Pamela Anderson za BAZAAR: “Najbolje tek dolazi”

Autentična i svoja, s novim projektima, dobila je drugu šansu za povratak u zvezdanu orbitu, ovog puta pod sopstvenim uslovima

Jutro posle Met Gale, i ja sam u hotelu The Pierre u Njujorku da se sastanem sa Pamelom Anderson, čiji je izgled bio jedna od glavnih tema večeri. Došla je pod ruku sa svojim starijim sinom, Brendonom, noseći dugu haljinu Tory Burch ukrašenu kristalima, sa dugim rukavima i visokim okovratnikom. Njena prepoznatljiva plava kosa bila je ošišana u paž, dužine do brade, sa kratkim šiškama, što je dodatno istaklo spektakularnu dijamantsku minđušu koja se protezala preko celog uveta, uz odgovarajući dijamantski klin, dok je Brendon nosio sličnu dijamantsku pločicu.

Kada je Pamela Anderson otvarila vrata svoje hotelske sobe, bila je odevena opušteno, u iscepanim farmerkama i beloj majici. Bosa je, bez šminke, a kosu je pokupila u mali rep. Haljina leži na sofi kao da je iscrpljena, tako postavljena da izgleda kao da je njena vlasnica još uvek u njoj.

„Bila je kao oklop“, kaže Andersonova. „Bilo je zanimljivo nositi tu težinu. Možda ću raditi nešto o Jovanki Orleanki, ali nisam shvatila da sam se već nekako pretvarala u nju, sa ovom frizurom i svime. To je ono što je zabavno kod ovakvih večeri: kao mali filmovi. Možeš da ga zamisliš u glavi i oživiš.“,

Njen nakit, laboratorijski uzgajani dijamanti brenda Pandora, čiji je globalni ambasador, ponovo je iskorišćen, od ogrlice koju je nosila na prošlogodišnjem gala događaju, kao svesna demonstracija njenog (i brendovog) fokusa na ekološku odgovornost. „To je deo razloga zašto ih volim,“ kaže ona o partnerstvu sa Pandorom. „Održivost, bez okrutnosti, ljubaznost, velikodušnost, duh porodice…“

Od kada je odlučila da ne nosi šminku, nakon smrti svoje dugogodišnje šminkerke 2019. godine, otkrila je novu zahvalnost prema dragom kamenju. „Dok sam nosila tešku šminku, nisam uopšte nosila nakit“, objašnjava.

„Trudim se da pronađem ravnotežu. Mislim da čovek može da uradi samo onoliko koliko može“, kaže Andersonova.

Njena uloga prošle godine u filmu The Last Showgirl rediteljke Gie Coppole, za koju je bila nominovana i za Zlatni globus i za SAG nagradu, otvorila joj je vrata čitavom nizu novih prilika. Upravo se vratila iz Australije, gde je radila sa Ellen Burstyn na dirljivoj drami Place to Be, najnovijem projektu mađarskog reditelja Cornela Mundruchoa. Takođe se priprema da glumi Margerit u produkciji kompleksne drame Tenesija Vilijamsa Camino Real na Williamstown Theatre Festivalu u Masačusetsu, tokom leta.

Zatim, ovog meseca, putuje u Veliku Britaniju kako bi igrala glavnu ulogu u porodičnoj komediji-drami Alma, poznate britanske rediteljke Sally Potter. Pored ovih više umetničkih projekata, trenutno glumi u The Naked Gun, novom rimejku originalne parodije na kriminalističke serije, gde igra komičnu zavodnicu sa Liamom Neesonom. Nakon našeg intervjua, ima sastanak u vezi sa još jednim projektom, o kojem još ne može da govori.

„Zaista imam sreće što sam na radaru tolikog broja sjajnih reditelja,“ kaže. „Ovo je zaista uzbudljivo vreme.“

Za mene, kao njenu gotovo savremenicu, ova najnovija verzija Pamele Anderson obećava da će biti jednako uticajna kao što je bila u svom vrhuncu tokom Čuvara plaže, TV serije iz devedesetih u kojoj je igrala spasioca Si Džej Parker u crvenom kupaćem kostimu, što ju je lansiralo u svetsku pop-kulturnu orbitu. Ipak, Andersonova, sitna i blagog glasa, sklupčana na stolici dok pijucka kafu, ne želi da bude viđena kao neko ko udara u bubanj, insistirajući na tome da je više vodi radoznalost nego čvrsto uverenje.

„Videću kuda će me sve to odvesti“, kaže o ovoj novoj fazi svog života i karijere.

„Ne znam šta će biti moja sledeća inkarnacija, ali trenutno samo želim da sve ogolim. Da malo pročistim stvari i da vidim ko sam ja zapravo?“

Iako je u julu napunila 58 godina, možda i nije iznenađenje što još uvek ne deluje potpuno sigurno. Još otkako ju je kamerman izdvojio iz mase na fudbalskoj utakmici BC Lionsa u Vankuveru 1989. godine, kada je imala dvadeset dve godine, njena blistava plava lepota učinila ju je platnom za projekciju tuđih fantazija.

Njen prvi let avionom, koji je organizovala sama, bio je put u Los Anđeles da bi pozirala za Playboy.

„Otišla sam pravo u Playboy vilu, upoznala sve te ljude, i onda… znaš kako, život je samo nastavio da ide“, kaže ona. „Te godine zovem zamućenim godinama. Samo sam ušla u neki ludi, divlji vrtlog nad kojim nisam imala nikakvu kontrolu“.

Taj period uključivao je njen burni brak iz 1995. godine sa bubnjarem benda Mötley Crüe, Tommyjem Leejem, veza koja je bila vrtoglava, a obeležila ju je i ukradeni seks-snimak, što ju je pretvorilo u omiljenu metu tabloida. Njihova veza brzo je pukla pod pritiskom svega toga; razveli su se tri godine kasnije.

„To je bilo najgore vreme u mom životu“, kaže Pamela. „Nikada se nisam oporavila od toga.“

Nakon toga se povukla u ulogu majke, posvetivši se odgajanju njihova dva mala sina, Brendona (danas 29) i Dylana (danas 27), uz povremene angažmane u rijaliti programima kako bi platila račune.

„Znala sam da imam još toga da dam, ali sam mislila: Pa dobro, verovatno ne u ovom životu, zbog svega što mi se dogodilo privatno I u karijeri. Pomislila sam: Radiću ono što moram da bih platila račune i bila uz svoju decu.“

Ali zaštititi ih , to se pokazalo nemogućim.

„Dolazila bih po njih u surf kamp, a oni bi me pitali: Jesi li ti Pamela Anderson? Šta to znači? Deca pričaju..., svašta pričaju o tebi, mama“, kaže kroz smeh, s blagom tugom u glasu.
„Želiš da podeliš stvari sa svojom decom na način primeren njihovom uzrastu, ali oni su uvek sve saznali ranije.“

Andersonova je tada usmerila svoju energiju na borbu za prava životinja i zaštitu životne sredine, posvećena je veganka, osnovala je sopstvenu fondaciju, koristila svoju slavu da lobira kod svetskih lidera i pojavljivala se u kampanjama organizacije PETA.

Pre oko pet godina, kako kaže, odlučila je da se povuče iz javnog života i da se vrati svojim korenima, na imanje, na ostrvu Vankuver, koje je nekada pripadalo njenoj baki.
„Želela sam da se setim ko sam zapravo, pa sam se vratila tamo gde me drveće poznaje od rođenja“, objašnjava.
„Ponovo sam ispisala svoj život, bukvalno sam zasadila novu baštu da vidim šta će iz nje izrasti. Pomislila sam: Praviću zimnicu i džemove, i mogu ovde biti savršeno srećna“, kaže smešeći se.
„Ponekad, kad misliš da je kraj, to je zapravo novi početak. Za mene je to upravo tako bilo.“

Okružena uspomenama iz detinjstva, Pamela Anderson je počela da piše svoje memoare. Obojica njenih sinova želeli su da ponovo preuzme kontrolu nad sopstvenom pričom, a Brendon je kontaktirao reditelja Ryana Whitea da snimi dokumentarac o njoj.

Taj projekat je dobio novi smisao 2022. godine, kada je izašla serija Pam & Tommy, sa Lily James i Sebastijanom Stanom u glavnim ulogama, koja je ponovo otvarala ranu iz najtraumatičnijeg perioda njenog života, krađu privatnog snimka. Andersonova nije bila konsultovana u vezi s tim i vest ju je potpuno zatekla.

Tada joj je zazvonio telefon, s druge strane bio je producent Barry Weissler. „Rekao je: Pamela, imaš još toliko toga da pružiš. Ne možeš dozvoliti da te ljudi pamte samo po ovome“, priseća se.

Njegova ponuda bila je prilika da zaigra na Brodveju kao Roxie Hart u mjuziklu Chicago. Osobenom energijom, odmah je pristala.

„Nisam znala da li umem da pevam, da igram ili da glumim na sceni“, kaže, „ali sam oduvek znala da sam vrlo kreativna. I to me je ponovo otvorilo.“ Na ogledalu u svojoj garderobi zakačila je sliku sebe sa pet godina. „Morala sam da se sklonim s puta i pustim nju da ovo uradi“, kaže o maloj Pameli sa slike. „Ona je samo želela da se igra. Mislim da nam instinkti za preživljavanje ponekad sputavaju kreativnost.“

Taj osmonedeljni angažman, koji je dobio sjajne kritike, označio je početak njenog zapanjujućeg povratka. U januaru naredne godine objavila je svoju autobiografiju Love, Pamela, dok je dokumentarac Pamela, a Love Story, koji je koproducirao njen sin Brendon, premijerno prikazan na Netflixu i približio je novoj publici, uključujući i Giju Coppolu, koja je odmah prepoznala da bi Pamela Anderson trebalo da igra glavnu ulogu u filmu The Last Showgirl.

U ulozi Shelley, veteranke plesa na sceni u Las Vegasu, čija se dugogodišnja tačka ukida zbog kičastog cirkuskog šoua, Andersonova je pravo otkrovenje, njena gluma je suptilna i dirljiva.

„Nisam izgubila fokus ni na sekund“, kaže. „Pomislila sam: Ovo možda bude jedini film koji ću ikada snimiti.“ Iskustvo je bilo katarzično. „Kao terapija“, kaže. „Imam utisak da svaki film koji snimim u poslednje vreme isceljuje neki deo mene. A za ovakve projekte ti i treba jedan velik, haotičan život iz kojeg možeš da crpiš inspiraciju.“

Ponovna procena njenog rada i nasleđa i dalje traje. Za sada,ona se raduje povratku kući, na ostrvo Vankuver, gde planira da napuni baterije, posadi paradajz i ustaje u četiri ujutru da peče hleb sa prirodnim kvascem za roditelje i komšije. „Hleb je moja meditacija“, kaže.

Njeni roditelji žive u posebnoj kući na imanju i brinu se o njena tri psa dok ona putuje. Zvuči idilično, ali za Andersonovu je dom stanica za punjenje goriva i nestrpljiva je da nastavi dalje.

„Imam još mnogo toga da naučim i uradim“, kaže. „Obožavam da budem u kreativnom prostoru. To je moje srećno mesto. Rekla bih da je to romantičan prostor, ali ne nužno vezan za muškarce ili veze. Više je reč o tome da otkriješ od čega si satkan, šta ti je dato da svetu ponudiš. Volim poeziju, film, muziku… i imam utisak da samo pokušavam da živim ovaj deo svog života što autentičnije mogu.“

„Ko zna koliko dugo ću ovo raditi“, kaže. „Imam osećaj da sam dobila drugu šansu, a ne dobije je svako – i sada imam priliku da sve radim na svoj način.“

Tim:

Tekst: Lydia Slater
Fotogafije: Pamela Hanson
Stilistkinja: Cathy Kasterin
Frizura: Lacy Redway @ Team Lacy Redway
Šminka: Fulvia Farolfi za Chanel
Manikir: Aki Hirayama za Nails.Inc London
Produkcija: Gigi Guldas @ Gigi Production
Scenografija: Noemi Bonazzi

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.