Postoje li granice za modni dizajn – od hleba do kese za smeće

Svakodnevni predmeti kao inspiracija.

Balenciaga torba izgleda kao kesa za smeće 

Danas su dizajneri više nego ikad lice smelosti, kreativnosti i inovativnosti, spremni da rizikuju i da čak i najobičnije stvari učine modernim, atraktivnim i jedinstvenim. Njima dizajn služi kao sredstvo komunikacije i kreativni izraz. Kao rezultat toga, proizvodi koje stvaraju često odražavaju ljudsku psihu, razmišljanje i ponašanje. U većoj meri, modni dizajneri komuniciraju sa ostatkom sveta kroz svoje komade, dok su potrošači opsednuti njihovim radom.

Dizajneri crpe inspiraciju iz svakog životnog segmenta. Često pomeraju granice onoga što se smatra visokom modom, prelazeći pored luksuznih etiketa i šireći granice dizajna. U isto vreme, oni vraćaju modu u ono što je možda u srcu modne industrije – ljude i obične živote koje vode. Modni komadi, bez obzira na izgled, takođe treba da privlače praktične vrednosti svoje publike. Kao takvi, bilo je slučajeva kada dizajneri koriste predmete za domaćinstvo i pretvaraju ih u odeću, torbe i dodatke, koji su neobični, zabavni i luksuzni.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by NDTV (@ndtv)

Uzmimo na primer kesu za smeće Balenciaga. Nedavno izdanje ovog brenda luksuzne kese za smeće od teleće kože od 1.790 dolara izazvalo je nevericu potrošača i bes na društvenim mrežama. Ali ovo nije prvi put da je brend izazvao takvu kontroverzu. 2017. godine Balenciaga je izbacila veliku plavu torbu koja je veoma ličila na ikoničnu Ikea torbu. Kreativni direktor Balenciage, Demna  Gvasalia, otkrio je da ga je svakodnevna torba zaista inspirisala jer je on, zajedno sa mnogim drugim potrošačima, bio impresioniran njenom jednostavnošću i izdržljivošću. Kao takva, želeo je da je ponovo napravi i uzdigne, tako što je napravio torbu od kože. Demna je poznat po tome što voli skandale i stalno provocira svoju publiku stvarima koje ljudi ne očekuju da vide na modnim pistama.

U brzoj, evoluirajućoj prirodi modnog sveta, dizajneri vole da ugrade više stvari koje su svima poznate. Na kraju krajeva,  brendovi  vole da podstaknu komentare baveći se neočekivanim. Od haljine Moschino sa kesom za hemijsko čišćenje do  papirne torbe Jil Sander, dizajni koji izazivaju podsmeh i sarkastične naslove takođe odražavaju igru dizajnera sa minimalističkom modom, testirajući šta je zaista važno u očima publike. Svaki komad se posmatra subjektivno, a bilo da je u pitanju cena, kvalitet ili izgled, svaki pojedinac za sebe određuje šta mu je u modi važno.

Jedinstveni dizjanerski komadi obično odaju počast skromnim počecima dizajna i jednostavnoj upotrebi. Torba za boje Louis Vuitton, ogrlica od telefonskog kabla Bottega Veneta i torba za baget Moschino odražavaju svakodnevne predmete koji su pretvoreni u visoku modu. Sami modni dizajneri postavljaju pitanje gde su granice mode, a za sada se čini da su beskrajne.

Tekst: S. M. 

Fotografije: Profimedia, Instagram 

 

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.