
U veličanstvenom baroknom zdanju Reggia di Caserta, na periferiji Napulja, koje je sagrađeno da parira Versaju, Max Mara je predstavila svoju resort kolekciju za 2026. godinu. U publici su bile i holivudske zvezde Sharon Stone i Gwyneth Paltrow, kao i Joey King i Hayley Atwell. Ovom revijom simbolično je zatvorena sezona velikih cruise kolekcija za ovu godinu.

Max Marina revija spojila je dva zlatna perioda iz istorije Napulja: filmsku atmosferu iz pedesetih godina prošlog veka (kada su vladale ikone poput Sophije Loren i Silvane Mangano) i raskoš barokne palate – najveće palate iz 18. veka u Evropi. Njen monumentalni mermerni hol, koji se pojavljuje i u filmovima poput Star Wars: The Phantom Menace i Conclave, kao da je stvoren za ovakav modni spektakl. Ipak, Max Mara je prva modna kuća koja je upravo ovde prikazala kolekciju.


Za ovu kolekciju, kreativni direktor Ian Griffiths inspiraciju je pronašao u čuvenoj fotografiji Ruth Orkin iz 1951. godine, na kojoj mlada žena korača ulicom italijanskog grada dok je posmatra grupa muškaraca. Fotografija je deo serijala Don’t Be Afraid To Travel Alone, koji je beležio iskustva žena koje su same putovale po Evropi – i često se tumači kao komentar na ulična uznemiravanja. Iako je snimljena u Firenci, Griffiths navodi da je ta devojka mogla biti bilo koja Amerikanka u Italiji tog doba.

Godina 1951. je i simbolična za Max Maru – tada je Achille Maramotti osnovao brend u Reggio Emiliji. Maramotti je preminuo 2005. godine, a kompaniju i dalje vodi njegova porodica.


Kolekcija, nazvana Venus Vesuviana, poigrala se konceptom „power dressinga“ i idejom da moda može osnažiti ženu koja zna šta hoće. „Svideo mi se kontrast – žena silazi niz ovo veličanstveno stepenište ne u balskoj haljini, već u modernoj Max Marinoj silueti, i sve deluje kao da joj pripada“, rekao je Griffiths, spuštajući se niz stepenište posle revije.

Inspiraciju je pronašao i u tradiciji napolitanskog krojenja muških odela. Više modela iz kolekcije nosi strukturu klasičnih blejzera sa širokim reverima, ali prilagođenih ženskoj silueti – sa mekim linijama, naboranim rukavima i opuštenim ramenima.


Max Mara je za ovu kolekciju sarađivala i sa renomiranom napolitanskom kućom E Marinella, poznatom po svilenim kravatama i tradiciji koja datira još od 1914. godine. Ova kuća, nekada nazivana „malim engleskim kutkom u Napulju“, sarađivala je sa brendovima poput Lock & Co i Aquascutum. Za Max Maru su kreirali svilene dezene – paisley i geometrijske motive u nijansama plave boje napolitanskog mora, inspirisane muškim kravatama, koje su se našle na svemu: od marama, laganih haljina za bazen, suknji do sakoa i ogrtača.

Kao i uvek kada je reč o Max Mari, posebnu pažnju privukli su kaputi – od finog krem kašmira, s velikim džepovima, bez revera, vezani u struku, savršeno krojeni, dvoredni i luksuzno finiširani. Kolekcija je istovremeno izgledala sofisticirano i moderno, savršeno uklopljena u impresivni ambijent palate – što dodatno iznenađuje, s obzirom na to da je ovo prvi put da neka modna kuća organizuje reviju u ovom istorijskom prostoru.




Stajlinzi su upotpunjeni novim verzijama prepoznatljive Whitney torbe – rezultat saradnje između Max Mare i arhitekte Renza Piana, tvorca njujorškog muzeja Whitney – kao i elegantnim svilenim maramama koje su zaokružile celu priču.
Foto: Profimedia