Najnovija kolekcija nakita „CHANEL” nadahnuta je omiljenom tkaninom Coco Chanel

Niti od tvida.

Lakoća izraza viskog nakita predstavlja veštinu ručne izrade koja se neguje generacijama. Koliko god da deluje da je jednostavan za kreiranje, visoki nakit je poduhvat koji mali broj juvelira može da iznese. Zadatak je dodatno kompleksan kada je nadahnuće za kolekciju tkanina.

U slučaju pariske kuće Chanel, materijal po kome je najviše prepoznatljiv je tvid, specifična mešavina traka različitog rasporeda, organizovanih tako da se prepliću. Patrice Leguereau, kreativni direktor zaslužan za visoki nakit za Chanel upravo je bio nadahnut ovom tkaninom i želeo je da je predstavi putem dragog kamenja. Prva kolekcija inspirisana tvidom desila se 2020 godine, da bi sada došlo do druge iteracije. Leguereau je fasciniran tvidom još od kako je počeo da radi za Chanel 2009. godine, a kao jedna od najdražih uspomena mu je bila poseta arhivima, gde mu je Francois Lesage otkrio blago uzoraka tvida od perioda Gabrielle Chanel.

Materijal je ime dobio po maloj reci u Škotskoj, a Gabrielle Chanel ga je koristila u kolekcijama još od dvadesetih. U tom periodu, Chanel je bila u vezi sa vojvodom od Vestminstera i otuda polazi njena opčinjenost Velikom Britanijom i njenim nasleđem. Leguereau je u čast tvidu i Coco Chanel kreirao neverovatna šezdeset tri komada nakita, raspoređena u pet mini priča. Svaka od njih je inspirisana određenim amblemom, kao što su kamlije, lavovi i sunce.

Koktel-prsten, na primer, u centru ima narandžasti topaz, a okružuju ga žuti topazi i berili zajedno sa dijamantima koji kreiraju niti tvida. Od intenzivnijih koloracija, kao što su žuti i narandžasti topazi, crveni rubini, deo kolekcije je predstavljen tamnijim kamenjem, poput oniksa i safira.

Pored besprekornih lepota, koje slave nasleđe brenda, kolekcija je poduhvat sam za sebe, jer zahteva izuzetnu veštinu manipulacije metala kako bi pratio formu tela i pokrete. Kreativni direktor za nakit pokazao je na vešt način kako legat i kodovi brenda s lakoćom proističu iz jednog domena stvaralaštva u drugi. Uz pažnju na detalje i snagu uverenja.

Fotografije: CHANEL, Profimedia
Tekst: Marko Mrkaja

Najnovije

Politika kolačića
Harper's Bazaar Srbija logo

Koristimo kolačiće i slične tehnologije za skladištenje i pristup informacijama na Vašem uređaju. Neke od ovih tehnologija su tehnički neophodne da bi vam pružile bezbednu, funkcionalnu i pouzdanu web stranicu. Takođe, želimo da postavimo opcione/dodatne tehnologije kako bi vam pružili najbolje korisničko iskustvo.

Dodatne informacije su dostupne na stranici politika privatnosti.

Neophodni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za normalno funkcionisanje web sajta, jer omogućavaju osnovne operacije poput održavanja vaše sesije, obezbeđivanja sigurnosti i pravilnog rada ključnih funkcionalnosti stranice.

Analitički i kolačići trećih strana

Ovi kolačići nam omogućavaju da razumemo kako pristupate stranici i Vaše navike pregledanja (npr. pregledane stranice, vreme provedeno na stranici, klik na sadržaj). Oni nam omogućavaju da analiziramo performanse i kvalitet naše stranice i da otkrijemo moguće greške.

Omogućavanje ovih kolačića pomaže nam da poboljšamo naš web sajt.