
Povodom jubileja koji retko koja modna kuća može da obeleži s tolikim dostojanstvom i doslednošću, Bottega Veneta predstavlja kampanju Craft is our Language – tihu, ali duboko izražajnu posvetu svom najsnažnijem simbolu: Intrecciato pletenju. Ovaj zaštitni znak brenda, uveden pre tačno pola veka, nije samo način obrade kože – već filozofija pretočena u dodir, pokret i umeće koje traje.


U vremenu kada moda često teži spektaklu, Bottega Veneta bira tišinu – ali tišinu koja ostavlja snažan utisak. Fotograf Jack Davison i koreografkinja Lenio Kaklea zajednički su oblikovali seriju crno-belih fotografija koje u prvi plan stavljaju ruke – one koje stvaraju, povezuju i govore univerzalnim jezikom zanata. Svaka poza, svaki dodir kože, prenosi osećaj prisnosti, preciznosti i posvećenosti.

Kroz seriju pažljivo biranih umetnika, muzičara, glumaca i sportista – od Julianne Moore i Zadie Smith do Tylera, the Creatora i članova benda Stray Kids – Bottega Veneta ne prikazuje samo poznata lica, već ljude koji svojim delom oličavaju autentičnost i duboku povezanost sa sopstvenim izražajem.


Među njima je i Edward Buchanan, nekadašnji dizajnerski direktor brenda, koji je 1990-ih godina uveo prvu ready-to-wear kolekciju, i time otvorio novo poglavlje u istoriji kuće.

Prisutan je i omaž važnom trenutku iz popularne kulture – kada je Lauren Hutton 1980. godine u filmu American Gigolo nosila Intrecciato tašnu, čime je Bottega Venetin prepoznatljivi motiv dospeo u širu svest publike.

Ali iza celog ovog vizuelnog jezika stoji zanat. Intrecciato tehnika, uvedena 1975. godine, zahteva sate i dane ručne izrade – uske trake kože, tzv. fettucce, pažljivo se pletu preko osnove, često uz pomoć drvenog kalupa. Reč je o zanatskom umeću duboko ukorenjenom u tradiciji regiona Veneto, ali istovremeno i o inovaciji: dijagonalno pletenje i besprekoran kvalitet materijala ono je što Bottegu Venetu čini jedinstvenom.


Kampanja Craft is our Language nije samo osvrt na prošlost – već pogled unapred. Na jesen 2025. godine, brend će predstaviti knjigu u kojoj će 50 pažljivo dokumentovanih pokreta ruku činiti svojevrsni vizuelni rečnik: tihu proslavu vrednosti, umeća i nasleđa koje brend neguje. Drugo poglavlje kampanje najavljeno je za kraj godine i donosi nova lica i nova tumačenja ideje stvaranja sa pažnjom.

U svetu u kojem je „više“ često cilj, Bottega Veneta se usuđuje da ponudi „manje“ – ali sa više smisla. Ne osvrće se nostalgično na prošlost, već gradi most između epoha. Kampanja Craft is our Language podseća nas da pravi luksuz ne mora da se objašnjava. On se oseća – u svakom dodiru, svakom detalju, svakom komadu koji nosi trag ruku koje su ga stvorile.
Foto: Courtesy of Bottega Veneta