Svi pričaju o Skims trakama za zatezanje lica: U čemu je štos?

Viralni trend ili koristan beauty proizvod?

Da li vašem licu treba steznik? Ako pitate Kim Kardashian – apsolutno. Njena linija donjeg veša Skims upravo je lansirala najnoviji dodatak kolekciji za oblikovanje tela: Seamless Sculpt Face Wrap, traku za lice koja podseća na kombinaciju steznika, beauty gadžeta i rekvizita iz „Black Mirror“ epizode. I da, rasprodata je za manje od 24 sata.

Ali postavlja se pitanje – da li je ovo još jedan genijalni beauty trik ili alarm za uzbunu?

Šta je zapravo Skims Face Wrap?

Radi se o traci koja se pomoću čičak zatvarača obmotava oko glave i vrata, ciljajući pre svega podbradak, vilicu i obraze. Napravljena je od poliamida, a navodno je obogaćena i “kolagenskim vlaknima”. Kim je na Instagramu ovaj proizvod nazvala „neophodnim dodatkom večernjoj rutini“, tvrdeći da „zateže vašu malu bradicu“ i da je „super udobna za nošenje tokom noći ili po kući“.

Od zategnute vilice do estetske zbunjenosti

Dok lekari kao što je čuveni estetski hirurg Akash Chandawarkar vide ovu traku kao koristan postoperativni rekvizit (nakon liftinga, liposukcije vrata i sličnog) – ali i potpuno nepotreban u dnevnoj rutini nege kože, drugi stručnjaci nisu nikako impresionirani. Skincare ekspertkinja Caroline Hirons komentarisala je ispod Skims objave: „Je l’ ovo prvoaprilska šala?“. Korisnici su brzo počeli da ističu ono što je očigledno – ovakvi proizvodi profitiraju od nesigurnosti, i to ne baš suptilno.

Problem, međutim, leži dublje: zašto je okruglo lice postalo estetski neprihvatljivo?

Rat protiv okruglih lica?

Dok s jedne strane industrija slavi „pun obraze“ kao simbol mladosti, istovremeno se buccal fat – prirodna masnoća u obrazima – uklanja hirurškim putem da bi se postigao što uži, uglastiji izgled lica. Dodajte na to desetine TikTok tutorijala sa naslovima poput:
„Snatched makeup rutina za okrugla lica“ ili „Kako konturisati okruglo lice da izgleda savršeno“, i sve postaje jasno – okrugla lica su postala nešto što treba „popraviti“.

Konturisanje, trend koji je upravo Kim popularizovala, dodatno je učvrstilo ideju da je vizualno „zatezanje“ standard. Čeljust mora biti oštra, lice izduženo, jagodice izražene. Ukratko – što više ličimo na filter sa Instagrama, to bolje.

Da li postoji alternativa?

Na sreću, sve je više glasova otpora. Fotografkinja i šminkerka Jamie Janejira koristi svoje platforme da promoviše lepotu „mekih crta“. U jednom Reels videu poručuje:

„Šta ako tvoje lice ne mora da bude zategnuto i podignuto? Šta ako možeš da prestaneš da se boriš protiv svojih prirodnih crta? Šta ako postoji beskonačno mnogo oblika lepote – i to je ono što nas čini lepima?“

Poruke ovog tipa možda ne prodaju proizvode, ali nude nešto vrednije – mentalni mir i prihvatanje.

Foto: Skims promo

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.