
Na ulicama Njujorka, gde moda oduvek pronalazi svoje najslobodnije izraze, Anne Hathaway ponovo ulazi u cipele Andy Sachs – junakinje čija je transformacija u kultnom filmu The Devil Wears Prada postala simbol modnog buđenja jedne generacije. Ovog puta, u nastavku koji se s nestrpljenjem očekuje, Anne Hathaway ne samo da reprizira ulogu već ponovo potvrđuje snagu kostima kao narativnog alata, noseći vintage komade koji nadilaze estetiku i postaju svojevrsni omaž modnoj istoriji.
Jedna od prvih fotografija sa seta prikazuje glumicu u upečatljivom prugastom odelu Jean Paul Gaultier Femme – modelu koji referiše na zlatnu eru brenda iz devedesetih. Strukirani prsluk sa izrezima i pantalone visokog struka, u klasičnoj sivoj paleti, nose DNK modne kuće čiji je osnivač redefinisao pojam ženstvenosti kroz igru silueta, grafičkih elemenata i pomeranja granica.

Gaultierova opsesija prugama – od mornarskih do suptilnih pinstripe varijanti – postala je njegov prepoznatljiv pečat, a upravo je ta estetika reinterpretirana u haute couture kolekciji Gaultier Paris x Sacai za jesen 2021, pod kreativnim vođstvom Chitose Abe. Hathawayin izbor nosi i tu dimenziju: spoj tradicije i savremenog pogleda na modnu klasiku.
U drugoj, podjednako upečatljivoj sceni, Hathaway nosi vibrantnu patchwork haljinu brenda Gabriela Hearst – dizajnerke poznate po sofisticiranom pristupu održivoj modi. Look je zaokružen torbom Basket Forty8, ogrlicom Jemma Wynne i impozantnim zlatnim čokerom Marlo Laz, čija cena od gotovo 27.000 dolara odražava luksuznu simboliku filma. Nije reč samo o komadima odeće, već o modnim iskazima koji signaliziraju evoluciju stila Andy Sachs – iz nesigurne pripravnice u autentičnu, promišljenu ženu s jasnim modnim identitetom.

The Devil Wears Prada, adaptacija romana Lauren Weisberger iz 2003. godine, odavno je prevazišao ulogu obične modne satire. Film je, između ostalog, doprineo redefinisanju odnosa publike prema luksuznoj modi, iznova pokrenuo interesovanje za brendove poput Prada i Versace i dokazao da su stilizacija i kostimografija ključni elementi u kreiranju pop-kulturnog nasleđa. Patricia Field, kostimografkinja originalnog filma, svojim radom je utemeljila jedan od najprepoznatljivijih modnih filmskih identiteta našeg vremena.

Ako sudimo po prvim vizuelnim signalima sa seta, nastavak ovog kultnog filma neće biti samo povratak omiljenih likova, već i nova faza u dijalogu između mode i filma – onom koji i dalje oblikuje način na koji zamišljamo moć, stil i transformaciju.
Foto: Profimedia