Harper's Bazaar Srbija

Michael Kors usvojio novi modni kalendar

Američki dizajner se pridružuje nizu drugih brendova kako bi stari sistem ostavio za sobom.

Michael Kors je još jedan brend koji najavljuje da više neće poštovati tradicionalni modni kalendar. Američki dizajner rekao je da će njegov tim sada lansirati samo dve kolekcije godišnje, preskočiće njujoršku Nedelju mode ovog septembra i svoju će odeću prodavati trgovcima, pre nego što će je otkriti javnosti.

“Duže vreme smatram da se modni kalendar mora promeniti”, rekao je Kors u izjavi. “Uzbudljivo mi je kada vidim otvoreni dijalog u modnoj zajednici o kalendaru – od Giorgio Armanija i Dries Van Noten-a, do Guccija, YSL-a i velikih trgovaca širom sveta – o načinima na koje možemo usporiti proces i poboljšati put. Svi smo imali vremena da razmislimo i analiziramo stvari, a mislim da se mnogi slažu da je vreme za novi pristup novoj eri.”

Michael Kors će sada proizvoditi samo dve kolekcije godišnje, jednu za proleće/leto i jednu za jesen/zimu, i isporučiće je postepeno u prodavnicama, umesto da prodaje sve kolekcije odjednom.

Podsetimo da je Saint Laurent najavio da će ostaviti kalendar Paris Fashion Week-a iza sebe u korist prihvatanja sopstvenog pristupa, dok je Gucci takođe najavio da će se povući od svog tradicionalnog načina rada, smanjujući broj revija. Ove najave prate otvoreno pismo koje su potpisali Dries van Noten, Erdem Moralioglu, Gabriela Hearst, Joseph Altuzarra, Tory Burch, Craig Green  i Proenza Schouler u kom svi predlažu jasan plan transformacije industrije.

U međuvremenu, BFC i CFDA udružili su se na zajedničkom manifestu pozivajući dizajnere i kompanije da “resetuju i preispitaju” svoje trenutne poslovne modele. U okviru toga je naglašeno da brendovi ne bi trebalo da imaju više od dve glavne kolekcije godišnje, ali je poželjno prikazati kolekciju u jednoj od svetskih modnih prestolnica, „kako bi se izbeglo naprezanje kupaca i novinara koji stalno putuju“.

harpersbazaar.com

Najnovije