Harper's Bazaar Srbija

Oda odvažnosti: Casey Cadwallader, kreativni direktor Muglera, ekskluzivno za Harper’s BAZAAR Srbija

Razgovor o upečatljivoj estetici autora i brenda, ali i o modnoj kolaboraciji koja je OSVOJILA CEO SVET.

Sako i suknja MUGLER H&M. Minđuše privatno vlasništvo. 

Istinska vizija ima jasne obrise i nemoguće ju je ne primetiti. U slučaju Caseya Cadwalladera, kreativnog direktora brenda Mugler, ta vizija izazvala je pandemonijum oduševljenja, pre svega zbog subverzivnih kolekcija koje na vrlo vešt način flertuju sa legatom Thierryja Muglera, a nakon toga i zbog načina prezentacija kolekcija koje kreator radi sa produkcijom Torso Studios. 

Cadwallader je predstavnik talasa kreativnih direktora koji smelo biraju svoje modele, rušeći konvencije i istrajno formirajući kampanje koje u epicentru imaju različite i raznovrsne aspekte Mugler lepote. Njegov najnoviji projekat, saradnja sa švedskim brendom H&M izazvao je oduševljenje, a od 11. maja komadi iz kolekcije dostupni su širom sveta.

Deluje da Mugler kolekcije ne prate trendove, nego da imaju sopstveni vizuelni narativ. Kako biste opisali Mugler vokabular i njegove osnovne komade?

Mislim da ste u pravu – Mugler je oduvek bio kuća koja je oduvek ostajala dosledna sebi i svojoj viziji. Lično smatram da su najinteresantnije modne kuće one koje imaju jasnu estetiku koja je u stalnom procesu evoluiranja. Mugler je za mene bio interesantan zbog socioloških vrednosti brenda – diverzitet, otvorenost, radost, fluidnost polova, potrebe za samoekspresijom i estetskih – osećaj ulične kulture ispreplitane sa visokom modom, subkultorološki elementi i fascinacija ženskim telom. Za mene je uvek interesantno da istražim te kodove i da pokušam da ih razradim i poguram dalje.

Na vaših nekoliko prethodnih revija imali smo priliku da vidimo Natašu Vojnović. Kako se ova saradnja desila i kako uopšte izgleda proces odabira modela za projekat?

U interesu mi je da radim samo sa ljudima koji istinski vole brend i ne rade to samo zbog novca. Želim autentične konekcije sa ljudima i to se za mene savršeno slaže sa Mugler principom – osoba koja korača ulicama grada, samouvereno se suočava sa bilo kakvim izazovima kako bi ostvarila svoje istinske potencijale. Za mene konkretno znači odabir ljudi koji su više od aktuelnih lica u modnoj industriji – želim da imam priliku da sa njima mogu da popričam i da se uverim koliko su samo fenomenalni. Nataša je savršen primer takve osobe. Moj posao je da pronađem različite tipove ljudi koji mogu da oslikaju Mugler lepotu.

Bodi i helanke MUGLER H&M. Salonke vlasništvo stiliste

Kako je vaš pogled na svet evoluirao od kako ste došli u Mugler 2018. godine? Možete li opisati osećaj da radite za brend čije ste kostime gledali u Too Funky spotu Georga Michaela?

Meni je istinska čast da radim za Mugler. Svakako bih rekao da mi je samopouzdanje raslo od kako sam počeo da radim za ovaj brend i da sa svakom kolekcijom uživam u procesu kreiranja interpretacija kodova ovog brenda, kao i pravljenja sopstvenih, poput farmerki spiralnog šava, kombinezona i haljina uz telo. Ova kolaboracija savršeno odgovara mom putovanju kroz Mugler svet, osvrtanju na prošlost i sadašnjost brenda, kao i moje lično putovanje koje se dešava mojim radom u ovoj kući.

Koje su obaveze kreativnog direktora ukoliko govorimo o održivoj modi i ekološkim rešenjima koje imaju uticaj na okolinu?

Naravno da svako ko radi u modnoj industriji ima odgovornost ka ovim pitanjima. Za mene lično je impresivno kako H&M ozbiljno shvata i spremno priča o ekološkim problemima i imaju lidersku ulogu u tom pogledu. Na pametan način rade nabavku materijala, pogotovo recikliranih koji su imali nemalo mesto u ovoj kolekciji. Istinski znaju kako da daju dodatnu vrednost kupcima i na koje načine da guraju inovacije u pogledu materijala koji se koriste u izradi kolekcija. Dosta sam naučio radeći sa njima na ovom projektu i drago mi je da će Mugler komadi po pristupačnim cenama biti dostupni širom sveta. Nadam se da će se skupljati, kao kolekcionarski komadi i iznova biti nošeni.

Jakna i farmerke MUGLER H&M 

Možete li nam nešto više reći o saradnji sa Ann-Sofie Johansson, ispred brenda H&M?

Odrastao sam gledajući H&M dizajnerske kolekcije i sećam se momenta iščekivanja ko će biti sledeći kreator. Kada sam radio na ovoj kolekciji zaista sam se držao etosa ovog projekta koji u svojoj srži ima proizvod koji će ljudi iz celog sveta skupljati i ceniti, kao mali komad modne istorije.

Intervju sa Ann-Sofie Johansson, kreativnim savetnikom brenda H&M 

Bilo je potrebno malo da bi se napravio istinski spektakl koji je spajao svet svakodnevne mode i luksuza. Karl Lagerfeld bio je prvi dizajner luksuzne mode koji se odlučio da bude pionir dizajnerskih kolekcija sa švedskim brendom H&M. Ann-Sofie Johansson zadužena je za dizajn i ovakvim vizionarskim projektom bila je najbliži saradnik nizu svetski poznatih kreatora. H&M je imaos saradnje sa plejadom talentovanih dizajnera, poput Donatelle Versace, Oliviera Rousteinga za Balmain, Erdema Moralioglua, Simone Roche, Albera Elbaza za Lanvin. Lista kreatora koji su imali svoj projekat sa brendom H&M je poduži. Ove godine na red je došao Casey Cadwallader, modni dizajner sa diplomom arhitekte koji više od pola decenije radi za Mugler. 

Deluje da su usled različitih okolnosti H&M dizajnerske kolekcije bile zaustavljene. Prijatno smo iznenađeni da se ovaj format vratio. Da li će biti izveden po ustaljenom rasporedu?

Model dizajnerskih kolaboracija je u glavnom bio projekat koji se dešavao jednom godišnje. Oduvek smo radili sa kreatorima za koje smo smatrali da su aktuelni i da imaju jasan pogled na modu da bi mogli biti prepoznatljivi širokim masama. Naša priča započeta je sa Karlom Lagerfeldom 2004. godine i svima nama koji radimo za brend je bilo drago da smo upravo mi bili pioniri u ovakvom načinu saradnje sa drugim dizajnerima. Bitno nam je da klijentima ponudimo raznolikost, pa samim tim ne čudi što su nam partneri bili vizualno različiti.

Sako i čarape MUGLER H&M. Salonke vlasništvo stiliste 

Kako je globalni događaj kao što je to Covid uticao na način razmišljanja globalne kompanije kao što je H&M? Kako izazovi stvaraju put kreativnim rešenjima?

Iz ličnog iskustva mogu da kažem da mi je neverovatno drago da smo završili sa periodom hibernacije u trenerkama i da možemo da se vratimo pravoj odeći. Ova kolaboracija je savršen dokaz za to, predstavlja simbol slobode izražavanja i da se sa odećom i modom uopšte treba igrati. Mislim da kupci traže iskru mašte i da dobiju zaista dinamičnu modu.

Koliko je dugo rađeno na kolekciji sa kućom Mugler i kako je izgledao proces saradnje sa Casey Cadwalladerom?

Proces je bio dug, a mi smo ga započeli pričom sa osnivačem kuće – Thierryjem Muglerom. Počastvovana sam što sam imala priliku da ga upoznam, pošto je oduvek bio moj modni heroj. Sa ovom kolaboracijom smo želeli da objedinimo i spojimo stari Mugler sa novim Muglerom. Gospodin Mugler je bio neverovatno entuzijastičan za ovaj projekat i na žalost nismo uspeli da ga realizujemo pre njegove smrti. Casey je bio više nego voljan da projekat nastavi i u njegovoj kolekciji smo dobili sve što smo želeli – i više! Njegov pogled na estetiku ujedinio je prošlost sa budućnošću – on je ponudio veoma moderne komade, ali i one koji su nadahnuti prošlošću. Tu su veoma značajni komadi iz arhiva, koji su se oslanjali na Muglerove kreacije iz ’80-ih i ’90-ih.

Haljina, čarape i minđuše, sve MUGLER H&M. Salonke vlasništvo stiliste

Pošto ste veliki ljubitelj mode, koji su elementi koje ste prosto morali da uključite u ovu kolekciju?

Kada pomislite na brend Mugler, pomislite na stav, na energiju, kao i na veoma određene komade kao što su bodiji, skinny farmerke i helanke. Mugler i Casey su bili neverovatno velikodušni sa ovim projektom, a to je upravo ono što mi u H&M želimo da ponudimo klijentima sa ovakvom saradnjom – da kupe deo modne istorije. Ja lično volim komade od kože, kao što je to slučaj sa dugačkim mantilom u petrolejzelenoj. Izuzetno su mi interesantni Caseyjevi komadi od denima za koje možete da vidite pažnju na detalje i specifičan način kako ih je osmislio. Tačno se vidi da je studirao arhitekturu, a kada smo već na tu temu nakit iz kolekcije je prelep – izuzetno smeo, bez ustručavanja.

Kako brend kao što je H&M istražuje različite kanale kreativnosti?

Uvek smo u potrazi za kreativnim načinima izražavanja i partnerima sa kojima to možemo da ostvarimo. Imamo različite kolekcije koje iskazuju različita raspoloženja i estetike, ali određeni principi se prožimaju kroz svaki projekat – strast ka dobrom dizajnu napravljenom od što je moguće više održivih aspekata. Nadam se da ćemo nastaviti da budemo što je više kreativni, kako sa globalnim ikonama, tako i sa lokalnim talentima.

Haljina, helanke i ogrlica, sve MUGLER H&M 

Stajling i intervju: Marko Mrkaja 

Fotografije: Luka Bošković i Stefan Stojanov 

Šminka: Marija Stošić

Frizura: Vasilisa Maljm

Asistent stiliste: Andrijana Lukić

Modeli: Nađa Vlahović, VAMPIRE MGMT @vampiremgmt, Nevena Vuković, Demons Model Management @demons_model_management

Lokacija i oldtajmer: Limostar Belgrade 

Najnovije