
Muška nedelja mode, nekada u senci svojih raskošnijih ženskih izdanja, danas se sve više pozicionira kao glavni izvor inspiracije za kompletnu modnu scenu. Dizajnerke koje predvode brendove kao što su Wales Bonner, Martine Rose, Bianca Saunders i Bode redefinišu mušku siluetu, uvodeći promišljenu eleganciju, nežnost i sofisticiranost u garderobu koja odavno nije rezervisana samo za muškarce. Gucci pod rukom Sabata De Sarna, sve do njegove nedavne smene, negovao je harmoniju između muške i ženske estetike, dok Prada, zahvaljujući zajedničkoj viziji Miuccie Prade i Rafa Simonsa, uspeva da podjednako intrigira oba modna fronta.
Granica između muške i ženske mode danas gotovo da ne postoji – kolekcije za proleće 2026. godine donose fluidne siluete i komade koji odgovaraju svima. U Saint Laurentu, Anthony Vaccarello vraća oštro krojene sakoe s izraženim ramenima, dok čizme preko kolena za muškarce ulaze na velika vrata modne scene.


Na pariskoj pisti, Gabbriette je svojom pojavom oživela duh originalnog „le smoking“ stila, dok je na debiju Jonathana Andersona za Dior prepoznatljiv New Look pretočen u geometrijske blejzere i cargo šortseve sa dramatičnim plisama.

Ali najzanimljiviji trend ne krije se u kroju – već u stajlingu. Na pistama dominira spontano spajanje različitih stilskih elemenata – pidžama šortsevi uz elegantne jakne, brokat uz patike, retro boje u savremenim formama. Ideja nije da se juri luksuz već da se pronađe način da se komadi nose kreativno, lično i opušteno.

Dizajner Julian Klausner, koji je debitovao za Dries Van Noten, odao je počast nasleđu brenda kroz svežu igru printova. Svileni šalovi, vezani poput saronga preko pantalona ili direktno na kožu, uneli su vizuelnu dinamiku i lakoću. Junya Watanabe je dodatno istražio taj motiv u asimetričnim bluzama sa drapiranim efektima, dok Charli XCX šal sa lobanjama iz arhive Alexander McQueena pretvara u top na nastupu – pokazavši kako detalj iz prošlosti postaje nova tačka stila.


Ulična moda i piste spojile su se i kroz kombinacije poput čarapa do listova uz mokasine i mikrošortseve nalik donjem vešu, dok minimalističke japanke koje viđamo kod brendova poput The Row, uparenih sa širokim pantalonama, vraćaju kalifornijski duh iz ranih 2000-ih.
Boje su, takođe, doživele renesansu. Prada, Dior i Saint Laurent oslonili su se na snažno kolor blokiranje – nijanse trave, senfa, mornarsko plava i bordo dominiraju, uz masivne pruge i vibrantne aksesoare. Ako je ranijih sezona vladao minimalizam, sada je pravi trenutak da se boje nose bez zadrške.


Muška moda više nije samo za muškarce – postala je prostor eksperimenta, igre i inspiracije za svakoga ko želi da modom izrazi ličnost. Sezona proleće 2026. jasno poručuje: sloboda stila je u autentičnosti.
Foto: Profimedia