Iris Van Herpen u baletskom letu između stvarnosti i sna

Na Fall Fashion Gala večeri New York City Baleta, vizionarska dizajnerka Iris Van Herpen pretvorila je pokret u umetnost, a tkaninu u dah svetlosti i vatre

Iris Van Herpen u baletskom letu između stvarnosti i sna

Na ovogodišnjoj Fall Fashion Gala večeri New York City Baleta, modna avangarda i umetnost pokreta ponovo su se susrele. Holandska dizajnerka Iris Van Herpen, poznata po vizionarskom spoju tehnologije i mode, kreirala je kostime za premijeru novog baleta Foreseeable Future u koreografiji Jamara Robertsa.

Kada su se svetla u sali podigla, publika je na trenutak zaboravila na sve — osim na scenu. U središtu pažnje našla su se monumentalna krila, gotovo živa, koja su disala u ritmu svakog pokreta plesača. Iris Van Herpen ih je osmislila u saradnji sa direktorom kostima New York City Baleta, Marc-om Happel-om, spajajući skulpturalnu preciznost sa neuhvatljivom lakoćom pokreta.

Svako krilo konstruisano je trodimenzionalnim šivenjem u formi saća — tehnikom koju je dizajnerka razvila za svoju poslednju haute couture kolekciju u Parizu. Od specijalne japanske organze, krila su bila čvrsto modelovana uz telo, da bi se postepeno otvarala u oblak tkanine koji je pratio ples. U nijansama koje podsećaju na plamen, ona su reagovala na svaki plié, piruetu i skok, stvarajući iluziju da i sama igraju svoju koreografiju.

Iris Van Herpen u baletskom letu između stvarnosti i sna

U jednom trenutku, scena se transformisala. Tiha, meditativna muzika Arce pretvorila se u snažne, sintetičke ritmove, dok su se na sceni pojavili plesači obučeni u gotovo vanzemaljske siluete. Njihovi kostimi bili su izrađeni od futurističkih materijala – metalnog mylara i reflektujuće gume, laserski sečenih u šare i termički postavljenih na tulle i mrežu. Estetika je postala industrijska, ali zadržala je prepoznatljivu Van Herpenovu poetičnost.

Rezultat je bio vizuelni dijalog između vatre i leda, svetlosti i tame, prirode i artificijelnosti — u kojem se koreografija i kostim stapaju u jedno. „Umetnost može biti zastrašujuća, ali i prelepa u isto vreme“, rekao je Roberts u uvodnom video-segmentu, neposredno pre izvođenja baleta.

Za Iris Van Herpen, ovo nije samo još jedna saradnja, već potvrda da je moda u svom najuzvišenijem obliku — pokret. Njeni radovi, koji već godinama balansiraju između nauke i poezije, redefinišu granice visoke mode, pretvarajući je u pokretnu umetnost.

Foto: Profimedia

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.