Harper’s BAZAAR predstavlja globalno izdanje ICONS u 21 zemlji

Kate Moss krasi naslovnu stranu septembarskog izdanja Harper's BAZAAR Srbija

Harper’s BAZAAR predstavlja globalno izdanje 'ICONS' u 21 zemlji kate moss

Harper’s BAZAAR predstavlja globalno ICONS izdanje, sa Kate Moss, Adèle Exarchopoulos, Karinom i Dua Lipom na naslovnicama, kroz 21 izdanje magazina širom sveta. Kate Moss krasi naslovnu stranu septembarskog broja Harper’s BAZAAR Srbija ICONS 2025 izdanja, koje na kioske stiže 26. avgusta.

Ličnosti predstavljene u septembarskom ICONS izdanju 2025. godine ne stoje na distanci od ostatka sveta, niti se uklapaju u tradicionalne – i često prevaziđene – predstave o tome kako treba stvarati, predstavljati ili predvoditi. Njihovi putevi nisu linearni. Njihov duh je saradnički. Podjednako su ranjivi koliko i vizionarski, radoznali koliko i snažni. Umesto savršenstva i uglađenih površina, nude dubinu, slojevitost i smeli osećaj za avanturu. Omogućavaju nam da se u njima prepoznamo tako što nam otkrivaju ko zaista jesu, dok i sami to otkrivaju u realnom vremenu. Time proširuju i preoblikuju naše poimanje onoga šta znači biti IKONA.

Ako zamolite veštačku inteligenciju da opiše ikonu, velika je verovatnoća da će rezultat ličiti na – Kate Moss.

Prvi element je retki talenat, onaj koji je istovremeno jedinstven, neponovljiv i potpuno neosporan. U slučaju Kate Moss, to nije bio manekenski talenat – talenat koji je danas legendaran, ali je u početku dočekan s dubokom sumnjom. Budući supermodel otkriven je 1988. na aerodromu JFK, kada se sa 14 godina vraćala u London s porodičnog odmora. Sarah Doukas, osnivačica Storm Model Managementa, primetila je neobičnu građu devojčice – pomalo vilenjački izgled, androgenost i potpuno drugačiji vizuelni kod od tada dominantnih supermodela kasnih osamdesetih. Sa svega 1,73 visine, krhkim, blago krivim nogama i neobičnom, pomalo uznemirujućom lepotom, ona nimalo nije odgovarala idealu epohe. Prema jednoj čuvenoj rečenici koja danas pripada legendi o Kate Moss, industrijski insajder je opisao: „mala kokni devojka sa iskrivljenim zubima i krivim nogama“.

Upravo ta divlja različitost postala je transformativna sila, kroz koju se modni ideal pomerio s tradicionalne, upadljive lepote ka nečemu manje očiglednom i konvencionalnom. Ali Mossina prava moć nije u tome. Njena supermoć je harizma – ona neuhvatljiva aura koju zrači i više od trideset godina nakon što je napustila Croydon i stigla do srca Londona. Svi koji su s njom radili – od Maria Sorrentija, preko Marca Jacobsa, do Alexandera McQueena – govorili su o tom posebnom magnetizmu kao o nečemu što nikada ne prestaje da ih fascinira. „Čim sam je video, znao sam“, rekao je John Galliano, koji je angažovao mladu manekenku za svoju prvu reviju 1989. „Ona nije bila samo model – bila je ličnost, prisustvo. To ne može da se nauči. A nemoguće je i odglumiti.“

Drugi element je – pravi trenutak. Taj jedinstveni talenat mora da se pojavi baš onda kada društvu nedostaje nova figura, novi ideal. Kada se Kate Moss pojavila, osamdesete su se bližile kraju, a sve što je simbolizovalo „deceniju preterivanja“ postalo je passé. Moćna ramena, lakirana kosa i rasipnički luksuz bili su iza mode. Novi duh tražio je nenametljivu eleganciju: slip haljine inspirisane vintidžom, kožu bez šminke, nemarnu kosu, grunge muziku i alternativnu kulturu.

Mossin proboj dogodio se 1990, kada ju je Corinne Day fotografisala za The Face – seriju slika koje su je prikazale ogoljenu, ranjivu, gotovo bez šminke i u jednostavnoj garderobi. Nedugo zatim, ušla je u vezu s Johnnyjem Deppom, tada u zenitu „Cry Baby“ i Viper Room faze – zajedno su bili savršen par Generacije X: u kožnim jaknama, s razbarušenom kosom, oličenje nonšalantnog kul stava. Na pisti je nosila kultne kreacije Marca Jacobsa za Perry Ellis i njegovu grunge kolekciju 1992, postajući definicija kul faktora – onog koji se podjednako gradi stavom i izgledom. „Bila je poput magičnog stvorenja“, prisećao se Jacobs.

„Kad bi ušla u prostoriju, jednostavno je bila… kul. Nije pokušavala. Bila je kul. I to nije bio samo izgled – bio je to stav, misterija.“

Bilo da se radi o ranim fotografijama Corinne Day – od kojih mnoge danas pripadaju zbirkama Viktorija i Albert muzeja i Nacionalne galerije portreta – ili o paparaco snimcima koji je prate decenijama, pred objektivom Kate Moss uvek isijava nešto zavodljivo i neodoljivo. Kao da nudi upravo ono što publika želi: tu vedrinu, tu neformalnu slobodu koju kao da nam dopušta da živimo i sami. A tu je, naravno, i moda. Od baletanki i uskih farmerki, preko kultnih čizama i šortseva s festivala Glastonbury, do diskretne venčanice u krem nijansi s velom (Galliano, naravno) u kojoj se udala za Jamieja Hincea 2011 – Kate Moss je generacijama pokazivala kako da izgrade sopstveni identitet kroz jezik odeće.

Treći element ikoničkog statusa jeste svesnost da je tišina supermoć. Sve velike ikone znaju kako da ćute. Njihova dela govore za njih. Svesne su da vođenje „divljeg“ života zahteva disciplinu. Od početka karijere, Kate Moss je praktikovala upravo to. Kroz uspone i padove – uključujući i ozloglašeni skandal s Peteom Dohertyjem, kada su tabloidi objavili fotografije na kojima konzumira drogu – dosledno je sledila mantru: „Never complain, never explain.“ U njenom odnosu sa slavom ima nečeg arhaičnog. Poput zvezda nemog filma ili samotnjačkih pisaca, ona odbija da govori o svom burnom životu, koji ponekad deluje dekadentno do krajnosti. Umesto da o njemu priča – ona ga živi.

To je ono što je izdiglo Kate Moss iznad statusa modne superzvezde, na nivo prave rokenrol ikone. U hijerarhiji slavnih, muzičari uvek zauzimaju vrh piramide. Glumci, ma koliko slavni, pokazuju strahopoštovanje pred gitaristima i bubnjarima nepoznatih bendova. Kate Moss ne mora da se klanja rok zvezdama – jer ona to jeste. Radila je s Primal Scream, pojavila se u spotu Some Velvet Morning 2003, otpevala duet s Bobbyjem Gillespiejem i bila deo gotovo svake velike muzičke priče u Britaniji od ere Britpopa – bilo kao muza, bilo kao kreativna saradnica.

Možda se upravo u jednom muzičkom spotu najbolje ogleda razlog zašto je ostala večna ikona. U spotu benda White Stripes za pesmu I Just Don’t Know What to Do with Myself (2003), koji je režirala Sofia Coppola, članovi benda se uopšte ne pojavljuju. Sve što vidimo jeste Kate Moss, u crno-belom kadru, dok igra oko šipke pred nepostojećom publikom.

Ta dva minuta i četrdeset četiri sekunde objašnjavaju svu njenu magnetičnost. Ona je lepa, nesumnjivo, s raspuštenom kosom u gustom slapovitom talasu. Ona je i zavodljiva, u visokim štiklama i crnom mini setu donjeg veša. Ali, iznad svega, ono što prenosi jeste osećaj da posmatrač učestvuje u nečemu intimnom i radosnom, nestašnom i nevinom istovremeno. Gledalac je očaran, ne skida pogled, a ipak ima osećaj da je nikada zapravo ne vidi. Uvek u pokretu, čas osvetljena, čas u senci, Kate Moss se povija u ritmu muzike. Sve deluje kao da pleše samo za jednog. Zapravo, kao da pleše samo – za sebe.

Autor: Lizzy Goodman

Team Credits:

Photographer: @davidsimsofficial
Stylist: @emmanuellealt
Talent: #KateMoss @katemossagency
Wardrobe: Jacket by @poloralphlauren, 505 jeans by @levis, belt by @isabelmarant
Jewelry: Serpenti Viper gold earrings set with diamonds, Serpenti Tubogas gold necklace set with diamonds, Serpenti Viper gold bracelet, Bulgari Tubogas gold bracelets set with diamonds — all by @bvlgari
Editor-in-Chief: #OlivierLalanne
Creative Director: @atelierfranckdurand
Art Directors: @anaismesmacque @lise.de.martino
Casting: @piergiorgio @helenaballadino at @dmcasting
Design: @marinmuteaud @sophihuff @maxorio
Hair: @paulhanlonhair
Makeup: @yad1m
Manicure: @michelleclassnails
Stylist Assistants: @morganebedel @penelopevanni
Production: @erinfeeproductions

Harper’s BAZAAR Srbija ICONS septembarsko izdanje biće na kioscima od 26. avgusta.

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.