Akupunkturna masaža je najbolji način za ublažavanje stresa

Efikasan način smanjenja stresa koji je dokazan pre mnogo vekova.

U drevnoj Kini ljudi su verovali da vitalna energija „či“ kruži našim telom. Štaviše, ona ne kruži kako želi, već duž određenih puteva - meridijana. Na ovim meridijanima postoje tačke u kojima se energija „či“ može zadržati, zbog čega se osećamo umorno, pod stresom, imamo glavobolju i osećamo mnoge druge neprijatne stvari.

Naravno, ne postoje naučni dokazi o postojanju energije „či“ i meridijana, ali milioni (čak i najskeptičnijih) ljudi tvrde da uticaj na akupunkturne tačke zaista ima lekoviti efekat. Naravno, ove tačke neće imati ozbiljnog uticaja na zdravlje, ali mogu pomoći u suočavanju sa umorom i stresom.

Akupunktura protiv akupresure

U tradicionalnoj kineskoj medicini postoje dve vrste uticaja na tačke stagnacije energije - akupunktura (od latinskog pungere - „bockati“) i akupresura (od engleskog press - „pritiskati“). Iz imena je lako pogoditi da jedna tehnika utiče na tačke akupunkturom, a druga - pritiskom, odnosno masažom. Sesije akupunkture treba da rade samo posebno obučeni profesionalci, jer svaki pogrešan pokret može dovesti do niza neprijatnih zdravstvenih posledica. Svako može da vežba akupresuru,  jer pritisak na određene tačke ne bi trebalo da izaziva neprijatne senzacije ili da bude bolan.

Pet antistresnih tačaka na našem telu

  • ušne školjke
  • središte brade
  • donja trećina unutrašnje podlaktice (3-4 centimetra iznad zgloba)
  • tačka između obrva
  • centar stopala

Uticaj na svaku od tačaka pomoći će u suočavanju sa stresom. Kod kuće treba dati prednost akupresuri, jer samo stručnjaci mogu pravilno rukovati iglama. Izloženost svakoj od gore navedenih tačaka pomoći će u suočavanju sa nervoznom napetošću: što je najvažnije, nemojte preterati. 

Pročitajte još