Dior Pre-Fall 2025: Sanovita oda Japanu

Nežna, promišljena i ukorenjena u kulturološkom dijalogu mode i zen filozofije

Dior Pre-Fall 2025: Sanovita oda Japanu

Kampanja modne kuće Dior za sezonu pre-fall 2025 donosi vizuelni narativ koji oscilira između sna i stvarnosti, između Pariza i Kjota. Snimljena u Japanu pod umetničkom direkcijom Mariae Grazie Chiuri, kroz objektiv renomirane japanske fotografkinje Yuriko Takagi, kampanja evocira tišinu zen bašti, spokojnost tradicionalnih svetišta i efemernost japanskog proleća u pokretu.

Objavljena svega nekoliko nedelja nakon spektakularne Dior revije održane u čuvenom Toji hramu u Kjotu – prvom modnom događaju te vrste unutar ove UNESCO zaštićene lokacije – kampanja deluje kao produžetak tog istorijskog trenutka. Toji, hram iz 8. veka poznat po petospratnoj pagodi i budističkim ritualima, poslužio je kao savršena pozornica za dijalog između mode i kulture. Upravo taj duh dijaloga utkan je u svaki kadar kampanje.

Pet modela – Mika Schneider, Claudia Campana, Dru Campbell, Hanaka Hori i Rinno Ogahara – utelovljuju viziju Chiurijeve o savremenoj heroini, elegantnoj i ukorenjenoj u različitostima. Komadi koje nose svedoče o promišljenom susretu francuske visoke mode i japanskog zanatskog nasleđa. Haljine i tunike inspirisane tradicionalnim kimonima, izrađene su od slojevitih šifona, eterealnih svila i finog tila, dok boje variraju od nežnih pastelnih nijansi – ružičaste, plave, boje slonovače – do zasićenih tonova zlatne i mahovinasto zelene, koje podsećaju na prirodne pigmente iz japanskog slikarstva.

Motivi veza i oslikavanja na tkaninama nisu dekorativni, već narativni: cvetne grane i razgranata stabla oblikovani su u duhu sumi-e tehnike, japanske umetnosti tuša, gde svaki potez nosi značenje. Neki kaputi nose oslikane pejzaže, dok su drugi ukrašeni rafiniranim detaljima u zlatovezu. Uz svaki autfit pažljivo su stilizovane Dior torbe, među kojima se ističe reinterpretirana verzija ikonične Lady Dior torbe sa elementima inspirisanim japanskim origamijem.

Dior Pre-Fall 2025: Sanovita oda Japanu

Stajling Elin Svahn dodatno podvlači poetiku kolekcije – sandale sa platformom daju čvrstinu silueti, dok krupno prstenje i čiste, minimalističke frizure (duge pletenice i strogo zaglađene forme) unose savremeni akcenat. Scenografija sa ogledalskim pločama i reflektujućim podovima omogućava tkaninama da dišu, da se kreću i prelivaju svetlost u svakom uglu – kao u ritualnom plesu.

Ova kampanja nije samo modni editorijal – ona je omaž Japanu kao inspiraciji, kao prostoru kontemplacije, zanata i lepote. Ujedno, ona je i podsećanje da savremena moda ne mora da žrtvuje poetičnost zarad brzine – Dior je, još jednom, pronašao način da tradiciju oblikuje u viziju budućnosti.

Foto: Courtesy of Dior

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.