
U atrijumu sedišta modne kuće Céline u Parizu, predstavljena je prva kolekcija Michaela Ridera – novi početak za brend i simbolični povratak dizajnera – ovog puta u ulozi kreativnog lidera. Nakon godina rada s Nicolasom Ghesquièreom u Balenciagi i decenije provedene u Céline-u uz Phoebe Philo, Rider je stupio na scenu s vizijom koja spaja nasleđe kuće sa sopstvenim dizajnerskim potpisom.
Već od prve siluete (predstavljene su muška i ženska kolekcija za proleće 2026), bilo je jasno da se Rider oslonio na elemente sopstvenog dizajnerskog razvoja. Dugi sakoi sa naglašenim ramenima, pantalone balon kroja uvučene u čizme, kao i detalji poput svetlih volana i uskih farmerki, podsetili su na njegov period sa Ghesquièreom. Phoebeina estetika se mogla naslutiti u izraženom color-blockingu, asimetričnim bluzama, kravatama i bomber jaknama. Ali, da ne bude zabune – sve što je Rider prikazao delovalo je ujednačeno i potpuno autentično, kao novi Céline jezik koji je, posle Hedi Slimanea, odbacio strogu uglađenost, iako su neki elementi, poput uskih farmerki, ostali prisutni.

U kolekciji su se mogle osetiti i note američkog stila, što verovatno potiče iz Riderove poslednje velike uloge kao kreativnog direktora Polo Ralph Laurena. Parisku ležernost – marame nehajno vezane oko vrata, farmerke sa faltama u kombinaciji sa upečatljivim kaiševima i čizmicama na pertlanje – spojio je sa preppy estetikom kroz košulje na kopčanje i klasične džempere uparene sa kratkim pantalonama širokih nogavica i bež blejzerima. Kragne su bile nameštene tako da je jedna strana bila unutra, a druga napolju, rukavi blejzera zgužvani na jednoj ruci da bi se otkrila gomila narukvica.
Rider je prikazao kratke džempere sa romboidnom šarom uz uske pantalone i zlatne kaiševe, predimenzionirane ragbi majice i kravate sa tupo odsečenim krajevima. Ali, izvan referenci na američki sportski stil i francusku senzibilnost, dizajner je uneo svež pristup večernjoj odeći. Tu je bila prelepa crna heklana haljina, te nekoliko crnih koktel haljina i jedna maksi haljina sa šljokicama bez bretela, uparena sa ultra-kratkim smoking blejzerom.

I aksesoari su se izdvojili – torba sa tri džepa i jarko plava putna torba sa rajsferšlusom u obliku osmeha na prednjem delu. Riderova kolekcija bila je sveobuhvatna i, kako je rekao iza scene, predstavljala je početak postavljanja temelja za novu Céline eru. Govorio je o važnosti da se ne izbriše ono što je bilo pre, već da se postojeći kodovi iskoriste za izgradnju nečeg potpuno novog.
Stav je opipljiva vrednost kada je reč o odeći, a Rider ga je ovde imao u izobilju. U njegovoj prvoj kolekciji za Céline nije bilo ničeg jednostavnog, ali ono što je uspeo da pojednostavi jeste ideja da se veliki stil ne može objasniti – on je urođen i nalazi se u nečijem ličnom ritmu.
Pogledajte kolekciju u galeriji.








Foto: Céline