
Ni Miuccia Prada ni Raf Simons nikada nisu zazirali od toga da se ogole do suštine. Tokom pet godina koliko traje njihova saradnja, crpeli su snagu jedno iz drugog — bilo da je reč o Pradinom „štreberskom“ devojačkom senzibilitetu ili Simonsovoj suptilno izokrenutoj eleganciji — stvarajući zajednički jezik koji modni svet i dalje pomno prati. Proleće/leto 2026. prikazalo je najjednostavniju verziju te sinteze — bez da u tome ima i trunke negativne konotacije.
Ovo je kolekcija u kojoj je funkcionalnost svedena na samu srž: kombinezon je samo kombinezon, košulja sa džepovima upravo to. Postojali su suptilni detalji, poneki ukras ili volan, ali mnogi komadi bili su upečatljivo jednostavni. Ipak, ne može se reći da je ovo nastavak minimalističkog trenda koji dominira drugim pistama — ovde su prigušene nijanse plave i teške sive boje (čak i uz blistave narandžaste tonove i svetlije kolorističke izlete) delovale ozbiljnije, gotovo turobno — možda kao odraz sve mračnijeg pogleda na svet koji Prada i Simons neguju.


Možda je ovo i nastavak kolekcije jesen/zima 2024, u kojoj smo videli savremenu sufražetkinju s vojničkom kapom i siluetama koje prizivaju snagu sredine prošlog veka, ili frustraciju neukrotive kose iz kolekcije jesen/zima 2025. Malo šta danas deluje asketskije u moru TikTok komentara i opsesije arhivama, nego haljina s čamcem-izrezom nalik onima koje nosi Florence Pugh u filmu Don’t Worry Darling — pa makar bila u limeta zelenoj i uparena s ljubičastim kožnim rukavicama do lakata. Laboratorijski sivi kaputi, suknje sa ugrađenim tregerima i duboki V-izrezi na džemperima gasili su buku savremenog sveta, kreirajući novu uniformu moderne žene — žene protiv interneta.


Tamo gde se boja ipak pojavila, dizajnerski dvojac počeo je da se igra. Haljinice u bojama uskršnjih jaja, s naglašenim kragnama, nemarno su spuštene preko zgužvanih podsuknji i ponovo uparene s rukavicama do lakata. Cargo bermude i bralette topovi sa “isečcima kao iz papirnih lutkica” delovali su pomalo nespretno — ali dobro je znati da i u svoj toj ozbiljnosti, Prada i Simons još uvek umeju da se igraju mode.


Na pisti, njih dvoje i dalje skidaju sloj po sloj onoga što smatraju suvišnim. Kako se sve više udaljavaju od klišea interneta i davljenja u pop kulturi, tako i ukrasi i kič nestaju. Jer kad jednom svedete sve na osnovno — tada možete ponovo početi da gradite.
Foto: Profimedia