvatili kao bibliju.

Da li dovoljan unos vode zaista hidrira našu kožu?

Prvo, teška istina. Iako svi tvrde da je ispijanje vode veoma važno za sveukupno zdravlje, a lekari širom sveta preporučuju više vode i manje kofeina i napitaka sa šećerom, ne postoji dovoljan broj istraživanja koja bi dokazala da veći unos vode utiče na hidrataciju kože, smatraju dermatolozi.

Ovde se zapravo radi o pitanju za fiziku kao nauku, koja stoji iza toga kako voda teče kroz naše sisteme. Unos vode je neophodan da bi naša tela radila optimalno i da bi pomogao hranljivim materijama da dođu do kože kroz pravilan protok krvi, ali ne nužno i za hidrantnu kožu.

Istina je da kada pijete vodu, ne ide automatski u kožu – ona hidrira ćelije koje su jednom apsorbovane u krvotok i filtrirane od strane bubrega. Dakle, na ćelijskom nivou, ispijanje vode je dobro za pročišćavanje sistema i hidriranje tela u celini.

Benefiti ispijanja vode po kožu

Nedostatak istraživanja koja bi podržala ideju da će veći unos vode napraviti ogromnu razliku u izgledu naše kože kako bi ostala hidratizovana je mit! S druge strane, nema podataka koji bi pokazali da je štetno pijenje manje od osam čaša vode dnevno. Jedino upozorenje je da ako ste ozbiljno dehidrirali, to će uzeti danak vašoj koži. Istraživanja pokazuju da koža može izgubiti deo svoje elastičnosti, ali samo u ekstremnim slučajevima dehidracije.

Iako ne postoje čvrsti dokazi da će voda napraviti veću razliku u kvalitetu kože (voda će prvo krenuti pravo ka svim vašim ostalim bitnim organima), mnogi ljudi su izjavili da im je koža blistavija ili čista nakon što su povećali unos vode. Suština je: ne može štetiti ako pijete puno vode i, u najmanju ruku, sprečićete znake teške dehidratacije poput suve, zategnute kože ili kože koja svrbi.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Rosie HW (@rosiehw)

Kako održavati hidrataciju kože

Umesto da se u velikoj meri oslanjate na vodu kako biste poboljšali ten, preporučujemo vam da se trudite i lokalno, redovno uvodeći sledeće navike u svoju rutinu kako biste kožu održali hidratizovanom:

  • Koristite nežno sredstvo za čišćenje lica (nikako sapun)
  • Izbegavajte proizvode za negu kože koji sadrže alkohol
  • Izbegavajte izlaganje suvom vazduhu (koristite ovlaživač vazduha)
  • Izbegavajte duge, vruće tuševe i pranje sudova bez rukavica (ograničite izlaganje jako hlorisanoj vodi)
  • Nanosite kremu za telo nakon tuširanja i kremu za ruke nakon pranja ruku
  • Uključite hijaluronsku kiselinu u svoju rutinu nege kože

Foto: Unsplash, Instagram

Priredila: T. Mišović

Pročitajte još

Pročitaj još