
Tokom Milan Fashion Week-a, kreativni direktor Glenn Martens predstavio je novu Diesel kolekciju za proleće/leto 2026. u snažnom i upečatljivom maniru. Revija je održana u novom sedištu brenda, gde su manekenke i manekeni hodali preko monumentalne gomile odbačene odeće – scenografije koja je poslužila kao vizuelna metafora upcyclinga i sirove lepote. Martens je i ovog puta pomerio granice svoje estetike, prikazavši kolekciju koja spaja inovativne materijale, razigrane siluete i duh beskompromisne dekonstrukcije.


Kolekcija je svojevrsna studija distressed i dekonstruisanog izgleda, sa siluetama koje kombinuju punk energiju i sofisticiranost. Prepoznatljiv po inovativnom pristupu denimu, Martens je predstavio krojene jakne ukrašene “eksplodirajućim” bajkerskim trakama koje se mogu vezivati na više načina, dok su kožne suknje krojene tako da podsećaju na grube ivice životinjske kože. Komadi dolaze sa izlizanim šavovima, trompe l’oeil printovima i slojevima denima u različitim varijantama – elementima koji su već postali zaštitni znak njegovog rada za Diesel. Suknje i jakne dodatno su obrađene tako da izgledaju pohabano do savršenstva, sa izloženim rajsferšlusima i nekonvencionalnim rezovima koji kolekciji daju buntovnički duh. Od trompe l’oeil pletenih kombinezona do haljina obavijenih oblakom iscepanog šifona, svaki look SS26 kolekcije postaje enigma – igra otkrivanja skrivenog kreativnog haosa.

Jedan od ključnih materijala je satenski denim od recikliranog poliestera, laserski obrađen kako bi dobio worn-in efekat. Ovaj materijal korišćen je za bajkerske jakne i kecelja-haljine u jarkim bojama. Denim je beljen iznutra, stvarajući gotovo rendgenski efekat koji otkriva unutrašnju strukturu odevnog komada. Tema otkrivanja “onog iznutra” provlači se i kroz pletenine sa otvorenim šavovima, kao i kod dvostruko složenih komada gde je unutrašnji sloj veći od spoljnog, što rezultira skulpturalnim i neočekivanim formama.


Revija je bila i komentar na samu modnu industriju. Modeli su bili zatvoreni u providna jaja dok su posetioci obilazili prostor, posmatrajući kolekciju iz različitih uglova. Svako jaje imalo je QR kod, koji je publiku upućivao na gradski “Easter egg hunt” – interaktivnu potragu u kojoj je 55 modela iz SS26 kolekcije bilo raspoređeno na 18 lokacija širom Milana, uključujući crkve, barove i klubove. Centralna bina nalazila se na Piazza Beccaria, gde su publiku pratili muzika i performansi uživo.




Martens je tom prilikom izjavio: „Ovo je Diesel za ljude – kolekcija koju otkriva javnost u istom trenutku kada i modni svet. Moda je igra, a mi je igramo tako da svi sede u prvom redu. Poštuj pravila, a onda ih prekrši – For Successful Living!“

Foto: Courtesy of Diesel, Profimedia