Oda odvažnosti: Casey Cadwallader, kreativni direktor Muglera, ekskluzivno za Harper’s BAZAAR Srbija

Razgovor o upečatljivoj estetici autora i brenda, ali i o modnoj kolaboraciji koja je OSVOJILA CEO SVET.

Sako i suknja MUGLER H&M. Minđuše privatno vlasništvo. 

Istinska vizija ima jasne obrise i nemoguće ju je ne primetiti. U slučaju Caseya Cadwalladera, kreativnog direktora brenda Mugler, ta vizija izazvala je pandemonijum oduševljenja, pre svega zbog subverzivnih kolekcija koje na vrlo vešt način flertuju sa legatom Thierryja Muglera, a nakon toga i zbog načina prezentacija kolekcija koje kreator radi sa produkcijom Torso Studios. 

Cadwallader je predstavnik talasa kreativnih direktora koji smelo biraju svoje modele, rušeći konvencije i istrajno formirajući kampanje koje u epicentru imaju različite i raznovrsne aspekte Mugler lepote. Njegov najnoviji projekat, saradnja sa švedskim brendom H&M izazvao je oduševljenje, a od 11. maja komadi iz kolekcije dostupni su širom sveta.

Deluje da Mugler kolekcije ne prate trendove, nego da imaju sopstveni vizuelni narativ. Kako biste opisali Mugler vokabular i njegove osnovne komade?

Mislim da ste u pravu – Mugler je oduvek bio kuća koja je oduvek ostajala dosledna sebi i svojoj viziji. Lično smatram da su najinteresantnije modne kuće one koje imaju jasnu estetiku koja je u stalnom procesu evoluiranja. Mugler je za mene bio interesantan zbog socioloških vrednosti brenda – diverzitet, otvorenost, radost, fluidnost polova, potrebe za samoekspresijom i estetskih – osećaj ulične kulture ispreplitane sa visokom modom, subkultorološki elementi i fascinacija ženskim telom. Za mene je uvek interesantno da istražim te kodove i da pokušam da ih razradim i poguram dalje.

Na vaših nekoliko prethodnih revija imali smo priliku da vidimo Natašu Vojnović. Kako se ova saradnja desila i kako uopšte izgleda proces odabira modela za projekat?

U interesu mi je da radim samo sa ljudima koji istinski vole brend i ne rade to samo zbog novca. Želim autentične konekcije sa ljudima i to se za mene savršeno slaže sa Mugler principom – osoba koja korača ulicama grada, samouvereno se suočava sa bilo kakvim izazovima kako bi ostvarila svoje istinske potencijale. Za mene konkretno znači odabir ljudi koji su više od aktuelnih lica u modnoj industriji – želim da imam priliku da sa njima mogu da popričam i da se uverim koliko su samo fenomenalni. Nataša je savršen primer takve osobe. Moj posao je da pronađem različite tipove ljudi koji mogu da oslikaju Mugler lepotu.

Bodi i helanke MUGLER H&M. Salonke vlasništvo stiliste

Kako je vaš pogled na svet evoluirao od kako ste došli u Mugler 2018. godine? Možete li opisati osećaj da radite za brend čije ste kostime gledali u Too Funky spotu Georga Michaela?

Meni je istinska čast da radim za Mugler. Svakako bih rekao da mi je samopouzdanje raslo od kako sam počeo da radim za ovaj brend i da sa svakom kolekcijom uživam u procesu kreiranja interpretacija kodova ovog brenda, kao i pravljenja sopstvenih, poput farmerki spiralnog šava, kombinezona i haljina uz telo. Ova kolaboracija savršeno odgovara mom putovanju kroz Mugler svet, osvrtanju na prošlost i sadašnjost brenda, kao i moje lično putovanje koje se dešava mojim radom u ovoj kući.

Koje su obaveze kreativnog direktora ukoliko govorimo o održivoj modi i ekološkim rešenjima koje imaju uticaj na okolinu?

Naravno da svako ko radi u modnoj industriji ima odgovornost ka ovim pitanjima. Za mene lično je impresivno kako H&M ozbiljno shvata i spremno priča o ekološkim problemima i imaju lidersku ulogu u tom pogledu. Na pametan način rade nabavku materijala, pogotovo recikliranih koji su imali nemalo mesto u ovoj kolekciji. Istinski znaju kako da daju dodatnu vrednost kupcima i na koje načine da guraju inovacije u pogledu materijala koji se koriste u izradi kolekcija. Dosta sam naučio radeći sa njima na ovom projektu i drago mi je da će Mugler komadi po pristupačnim cenama biti dostupni širom sveta. Nadam se da će se skupljati, kao kolekcionarski komadi i iznova biti nošeni.

Jakna i farmerke MUGLER H&M 

Možete li nam nešto više reći o saradnji sa Ann-Sofie Johansson, ispred brenda H&M?

Odrastao sam gledajući H&M dizajnerske kolekcije i sećam se momenta iščekivanja ko će biti sledeći kreator. Kada sam radio na ovoj kolekciji zaista sam se držao etosa ovog projekta koji u svojoj srži ima proizvod koji će ljudi iz celog sveta skupljati i ceniti, kao mali komad modne istorije.

Intervju sa Ann-Sofie Johansson, kreativnim savetnikom brenda H&M 

Bilo je potrebno malo da bi se napravio istinski spektakl koji je spajao svet svakodnevne mode i luksuza. Karl Lagerfeld bio je prvi dizajner luksuzne mode koji se odlučio da bude pionir dizajnerskih kolekcija sa švedskim brendom H&M. Ann-Sofie Johansson zadužena je za dizajn i ovakvim vizionarskim projektom bila je najbliži saradnik nizu svetski poznatih kreatora. H&M je imaos saradnje sa plejadom talentovanih dizajnera, poput Donatelle Versace, Oliviera Rousteinga za Balmain, Erdema Moralioglua, Simone Roche, Albera Elbaza za Lanvin. Lista kreatora koji su imali svoj projekat sa brendom H&M je poduži. Ove godine na red je došao Casey Cadwallader, modni dizajner sa diplomom arhitekte koji više od pola decenije radi za Mugler. 

Deluje da su usled različitih okolnosti H&M dizajnerske kolekcije bile zaustavljene. Prijatno smo iznenađeni da se ovaj format vratio. Da li će biti izveden po ustaljenom rasporedu?

Model dizajnerskih kolaboracija je u glavnom bio projekat koji se dešavao jednom godišnje. Oduvek smo radili sa kreatorima za koje smo smatrali da su aktuelni i da imaju jasan pogled na modu da bi mogli biti prepoznatljivi širokim masama. Naša priča započeta je sa Karlom Lagerfeldom 2004. godine i svima nama koji radimo za brend je bilo drago da smo upravo mi bili pioniri u ovakvom načinu saradnje sa drugim dizajnerima. Bitno nam je da klijentima ponudimo raznolikost, pa samim tim ne čudi što su nam partneri bili vizualno različiti.

Sako i čarape MUGLER H&M. Salonke vlasništvo stiliste 

Kako je globalni događaj kao što je to Covid uticao na način razmišljanja globalne kompanije kao što je H&M? Kako izazovi stvaraju put kreativnim rešenjima?

Iz ličnog iskustva mogu da kažem da mi je neverovatno drago da smo završili sa periodom hibernacije u trenerkama i da možemo da se vratimo pravoj odeći. Ova kolaboracija je savršen dokaz za to, predstavlja simbol slobode izražavanja i da se sa odećom i modom uopšte treba igrati. Mislim da kupci traže iskru mašte i da dobiju zaista dinamičnu modu.

Koliko je dugo rađeno na kolekciji sa kućom Mugler i kako je izgledao proces saradnje sa Casey Cadwalladerom?

Proces je bio dug, a mi smo ga započeli pričom sa osnivačem kuće – Thierryjem Muglerom. Počastvovana sam što sam imala priliku da ga upoznam, pošto je oduvek bio moj modni heroj. Sa ovom kolaboracijom smo želeli da objedinimo i spojimo stari Mugler sa novim Muglerom. Gospodin Mugler je bio neverovatno entuzijastičan za ovaj projekat i na žalost nismo uspeli da ga realizujemo pre njegove smrti. Casey je bio više nego voljan da projekat nastavi i u njegovoj kolekciji smo dobili sve što smo želeli – i više! Njegov pogled na estetiku ujedinio je prošlost sa budućnošću – on je ponudio veoma moderne komade, ali i one koji su nadahnuti prošlošću. Tu su veoma značajni komadi iz arhiva, koji su se oslanjali na Muglerove kreacije iz ’80-ih i ’90-ih.

Haljina, čarape i minđuše, sve MUGLER H&M. Salonke vlasništvo stiliste

Pošto ste veliki ljubitelj mode, koji su elementi koje ste prosto morali da uključite u ovu kolekciju?

Kada pomislite na brend Mugler, pomislite na stav, na energiju, kao i na veoma određene komade kao što su bodiji, skinny farmerke i helanke. Mugler i Casey su bili neverovatno velikodušni sa ovim projektom, a to je upravo ono što mi u H&M želimo da ponudimo klijentima sa ovakvom saradnjom – da kupe deo modne istorije. Ja lično volim komade od kože, kao što je to slučaj sa dugačkim mantilom u petrolejzelenoj. Izuzetno su mi interesantni Caseyjevi komadi od denima za koje možete da vidite pažnju na detalje i specifičan način kako ih je osmislio. Tačno se vidi da je studirao arhitekturu, a kada smo već na tu temu nakit iz kolekcije je prelep – izuzetno smeo, bez ustručavanja.

Kako brend kao što je H&M istražuje različite kanale kreativnosti?

Uvek smo u potrazi za kreativnim načinima izražavanja i partnerima sa kojima to možemo da ostvarimo. Imamo različite kolekcije koje iskazuju različita raspoloženja i estetike, ali određeni principi se prožimaju kroz svaki projekat – strast ka dobrom dizajnu napravljenom od što je moguće više održivih aspekata. Nadam se da ćemo nastaviti da budemo što je više kreativni, kako sa globalnim ikonama, tako i sa lokalnim talentima.

Haljina, helanke i ogrlica, sve MUGLER H&M 

Stajling i intervju: Marko Mrkaja 

Fotografije: Luka Bošković i Stefan Stojanov 

Šminka: Marija Stošić

Frizura: Vasilisa Maljm

Asistent stiliste: Andrijana Lukić

Modeli: Nađa Vlahović, VAMPIRE MGMT @vampiremgmt, Nevena Vuković, Demons Model Management @demons_model_management

Lokacija i oldtajmer: Limostar Belgrade 

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.