Sve što treba da znate o biotinu - vitaminu za jačanje kose

Biotin je dodatak koji se često nudi kao formulacija koja će ojačati kosu i nokte i poboljšati stanje kože. Međutim, istraživači ne mogu sa sigurnošću da kažu da li je supstanca zaista toliko potrebna ljudskom telu.

Otkrivamo šta je biotin, na šta utiče i do kojih neželjenih efekata može dovesti.

Šta je biotin?

Ovaj element poznat je kao vitamin B7 ili vitamin H. Ova supstanca se nalazi u nekim namirnicama: fileti lososa, jaja, seme suncokreta, brokoli, goveđa jetra. Pored toga, farmaceutske kompanije proizvode biotin u obliku dodatka ishrani.

Biotin pomaže bržem prerađivanju proteina, masti i ugljenih hidrata - uz pomoć njega hranljive materije se aktivno pretvaraju u energiju. Takođe promoviše proizvodnju keratina - čime element utiče na stanje kože, noktiju, kose. Biotin možete uzimati kao dodatak bez recepta, ali najbolje je da se pre upotrebe konsultujete sa nutricionistom. Preporučena doza za odraslu osobu je 30 mg dnevno, ali ponekad varira. 

Da li biotin zaista štiti kosu?

Da i ne. Pojačava proizvodnju keratina, zbog čega ga mnoge kompanije reklamiraju kao proizvod neophodan za lepotu tela. Međutim, u stvari, naučnici nisu mnogo istraživali da bi govorili o prednostima biotina.

Dakle, u studiji iz 2012. godine, stručnjaci su primetili da žene sa tankom kosom osećaju stvarne koristi od uzimanja dodatka biotina, dok one koje su pile placebo nisu prijavile promene. Studija iz 2017. godine sugeriše da je uzimanje biotina važno kada se u telu pojavi nedostatak vitamina, ali nema dokaza da će to uticati na nekoga sa normalnom ravnotežom mikroelemenata.

Kako prepoznati nedostatak biotina?

Dakle, u početku nokti osobe mogu da postanu lomljivi, dolazi do opadanja kose, a sve ovo prati osip oko očiju i usana, osoba se oseća letargično. Ponekad ovi simptomi ukazuju na druge probleme: nedostatak gvožđa ili, na primer, bolesti štitne žlezde. Ako je osoba primetila da joj kosa opada, snaga je nestala ili se pojavi čudan osip, trebalo bi da se obrati lekaru.

Šta se dešava ako pijete previše biotina

Biotin je vitamin rastvorljiv u vodi. Njegov višak se ne skladišti u telu, već se izlučuje urinom. Dakle, osoba se ne može suočiti sa predoziranjem u uobičajenom smislu. Pored toga, biotin nije štetan za bubrege kada se konzumira u količini koju je propisao lekar.

Međutim, neki ljudi imaju probavne smetnje ili dijareju - to je zbog individualnih karakteristika tela. Generalno, biotin nije štetan za ljude. Grupa naučnika iz Akademije nauka u Sjedinjenim Državama, još 1998. godine, odlučila je da sazna koja je doza leka maksimalno dozvoljena. Ispostavilo se da osoba ne doživljava neželjene efekte kada uzima 10, 20 ili 200 mg dnevno. Istovremeno, dermatolog i vanredni profesor Medicinskog centra Rush Elizabeth Damstatter napominje da ljudi ne bi trebalo da uzimaju više od 5 mg: činjenica je da biotin utiče na rezultate testova povezanih sa hormonima štitne žlezde.

Ako uzimate biotin u dozi većoj od 5 mg, obavestite svog lekara kako bi mogao pravilno da protumači rezultate testa. Isto tako, antibiotici utiču na nivo supstance - pod uslovom da ih pijete nekoliko dana. Ukoliko uzimate lekove, obavestite svog lekara ili nutricionistu. Oni će vam pomoći da pronađete pravu dozu suplementa za lepotu vaše kože, noktiju i kose.

 foto:heroine

Pročitajte još

Pročitaj još