(Ne)uspešna kritika Schiaparelli revije

Prvi dan Haute Couture Nedelje mode u Parizu održan je juče, a jedna revija posebno je zapalila društvene mreže

Prva stvar koja je privukla pažnju celog sveta bila je Doja Cat, reperka koja je u svoj stajling uložila 5 sati. U saradnji sa legendarnom šminkerkom Path McGrath, koja je za nju kreirala “Doja’s Inferno” look, koji je za cilj imao da osećaj “žive skulpture”, što im je i uspelo zahvaljujući čak 30.000 Swarowski kristala koji su pojedinačno lepljeni na reperkino telo.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Schiaparelli (@schiaparelli)

Pored Dojinog maestralnog izgleda, još jedna stvar je privukla pažnju, a za nju je odgovorna Kylie Jenner koja se pojavila u kreaciji koju smo imali prilike da vidimo samo nekoliko trenutka kasnije na pisti na Irini Shayk. Reč je o crnoj sirena haljini koja kao ornament ima lavlju glavu. Iako su predstavnici modne kuće Schiaparelli odmah naglasili da nijedna životnja nije povređena tokom izrade ovog komada, internet zajednica nije oklevala da je uporedi sa promovisanjem trofejnog lova.

Pored Kylie i Irine, slične komade na pisti prošetale su Naomi Campbell i Shalom Harlow koje su predstavljale vučicu i snežnog leoparda.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Schiaparelli (@schiaparelli)

Međutim, kako bi se stavila tačka na ovu raspravu, organizacija koja se bavi zaštitom životinja, PETA, oglasila se na društvenim mrežama. “Haljine koje su nosile Kylie, Naomi, Irina i Harlow s utu da bi slavile lepotu divljih životinja i one predstavljaju inovativan način za njihovo reprezentovanje u modnoj industiriji”, stajalo je u saopštenju koje je stavilo tačku na negativno tumačenje čitave Schiaparelli kolekcije.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Schiaparelli (@schiaparelli)

Sa druge strane, imali smo prilike da vidimo nadrealni pogled na klasične komade koji vuku inspiraciju iz tridesetih godina XX veka, kada je is ama Elsa Schiaparelli otpočela svoju karijeru. Sadašnji kreativni direktor Daniel Roseberry preuzimao je njene klasične stilove kojima je udahnuo neočekivane elemente. Tamni smokinzi sa krutim, predimenzioniranim narameniciama pretvorio je u minimalistički kombinezon futurizma, a bronzani top na jednoj od haljina bio je zamišljen kao školjka koja se poput lepeze uzdizala i zaklanjala deo lica manekenke koja ju je nosila, zajedno sa drugim prepoznatljivim skulpturalnim komadima, po kojima je Roseberryeva estetika prepoznatljiva.

Tekst: A. N.

Foto: Profimedia

Pročitajte još

Pročitaj još