
Kako spojiti drsku, hiperrealističnu satiru jednog prethodnika sa ultrafuturističkim inovacijama drugog, a sve to uz odavanje počasti osnivaču i klasičnom kroju kuće Balenciaga? Debi kolekcija Pierpaola Picciolija bila je sjajan početak u odgovoru na ovo pitanje, posebno ako ste se ikada zapitali kako bi Ingrid Bergman izgledala da radi u digitalnim medijima i ima sezonsku kartu za operu. Taj estetski koncept zapravo nije daleko od realnosti – pojavljivanja slavnih na modnim revijama liče na bingo kartice, a retko se dešava da sve u isto vreme vide Meghan Markle, Pink Pantheress, Lauren Sánchez, FKA Twigs i Anne Hathaway.

Kolekcija je bila izrazito „shoppable“, što je postao lajtmotiv među dizajnerima koji su do sada debitovali – žele da publika bude inspirisana i spremna da otvori novčanik. Istovremeno, privukla je široku publiku, spajajući kako posvećene ljubitelje arhive kuće, tako i Demnine sledbenike. Ako ste pažljivo pratili, Piccioli je u svom debiju koristio više elemenata tipičnih za Demnu – poput poluprovidnih majica ili kvadratnih silueta – nego što su mnogi očekivali. Njegove suptilne aluzije na sadašnjeg kreativnog direktora Guccija zapravo su naglašavale kako je Demna diskretno odavao počast nasleđu Cristóbala Balenciage.

Svaka referenca koju je Piccioli uveo morala je proći, kako je sam dizajner naveo u beleškama, potpuni „recalibration“. Odeća je tako postala osvežavajući dah koji povezuje prošlost i sadašnjost – zadatak s kojim se mora suočiti svaki novi dizajner. Početni look, čija je silueta inspirisana šokantnom „sack dress“ haljinom iz 1957. godine, u kombinaciji sa naočarima sa velikim okvirom, primer je tog spoja prošlog i savremenog. Isto važi i za večernju kapu iz 1960-ih, prikazanu u koži, uparenu sa skinny pantalonama i zlatnim B-kaišem. Čak i ako niste znali istoriju, delovalo bi kao da je to stil žene sa najsuptilnijim ukusom – univerzalna privlačnost koja čini da odeća potpuno funkcioniše i u savremenom kontekstu.

Ipak, kroz ovaj transformativni pristup, suština Picciolijevog dizajnerskog etosa provirila je kroz kolekciju. To je suština uvodjenja nove ere. Pernate suknje, rukavice za operu i potpuno jedinstvena paleta boja vraćaju nas onome što je Valentina činilo mladalački svežim i šik.

Međutim, upravo Picciolijev dodir savremene bezvremenske elegancije, u kombinaciji sa jasnim odstupanjem od Demnine dekade, pokazuje koliko Balenciaga može biti besmrtna kuća mode. Sada kada je modna pista „očistila“ sve prethodne tragove, dizajneru ostaje samo otvoren put pred sobom.

Foto: Profimedia