
U svetu koji se ubrzano menja, gde su profesionalno i lično usavršavanje postali nužnost, retko srećemo inicijative koje autentično povezuju znanje, iskustvo i zajednicu. Još ređe – da iza njih stoji žena koja je istovremeno i majka, preduzetnica, liderka.
Razgovaramo sa Jelenom Gavrilović, osnivačicom i izvršnom direktorkom Molèn Academy, inovativne platforme za profesionalni razvoj koja menja način na koji učimo, razvijamo se i povezujemo sa sobom i drugima.
Kako je nastala ideja o osnivanju „Molèn Akademije”?
Nije dovoljno imati samo ideju, već su potrebni hrabrost i odgovornost za svaki rezultat. Kako sam do sada provela po nekoliko godina života u zemljama regiona, pre svega u Bosni i Hercegovini, gde sam rođena i odrasla, nakon toga u Hrvatskoj, Crnoj Gori i Srbiji, uvidela sam ogroman potencijal i potrebu da se ljudi, pored formalnog obrazovanja, dodatno edukuju prateći trendove savremenog poslovanja svake kompanije, bez obzira na delatnost ili veličinu.
Primetila sam da je ponuda edukativnih programa neadekvatna kada je u pitanju neformalna edukacija, a i da postoji velika disproporcija između ponude i tražnje na tržištu rada. Privredi je potreban dobar kadar, a posebno u sferama kao što su upravo oblasti koje naši programi obuhvataju (marketing, digitalni marketing, AI…).
Vrednosti koje negujemo čine da Molèn ne bude samo još jedan edukativni centar, već brend koji živi i diše principe svog osnivača.
Koji su bili vaši strahovi na početku i šta vas je najviše motivisalo da istrajete?
Odabrati edukaciju kao oblast poslovanja je izazov. Ali upravo to je i bio najjači motiv. Doprineti tržištu i izgraditi zajednicu gde će se nadograđivati znanje stečeno formalnim obrazovanjem, gde će polaznici moći da dobiju konkretna rešenja za svoje poslovne probleme, a ujedno da budu ukorak sa tehnološkim promenama.
Kako biste opisali svoj put kao preduzetnice u oblasti edukacije, industrije koja nije čest izbor? Jeste li imali uzore ili mentore koji su vas inspirisali?
Roditelji su moj najveći uzor i u privatnom životu i u poslu. Pored toga što su mi uvek podrška, mnogo sam važnih pouka i saveta prihvatila iz njihovog iskustva. To mi je mnogo značilo dok sam gradila svoj preduzetnički put.
U Molènu obećanje znači da strogo poštujemo dogovore, da radimo transparentno i da sa svakim klijentom i polaznikom gradimo iskren odnos. Nema prečica ni skrivenih namera – svaka odluka donosi se sa dugoročnim ciljem i dubokim poštovanjem prema ljudima koji su deo našeg puta.
Koja je glavna misija Akademije i kome je ona namenjena?
Glavna misija Molèn Akademije proizašla je iz želje da stvorimo prostor gde će polaznici moći da pored teorijske osnove dobiju konkretne uvide od stručnjaka koji već uspešno posluju u svojim oblastima. Fokusiramo se na ono što funkcioniše i pomažemo polaznicima da odmah primene naučeno u praksi. Tako štedimo njihovo vreme, energiju i novac, a oni odlaze sa jasnim planom.
Growing by growing others je princip po kojem rastemo tako što pomažemo drugima da rastu. To nije samo lepa fraza, to je način rada. Kada ulažemo vreme, energiju i znanje u polaznika, mi pomažemo ne samo profesionalni rast, već i svoj ugled i snagu zajednice. Ta povezanost i međusobna podrška jeste ono što Molèn Akademiju čini posebnom.
Po čemu se „Molèn” programi razlikuju od drugih programa za profesionalno ili lično usavršavanje?
Molèn programi nisu samo lista tema koje ćete savladati, oni obuhvataju mnogo više od toga. Pažljiv odabir predavača koji svoje neprocenjivo iskustvo i znanje nesebično dele sa polaznicima, sam koncept interaktivnih predavanja i formati naših programa, pristup i odnos kakav negujemo prema polaznicima, sve su to detalji koji prave razliku. Gradimo kulturu u kojoj površnost i neiskrenost nemaju mesta.
Atmosfera na predavanjima je opuštena, ali profesionalna, postoji prostor za smeh, ali i za ozbiljan rad. Suština je u tome da se svako oseća prihvaćeno i podržano, bez obzira na nivo znanja ili iskustva. Networking je ključan. Mnogo puta se pokazalo da polaznici iz istih ili srodnih oblasti mogu da budu jedni drugima najveća podrška i izvor novih prilika. Mi to podstičemo kroz zajedničke projekte, radionice, neformalne događaje i našu online zajednicu, gde komunikacija i razmena ideja ne prestaje ni nakon završenog programa.
Budući da ste majka, kako uspevate da balansirate između roditeljstva i uloge liderke?
Donedavno sam smatrala da je ključ u dobroj organizaciji. Međutim, gledajući širu sliku, balans između roditeljstva i karijere, uz to kvalitetnog odnosa sa suprugom, zatim prijateljima i familijom, što takođe verujem da je važno, rekla bih da je balansiranje samo ideja u koju želimo da verujemo. U stvarnosti se uvek mora napraviti neki trade-off. Verujem da će se većina ambicioznih mama složiti: prihvatanje činjenice da biti sjajan u jednom segmentu često znači propustiti nešto u drugom. Ovo ne znači da budeš isključiva, samo da strateški planiraš svoje korake.
Šta želite da vaša deca nauče iz vašeg primera kao preduzetnice?
Volela bih da moja deca pre svega nađu svoj put, i da im ono što odaberu da rade u životu donese istinsku satisfakciju i motivaciju. Da nikada ne prestanu da uče, jer znanje je uvek u modi. Kada čovek ima sreću da radi posao koji voli, koji ga motiviše, onda svaka prepreka na tom putu koju prevaziđemo čini da rastemo, izlazimo iz svoje zone komfora i napredujemo.
Postoji mišljenje da se niko ne bavi edukacijom jer ne donosi brzu zaradu, šta mislite o tome?
Edukacija je zaista specifična oblast, ne donosi brzu zaradu i zbog toga se ljudi retko odlučuju za tu oblast. Moj fokus nije na masovnom broju upisa, već na kvalitetu interaktivnih predavanja i istinskom napretku svakog pojedinca. Taj put jeste sporiji, ali nije trenutni trend već nešto što zaista ostavlja trag i unapređuje sredinu i svet u kome živimo.
Tržište edukacije je preplavljeno ponudama koje zvuče primamljivo, ali često ostavljaju polaznike sa više pitanja nego odgovora. U takvom okruženju, Molèn se izdvaja osiguravajući jasnoću, kredibilitet i stvarne rezultate.
Polaznici koji se javljaju pošto su završili naš program sa rečima zahvalnosti i ličnom pričom koliko im je Molèn pomogao u profesionalnom razvoju i napretku, neprocenjivo je. Svaki polaznik dobija ne samo vrhunsko znanje, već i mrežu kontakata, podršku i prilike koje će mu koristiti dugoročno.
Kako vidite budućnost edukacije, posebno u kontekstu profesionalnog usavršavanja?
Svesni smo koliko je tržište preplavljeno ponudama koje zvuče primamljivo, ali ne daju stvarne rezultate. Zato u Molèn Akademiji polaznicima nudimo jasno strukturisane programe, sistematičnost, konkretne studije slučaja i znanja koja mogu odmah da primene u praksi. Od prvog dana imaju definisan put, znaju gde počinju, kuda idu i šta će postići.
Možete li nam reći ko su najčešći polaznici Akademije i koji su programi najprivlačniji polaznicima?
Najčešće su to ljudi od dvadeset pet do pedeset godina, sa jasnim ciljem šta žele da postignu. Imamo programe i za apsolutne početnike, i za ljude koji već imaju ozbiljno iskustvo, ali im nedostaje sistematičnih i upotrebljivih znanja u skladu sa najnovijim trendovima koje nam, pre svega, donosi razvoj tehnologije. Digitalni marketing, brend menadžment, AI, grafički dizajn ili dizajn enterijera, samo su neki od najprivlačnijih programa.
Koje su sledeće faze razvoja „Molèn Akademije”?
Prva faza je da Molèn postane broj jedan akademija neformalnog obrazovanja u Srbiji i regionu, a naredna faza izlazak na druga inostrana tržišta.
Koji savet biste dali ženama koje žele da pokrenu nešto svoje, ali se plaše neuspeha?
Da li znate koji je najcitiraniji citat u engleskoj književnosti? Iz Šekspirovog Hamleta: “To be or not to be / Biti ili ne biti”. To je moj savet svim ženama koje imaju želju da pokrenu nešto svoje ali se plaše neuspeha. Samo napred. Pa čak i ako ne uspe odmah, bori se i ne odustaj.
Recite nam u jednoj rečenici, zašto neko treba da se priključi „Molèn” zajednici?
Learn from experience, treba vam više od teorije.
Razgovarala: Snežana Milošević