Harper's Bazaar Srbija

Ludi za dijamantima: Kako zaista izgleda doručkovati kod Tiffanyja

Sa renoviranom radnjom u Njujorku i petom inkarnacijom najpoznatijeg dijamanta na svetu, TIFFANY

Holly Golightly izlazi iz taksija u cik zore iz izlaska i zastaje ispred fasade zgrade juvelirskog brenda Tiffany & Co. smeštenog na uglu Pete avenije i 57. ulice. Nosi crnu večernju haljinu, dugačke rukavice, nisku bisera sa brošem od kristala. Kamera se okreće ka fasadi i čuvenoj statui Atlasa koji na svojim ramenima nosi svet, pa nas vraća na Golightly koja znatiželjno gleda u izlog butika dok gricka pecivo. Sa ovom jednom scenom kultnog filma Breakfast at Tiffany’s iz 1961. godine famozna juvelirska kuća upisala se u anale pop-kulture.

Kada se slikala za promotivne slike za film Audrey Hepburn je zamenila ogrlicu od kristala sa spektakularnom dijamantskom ogrlicom težine 128.54 karata i centralnim dijamantom koji nose ime Tiffany. Upravo su butik na Petoj aveniji i neverovatni kamen znak prepoznavanja ovog brenda, a u skorije vreme im sledi renoviranje. Zgrada u kojoj je Tiffany smešten u Njujorku je sam po sebi ikona grada, a sa novim projektom dobija potpuno novo zavodljivo lice.

Neverovatni dijamant blago zakrivljenih ivica, obrađen sa 82 strane kako bi se naglasila njegova čistina pronađen je u Južnoj Africi, u Kimberley rudnicima 1877. godine, a svetu je predstavljen na Svetskom sajmu u Čikagu 1893. godine. Do sada je nekoliko puta bio sastavni deo komada nakita, a renoviranje butika u Njujorku prati i njegovu petu inkarnaciju.

Filantropkinja Mary Whitehouse ga je nosila kao privezak na tankoj niski od dijamanata za bal koji je Tiffany & Co. organizovao 1957. godine, nakon toga ga je nosila Hepburn kao sastavni deo ogrlice koji je za Tiffany osmislio Jean Schlumberger, da bi četiri decenije kasnije ovaj neverovatni gemološki primerak bio deo broša sa motivom ptice koja stoji na njemu, u čast Schlimbergera i retrospektive koja se održavala u pariskom Muzeju dekorativnih umetnosti.

Kako bi obeležili 175 godina postojanja Tiffany & Co. je dijamant postavio na ogrlicu od dijamanata težine stotinu karata. Ovaj komad prvo je nosila Lady Gaga na dodeli Oskara 2019. godine i Beyoncé dve godine kasnije u kampanji za brend. Nathalie Verdeille, kreativna direktorka brenda za visoki nakit pretočila ga je u broš sa jatom od pet ptica koje ga okružuju. Pet ptica za svaku od inkarnacija.

Neverovatni dijamant blago zakrivljenih ivica, obrađen sa 82 strane kako bi se naglasila njegova čistina, pronađen je u Južnoj Africi 1877. godine

Arhitekta Peter Marino proveo je tri godine osmišljavajući enterijer famoznog zdanja. Fasada koja je kreirana 1940. godine od strane firme Cross & Cross ostala je netaknuta kako bi se zadržao istorijski integritet objekta. Pored Marinovog dela projekta, OMA arthitektonski biro osmislio je nekoliko spratova u staklu. Sam deo butika definisan je masivnim stepeništem od hrastovog drveta, a lakoću prostoru daju transparentne balustrade i ogledala nepravilnih formi koji su u stvari simbolišu rad čuvene Else Peretti za Tiffany.

Pored nakita nemali deo prostora je posvećen umetničkim radovima. Ima ih četrdeset, a najpoznatija je slika Equals Pi iz 1982. godine od Jean-Michel Basquiata na plavoj pozadini.

Pored muzejskog prostora enterijer ima i penhaus za VIP klijente, a Tiffany dijamant će zauzeti fokalno mesto u prizemlju objekta, a njegovu besprekornu čistotu akcentovaće svetlarnik u obliku dijamanta.

Tekst: Alison S. Cohn

Urednik za aksesoare: Miguel Enamorado

Dizajn scenografije: Sonia Rentsch 

Fotografije: Jamie Chung, TIFFANY ARHIVA, TIFFANY & CO, Profimedia

Najnovije