Pogledajte najnovije poglavlje iz kratkometražnog filma „Inside Chanel“.
Gabrielle Chanel imala je jedva deset godina kada je 1895. godine predstavljen prvi komercijalni film. Tada je nova tehnologija ostavila neizbrisiv trag u njenom umu. Kretanje slika je bilo ključno za Chanelovu viziju, jer je dizajnerka oslobodila žene od njihovih prethodnih ograničenja korišćenjem pozajmljenih silueta od muškaraca. A žena Chanel, bila na ekranu ili ne, uvek je bila žena u pokretu.
“Gabrielle Chanel i Cinema”, najnoviji deo serije Inside Chanel, dublje se uvlači u to nasleđe.
“Danas se moda kroz kinematografiju može nametnuti”, rekla je pametna dizajnerka 1931. godine, a ona bi mudro koristila medije da poveća domet svog brenda. Iste godine, Chanel je otputovala u Holivud kao gost filmskog magnata Samuel Goldwyna. Njegov zahtev? Da Chanel oblači glumice, među kojima su Gloria Swanson, Marlene Dietrich i Greta Garbo. U tom trenutku, Chanel je već radila za nekoliko francuskih filmova (bila je odgovorna za uber pariski beret-trench combo koji je nosila Michelle Morgan u Port of Shadows). Međutim, Chanelovu estetiku Tinseltown je smatrao previše minimalističkom, nespojivom s prevladavajućom estetikom zaslepljivanja. Neustrašiva u svom viđenju, Chanel je jednostavno spakovala torbe i uputila se kući, ali ne praznih ruku. Chanel je angažovala režisera Roberta Bressona da fotografiše njene fine modele nakita i nastavila je da kreira kostime za filmove legendarnih reditelja kao što su Luchino Visconti i Alain Resnais.
Bila je to Resnaisova Last Year in Marienbad (1961). Komadi iz njene Haute Couture kolekcije oblačili su glumicu Delphine Seirig koja je doživela totalnu fizičku i gesturalnu transformaciju za film.
Između Gabrielle Chanel i ove nove generacije filmskih stvaralaca i glumica umetnički dijalog je bio plodan, čak vrlo često prijateljski. “Chanel me je naučila svemu, a da mi nikada nije dala savet. Chanel nije modni dizajner kao ostali … To je elegancija koja još više privlači um nego oči“ – rekla je Romy Schneider kada se na ekranu pojavila u filmu Boccacciou ’70 (1962), gde se CHANEL pojavljuje u svakoj sceni: od odela do torbe, bisernog nakita i dvobojnih cipela, parfema N°5 , to je pravi manifest koji se razbija sa talentom Romy Schneider kao glumice i sa CHANEL-om.
Od zlatnog doba Holivuda do francuskog Novog talasa i avangardnog bioskopa, otisak Gabrijele Chanel utisnuo je moderne filmske ikone u znak modernosti. CHANEL-ov stil ostaje zauvek utisnut u zasluge ženskih života, kako na pozornici, tako i na ulici.
Pogledajte video u nastavku.