Jareća koža & bež & crna tkanina. Nekoliko reči za opis najpopularnijih ženskih potpetica ikad. Ovo su Chanel slingback, cipele koje je dizajnirala Gabrielle Coco Chanel, i koje su i danas među najpoželjnijim.
Njihova priča ide paralelno s pričom francuskog modnog brenda koji je lansirao jaknu od tvida, parfem Chanel N ° 5 – koji ove godine slavi stotu godišnjicu. Chanel cipele slingback rođene su 1957, ključne godine za dizajnerku: zapravo je nagrađena modnom nagradom Neiman Marcus u Dalasu, koja je međunarodno priznaje kao modnu ikonu. Njene kreacije postaju želja čak i u inostranstvu, a slingback Chanel cipele sinonim su za eleganciju.
Cipele su u stvari jednostavne, kuća ih definiše kao vrhunsku eleganciju. Stopalo pozdravljaju mekani oblik i dva tona, akord dve boje koje su postale amblematične, bež i crna. Chanel slingback vizuelno produžavaju nogu i skraćuju stopalo, imaju potpeticu koja ih čini svestranim i omogućava im nošenje kako sa dnevnim odelima, tako i sa večernjim kostimima.
Proizvodi ih Maison Massaro, koji usavršava model dodavanjem elastične trake iza pete. Čim su lansirane, odmah su postale hit. Romi Schneider ih je nosila sa malom crnom haljinom, Brigitte Bardot je plesala u njima, a Jane Fonda ih je pokazivala često na aerodromu.
Chanel slingback zvanično su najpoželjnije dvobojne cipele kuće. Karl Lagerfeld, na kreativnom čelu Chanela više od trideset godina, bio je prvi koji je oživeo slingback u različitim bojama na svojim pistama. Cipela Chanel predstavljena je u crno-beloj verziji, izdužena u čizmi, dizajnirana u srebrnim nijansama, od ružičastog i ljubičastog tvida, u zelenoj i crnoj koži.
Danas postoje ažurirane i kreativne verzije koje i dalje pobuđuju interesovanje za ovaj model cipela, koji je prema Chanelu postao amblem elegancije.