
Danas, kada Jennifer Lopez slavi 56. rođendan, prisećamo se trenutka koji je nepovratno promenio tok pop kulture, mode – i interneta. Na dodeli Grammy nagrada 2000. godine, pojavila se u smeloj Versace haljini sa tropskim printom, poznatoj kao „Jungle Dress“, i izazvala reakciju tolikih razmera da je Google, suočen sa bezbrojnim pokušajima korisnika da pronađu fotografije, nekoliko meseci kasnije lansirao potpuno novu opciju – Google Images.
Ali ova haljina nije nastala preko noći. Prvi put je viđena na pisti u Milanu, na Versace reviji za sezonu proleće/leto 2000, gde ju je u kraćoj verziji nosila Amber Valletta. Donatella Versace ju je potom ponela na Met Gala večeri u decembru 1999, a zatim i Geri Halliwell na crvenom tepihu u Kanu – sve pre Lopez.

Ipak, tek kad je Jennifer Lopez 23. februara 2000. zakoračila na crveni tepih dodele Grammy nagrada u Los Anđelesu, haljina je ušla u legendu. Sa dubokim dekolteom koji se završavao ispod pupka, tankim slojem svile, visokim prorezom i diskretnim brošem, haljina je bila provokativna, ali precizno izbalansirana. Kada je izašla na binu sa Davidom Duchovnym da uruči nagradu, glumac je šaljivo priznao da “prvi put u poslednjih pet godina niko ne gleda u njega”. Upravo tada modni trenutak postaje kulturni događaj.
Jennifer Lopez je kasnije otkrila da je haljina bila slučajan izbor – njenoj stilistkinji se činila previše „viđena“, jer su je već nosile druge slavne žene. Ipak, Lopez je instinktivno znala: „Ovo je to.“ I bila je u pravu.

U mesecima koji su usledili, interesovanje nije jenjavalo. Fotografije haljine postale su najtraženiji vizuelni sadržaj na internetu. Kako je kasnije objasnio Eric Schmidt iz Googlea: „To je bila najpopularnija pretraga ikada – ali nismo imali način da ljudima pokažemo ono što su tražili. Tako je nastao Google Image Search.“
Godinama kasnije, „Jungle Dress“ ostaje nezaobilazna referenca. Jennifer Lopez je više puta nosila reinterpretacije zelenog printa, ali vrhunac je bio 2019. godine, kada je zatvorila Versace reviju povodom 20 godina od tog istorijskog momenta. Nova verzija haljine, bez rukava i sa strateški postavljenim izrezima, izazvala je ovacije. Publika je ustala, internet ponovo eksplodirao.

Jennifer Lopez je bila lice i Versace kampanje za proleće/leto 2020. gde je pozirala u futurističkom okruženju, među hologramima i vizuelnim asocijacijama na pretragu – kao da kružno zaključuje priču o tome kako moda, tehnologija i pop-kultura mogu da stvore trenutke koji prevazilaze granice jedne ere.

Originalna haljina danas se ne nalazi u muzeju, već u njenom ličnom garderoberu. Možda čeka još jedan izlazak.
Foto: Profimedia, Instagram, Versace